System magazynowy dla AB Klima

AB Klima to autoryzowany i bezpośredni przedstawiciel koncernu CHIGO

Zaprojektowaliśmy oraz wdrożyliśmy zaawansowany system magazynowy zwiększający efektywność przeprowadzanych procesów

System magazynowy dla przedstawiciela koncernu CHIGO – AB Klima

Autoryzowany i bezpośredni przedstawiciel koncernu CHIGO, jednego z największych i najbardziej znanych producentów klimatyzatorów na świecie. Jego fabryki mieszczą się w południowej części Chin i zatrudniają prawie 16 000 ludzi. AB Klima, nasz bezpośredni klient, wprowadza także na rynek szeroką gamę kurtyn powietrznych pod własną marką.

Przygotowanie oraz wdrożenie systemu magazynowego, pozwalającego na zwiększenie efektywności pracy i zniwelowanie różnic w stosunku do systemu producenta.

Pracę nad projektem zaczęliśmy od dokładnego przeanalizowania sytuacji w jakiej znajdował się klient, tak aby dostarczyć mu w pełni dopasowane rozwiązanie. Zaistniałe okoliczności nie pozwalały na proste wdrożenie programu magazynowego. Okazało się bowiem, że produkty dostarczane z Chin nie posiadały typowych kodów kreskowych, a jedynie kody oznaczające numer seryjny. Z tego względu rejestrowanie przyjmowanego sprzętu było bardzo czasochłonne i nieefektywne.

  • Przygotowana przez nas aplikacja została oparta na kolektorach danych.
  • Przyjęcie i rejestracja towaru jest dzięki temu bardzo wygodna i intuicyjna.
  • Magazynier wybiera w programie kategorię produktu, a następnie za pomocą czytnika skanuje kody wszystkich odpowiednich urządzeń.
  • Po zakończeniu i uzupełnieniu danych, w programie tworzona jest dopiero karta magazynowa towaru, którą można wyeksportować do Subiekta.
  • Od tego momentu jest ona nośnikiem wszystkich niezbędnych informacji – rodzaju i opisu produktu, daty przyjęcia, daty zakupu, osób kupujących itp.
  • Rozbudowaliśmy i usprawniliśmy proces wydawania towaru.

W momencie, kiedy projektowaliśmy aplikację siedziba firmy i magazyn umieszczone były dość daleko od siebie. To wpływało na szybkość realizowania zamówień i utrudniało komunikację. Udało się nam jednak znaleźć rozwiązanie tego problemu. Handlowiec przygotowując zamówienie zaznacza w Subiekcie wybrane produktu i wysyła dokument do magazynu. Tam, pracownicy dostają powiadomienie o nowym zleceniu. Przygotowują odpowiednie towary, skanują ich kody i odznaczają w systemie. Prawidłowe zamknięcie zamówienia jest automatycznie odnotowywane w Subiekcie.

Główne korzyści dla Klienta
  • usprawnienie procesu przyjęć i wydań
  • zwiększenie efektywności przyjęć i wydań magazynowych
  • przebieg procesu drogą online – nie wymaga osobistych podróży do magazynów a nawet wykonywania telefonów
  • usprawnienie komunikacji pomiędzy oddzielonymi od siebie jednostkami