Co to jest system WMS?
System WMS (Warehouse Management System) to zaawansowane rozwiązanie informatyczne, które wspiera zarządzanie procesami w magazynie. Jego głównym celem jest optymalizacja logistyki wewnętrznej poprzez skuteczne planowanie, monitorowanie i kontrolowanie operacji magazynowych, takich jak przyjęcia i wydania magazynowe, składowanie czy kompletacja towarów. Dzięki systemowi WMS firmy mogą znacząco zwiększyć efektywność swoich magazynów, redukując czas realizacji zamówień oraz minimalizując ryzyko błędów. Wprowadzenie systemu WMS to kluczowy krok w usprawnianiu logistyki, szczególnie dla przedsiębiorstw, które chcą sprostać rosnącym wymaganiom rynku i utrzymać konkurencyjność.
Korzyści systemu zarządzania magazynem – Asiston WMS
System magazynowy WMS wspiera zarządzanie bieżącymi operacjami w magazynie oraz ich kontrolę. Za jego pomocą optymalizowana jest m.in. kompletacja i wysyłka zamówień. Oprogramowanie monitoruje poziom zapasów, a także doradza w zakresie ich uzupełnienia. WMS może być samodzielną aplikacją lub częścią systemu planowania zasobów przedsiębiorstwa – ERP.
Asiston WMS jest nowoczesnym systemem przeznaczonym do koordynowania i kontrolowania wszystkich kluczowych procesów magazynowych. Pozwala zapewnić maksymalną elastyczność oraz dostosowanie do indywidualnych potrzeb każdego klienta.
Redukcja kosztów administracyjnych
Krótszy czas przebiegu operacji magazynowych
Integracja i wymiana danych z systemem ERP
Kontrola przepływu informacji
Przyjazny UX
Efektywny podział obowiązków
Dostosowany pulpit kierowniczy
Integracja z urządzeniami zewnętrznymi
Bezpieczeństwo danych
Kontrola zapasów
Ograniczenie pomyłek
Raporty
Moduły Asiston WMS
Panel administracyjny
Moduł odpowiada za dodawanie i usuwanie użytkowników systemu. Pozwala również określać role tych, którzy korzystają z oprogramowania.
Przyjęcia magazynowe
Moduł ułatwia zarządzanie zamówieniami, począwszy od awizacji dostawy, aż do dostarczenia towaru do danej lokalizacji.
Kontrola jakości
Moduł pozwala na rejestrację specyfikacji jakościowych, umożliwiających określanie poprawności badanych parametrów i kryteriów, koniecznych do spełnienia przez produkty.
Zmiany lokalizacji
Moduł rejestruje wszelkie zmiany lokalizacji produktów w obrębie stref. Dzięki niemu można w łatwy sposób odnaleźć lokalizację produktów w magazynie.
Strefy i lokalizacje
Moduł umożliwia odwzorowanie wielu stref i lokalizacji, dzięki czemu magazynier jest w stanie szybko zlokalizować produkty w magazynie.
Najkrótsze ścieżki
Moduł ułatwia pracę magazynierom poprzez określenie najkrótszej ścieżki, tzn. najkrótszej drogi, którą muszą pokonać operatorzy, aby dotrzeć do wszystkich produktów.
Wydanie magazynowe
Moduł ułatwia obsługę zamówień, począwszy od pobrania towaru z lokalizacji, aż do wydania go kurierowi.
Zbieranie i pakowanie
Moduł wspiera procesy kompletacji i pakowania zamówień. Pozwala na skuteczne zarządzanie procesem przygotowywania towarów, które będą dostarczone do klientów.
Listy przewozowe
Moduł umożliwia efektywne zarządzanie procesem opracowania i drukowania dokumentów przewozowych, które są niezbędne do realizacji wysyłki towarów. Dzięki niemu przedsiębiorstwo optymalizuje procesy logistyczne, zmniejsza czas realizacji zamówień oraz poprawia jakość usług.
Odbiory osobiste
Moduł został zaprojektowany z myślą o klientach, którzy deklarują chęć odbioru zamówienia we własnym zakresie. Wówczas takie zamówienie zyskuje najwyższy priorytet.
Historia towaru i lokalizacji
Moduł pozwala gromadzić w systemie informacje dotyczące m.in. dat przyjęcia i wydania towarów, numerów partii oraz tego, jak zmieniały się lokalizacje produktów.
Kalendarz dostaw
Moduł pozwala na monitorowanie dostaw w magazynie. Informuje o towarach przyjętych od dostawców, co pozwala na optymalizację procesów logistycznych.
Ewidencja opakowań
Moduł ułatwia prowadzenie wykazu opakowań, np. kartonów. Po zapakowaniu towaru automatycznie generowany jest dokument RW na wykorzystane opakowanie.
Agregacja zamówień
Moduł umożliwia optymalizację czasu wydań magazynowych przy większej ilości zamówień od klienta.
Inwentaryzacja
Moduł pozwala na sprawne przeprowadzenie inwentaryzacji magazynu, wybranego towaru lub lokalizacji.
Zwroty i reklamacje
Moduł umożliwia magazynową obsługę procesu zwrotów i reklamacji towarów. Dzięki niemu poziom jakości obsługi klienta jest wyższy, co wpływa na jego ogólne zadowolenie.
Poznaj przyszłość technologii i zacznij korzystać z narzędzi, które przyspieszą rozwój Twojej firmy!
Skontaktuj się z nami, aby uzyskać darmową konsultację!System zarządzania magazynem
Aplikacja Asiston WMS została przeznaczona do urządzeń, takich jak tablet, telefon lub kolektor danych. Technologie zastosowane w systemie dostosowują widok do każdej rozdzielczości ekranu.
System współpracuje z czytnikami kodów kreskowych, co pozwala na komunikację między tabletem a główną aplikacją. Aktualizuje informacje jak, np. lokalizacja produktów.
Integracje z zewnętrznymi systemami
Zobacz jak działa system WMS od Asiston!
Przykłady wdrożenia systemu WMS od AsistonNasze realizacje
Zaprojektowaliśmy i wdrożyliśmy system do zarządzania procesami logistyki magazynowej z rozbudowanymi modułami przyjęć i wydań magazynowych dla firmy Krakfach.
Zaprojektowaliśmy i wdrożyliśmy system kontroli przyjęć i wydań magazynowych z dedykowanym modułem handlowym w celu zoptymalizowania procesów kompletacji zamówień.
Zaprojektowaliśmy i wdrożyliśmy system kontroli przyjęć i wydań magazynowych w celu zoptymalizowania procesów kompletacji zamówień.
Zaprojektowanie systemu do kontroli przyjęć i wydań magazynowych.
Zaprojektowaliśmy oraz wdrożyliśmy zaawansowany system magazynowy zwiększający efektywność przeprowadzanych procesów.
Zaprojektowaliśmy oraz wdrożyliśmy zaawansowany system magazynowy.
Dla firmy ART-MAR zaprojektowaliśmy i wdrożyliśmy internetową hurtownię sprzedaży B2B, która pomogła usprawnić zarządzanie procesami i umożliwiła dalszy dynamiczny rozwój organizacji.
Zaprojektowaliśmy i wdrożyliśmy wyposażony w rozbudowany moduł pism przychodzących i wychodzących system elektronicznego obiegu dokumentów, który pozwolił na automatyzację procesów finansowych w firmie Pyzak.
W ramach realizacji dla firmy Paxer zaprojektowaliśmy i wdrożyliśmy zintegrowaną z Subiektem Nexo i Przelewy24 internetową hurtownię B2B, która usprawniła proces zarządzania cenami produktów.
Dla naszego Klienta – hurtowni podzespołów elektronicznych Micros – stworzyliśmy skalowalną i intuicyjną platformę sprzedaży B2B, którą wyposażyliśmy w system filtrów, moduł negocjacji oraz wiele innych nowoczesnych rozwiązań.
W ramach naszej realizacji dla FotoGift4u przygotowaliśmy oparty o narzędzia Asiston WMS i Asiston Produkcja, zintegrowany system pozwalający na automatyzację procesów magazynowych i produkcyjnych.
W ramach naszej realizacji dla firmy PESTAR zaprojektowaliśmy i wdrożyliśmy elektroniczny obieg dokumentów. System Asiston EOD wyposażyliśmy także w dopasowane do potrzeb organizacji funkcjonalności, które pozwoliły na usprawnienie kluczowych procesów biznesowych.
Zaprojektowanie oraz wdrożenie nowoczesnej platformy sprzedażowej Asiston B2B.
Zaprojektowaliśmy i wdrożyliśmy platformę B2B, której głównym celem jest zautomatyzowanie procesów sprzedażowych oraz zwiększenie zasięgu odbiorców, a także usprawnienie obsługi zamówień.
Zaprojektowaliśmy i wdrożyliśmy system usprawniający zarządzanie obiegiem dokumentów oraz komunikację wewnętrzną w firmie.
Celem zaprojektowania i wdrożenia platformy B2B jest zautomatyzowanie procesów sprzedażowych oraz zwiększenie zasięgu odbiorców, a także usprawnienie obsługi zamówień.
Wdrożenie systemu Asiston EOD miało na celu usprawnienie zarządzania, przechowywania oraz obiegu dokumentów, a także komunikacji wewnątrz firmy.
Głównym celem wprowadzenia systemu elektronicznego obiegu dokumentów była potrzeba usprawnienia zarządzania obiegiem dokumentów oraz komunikacją wewnętrzną w firmie.
Zrewolucjonizuj zarządzanie magazynem – skontaktuj się z nami już dziś!
Dane firmy
Asiston Sp. z o. o.
ul. Nad Przyrwą 13
35-234 Rzeszów
REGON: 061443359
NIP: 9212029007
KRS: 0000429107