Wanas: producent nowoczesnych centrali wentylacyjnych
Firma Wanas jest polskim producentem nowoczesnych centrali wentylacyjnych. Jej siedziba znajduje się w Rzeszowie w województwie podkarpackim. Odbiorcami produktów są jednak nie tylko klienci z Polski. Firma od 2015 roku prężnie rozwija się także poza granicami naszego kraju, dostarczając odbiorcom innowacyjne rekuperatory. Wiele lat pracy w branży wentylacyjnej oraz grzewczej, pozwoliło na nabycie sporego doświadczenia, a to z kolei zaowocowało powstaniu nowoczesnych i energooszczędnych rozwiązań, które zapewniają wysoki poziom komfortu użytkowania.
Wyzwanie: rozwiązanie problemu w zakresie obsługi zleceń produkcyjnych i rozliczania produkcji
Wraz z rozwojem firmy zaczęły pojawiać się problemy w zakresie obsługi zleceń produkcyjnych i rozliczania produkcji. Procesy produkcyjne w przedsiębiorstwie Wanas miały 30 etapów, a rozliczano je dopiero po zakończeniu ostatniego z nich. Firmie brakowało efektywnego planowania produkcji.
Pracę nad projektem rozpoczęliśmy od wnikliwego przeanalizowania sytuacji i specyfiki otoczenia firmy. Po przeprowadzonej analizie postanowiliśmy stworzyć moduł tworzenia receptur produkcji, który pozwala na opracowanie drzewka operacji, dzięki któremu wskazana jest kolejność produkcji. Najważniejszym elementem produkcji jest tworzenie zleceń wytwórczych, które w naszym rozwiązaniu można zaplanować na trzy sposoby: na podstawie zamówienia od klienta, zgodnie z zagregowanymi zamówieniami od klientów oraz na stan. Postanowiliśmy także zintegrować system produkcja z ERP, za sprawą czego nie ma konieczności ręcznego wprowadzania i aktualizowania dokumentów, ponieważ dokumenty generują się automatycznie.
- Opracowaliśmy moduł tworzenia receptur produkcji. Do każdej dodanej operacji można przypisać z poziomu administratora odpowiednie składniki, maszyny, obsadę, określić produkty wyjściowe oraz zaznaczyć opcje dodatkowe, takie jak kontrola jakości czy wydruk etykiet.
- W zleceniach produkcyjnych wybieramy odpowiednią recepturę na wykonanie naszego produktu, a to z kolei wylicza czas produkcji.
- Po zakończeniu produkcji, w systemie ERP powstają dokumenty PW na wyrób gotowy oraz RW na wykorzystane składniki. Wykorzystanie flag własnych w systemie ERP, pozwala na przesłanie informacji o obecnym statusie realizacji zlecenia.
- Pełne statystki i raporty pozwalają na szybkie zdobycie konkretnych danych – podsumowanie czasu trwania produkcji, kosztów wytworzenia produktów, wyniki kontroli jakości itd.
Zoptymalizuj procesy produkcyjne w przedsiębiorstwie już dziś!
DOWIEDZ SIĘ WIĘCEJ O ASISTON PRODUKCJA!W systemie do zarządzania procesami produkcyjnymi zostały wdrożone następujące moduły:
Panel Operatora
Obsługa techniczna
Raporty i statystyki
Serwis
Zarządzanie zleceniami produkcyjnymi
System powiadomień
Moduł wydań
Harmonogram produkcji
Kontrola jakości
Rezultat wdrożenia systemu do zarządzania procesami produkcyjnymi
Prawidłowo wdrożony system Asiston Produkcja przyniósł całej firmie liczne korzyści. Przede wszystkim usprawniliśmy pracę na produkcji poprzez dołączenie niezbędnej dokumentacji i instrukcji wraz ze zleceniami produkcyjnymi. Ponadto zautomatyzowaliśmy proces przydzielania zadań dla określonych pracowników, co przyczyniło się do bardziej efektywnego zarządzania procesami produkcyjnymi. Dzięki systemowi podnieśliśmy poziom obsługi klienta i komunikacji między działem handlowym a produkcyjnym. Dodatkowo upoważnione osoby mają pełen nadzór nad produkcją z dowolnego miejsca i urządzenia, co skraca czas zbierania danych dotyczących etapu realizacji zlecenia, przestojów i awarii.
Korzyści wynikające z wdrożenia:
- usprawnienie pracy na produkcji,
- automatyzacja procesu dystrybucji zadań dla pracowników,
- wizualizacja harmonogramu w postaci wykresu Gantta w sposób planowany i rzeczywisty,
- śledzenie partii, identyfikacja surowców, zestawienie danych i kosztów.
Zobacz nasze inne realizacjeNasze realizacje
Zaprojektowaliśmy i wdrożyliśmy platformę B2B, której głównym celem jest zautomatyzowanie procesów sprzedażowych oraz zwiększenie zasięgu odbiorców, a także usprawnienie obsługi zamówień.
Wprowadziliśmy elektroniczny obieg informacji oraz dokumentów, usprawniający komunikację i współpracę pomiędzy oddalonymi ośrodkami
Zaprojektowaliśmy oraz wdrożyliśmy zaawansowany system magazynowy.
Zaprojektowanie systemu do kontroli przyjęć i wydań magazynowych.
Zaprojektowanie oraz wdrożenie nowoczesnej platformy sprzedażowej Asiston B2B.
Zaprojektowaliśmy i wdrożyliśmy system do zarządzania procesami logistyki magazynowej z rozbudowanymi modułami przyjęć i wydań magazynowych dla firmy Krakfach.
Zaprojektowaliśmy i wdrożyliśmy internetową hurtownię sprzedaży B2B z rozbudowanymi modułami reklamacji i e-faktur dla firmy ART-MAR.
Zaprojektowaliśmy i wdrożyliśmy system elektronicznego obiegu dokumentów z rozbudowanym modułem pism przychodzących i wychodzących.
Zaprojektowaliśmy i wdrożyliśmy internetową hurtownię B2B z rozbudowanym katalogiem produktów oraz integracją z Subiektem Nexo.
Dla naszego Klienta – hurtowni podzespołów elektronicznych Micros – stworzyliśmy skalowalną i intuicyjną platformę sprzedaży B2B, którą wyposażyliśmy w system filtrów, moduł negocjacji oraz wiele innych nowoczesnych rozwiązań.
W ramach naszej realizacji dla FotoGift4u przygotowaliśmy oparty o narzędzia Asiston WMS i Asiston Produkcja, zintegrowany system pozwalający na automatyzację procesów magazynowych i produkcyjnych.
W ramach naszej realizacji dla firmy PESTAR zaprojektowaliśmy i wdrożyliśmy elektroniczny obieg dokumentów. System Asiston EOD wyposażyliśmy także w dopasowane do potrzeb organizacji funkcjonalności, które pozwoliły na usprawnienie kluczowych procesów biznesowych.
Zaprojektowaliśmy i wdrożyliśmy system kontroli przyjęć i wydań magazynowych z dedykowanym modułem handlowym w celu zoptymalizowania procesów kompletacji zamówień.
Zaprojektowaliśmy i wdrożyliśmy system usprawniający zarządzanie obiegiem dokumentów oraz komunikację wewnętrzną w firmie.
Celem zaprojektowania i wdrożenia platformy B2B jest zautomatyzowanie procesów sprzedażowych oraz zwiększenie zasięgu odbiorców, a także usprawnienie obsługi zamówień.
Wdrożenie systemu Asiston EOD miało na celu usprawnienie zarządzania, przechowywania oraz obiegu dokumentów, a także komunikacji wewnątrz firmy.
Zaprojektowaliśmy i wdrożyliśmy system kontroli przyjęć i wydań magazynowych w celu zoptymalizowania procesów kompletacji zamówień.
Głównym celem wprowadzenia systemu elektronicznego obiegu dokumentów była potrzeba usprawnienia zarządzania obiegiem dokumentów oraz komunikacją wewnętrzną w firmie.
Zainteresowany wdrożeniem Systemu WMS w Twojej firmie? Porozmawiajmy.
Dane firmy
Asiston Sp. z o. o.
ul. Nad Przyrwą 13
35-234 Rzeszów
REGON: 061443359
NIP: 9212029007
KRS: 0000429107