Grupa Instalacyjno Zakupowa Ekolhouse została powołana przez Ekolenergia sp. z o.o. w odpowiedzi na rosnące zapotrzebowanie na wysokiej jakości produkty OZE w atrakcyjnych cenach oraz konieczności ciągłego wsparcia projektowego i szkoleniowego branży „Odnawialnych Źródeł Energii”. Firma ma w swojej ofercie nowoczesne ogniwa i panele fotowoltaiczne, pozwalające na przemianę energii słonecznej w elektryczną.
Wraz z rozwojem firmy zaczęły pojawiać się problemy w zakresie kontaktu z kontrahentami. Początkowo składano zamówienia mailowo bądź telefonicznie, co z czasem stawało się coraz bardziej uciążliwe. W związku z rozwojem na dużą skalę, przedsiębiorstwo potrzebowało nowoczesnej platformy B2B, która mogłaby obsłużyć wszystkich partnerów biznesowych. Klient do wdrożenia platformy B2B wybrał Asiston po to, aby m.in. pozwolić instalatorom paneli fotowoltaicznych na sprawne składanie zamówień poprzez dodawanie produktów do koszyka czy łatwe generowanie ofert dla swoich klientów.
Pracę nad projektem rozpoczęliśmy od dokładnego przeanalizowania sytuacji i charakterystyki firmy. Aby rozwiązać problem, jakim był ograniczony kontakt z kontrahentami, postanowiliśmy wdrożyć system b2b, za pomocą którego instalatorzy mogą korzystać z podstawowych modułów systemu m.in. powiadomień, aktualności czy e-faktur. Dla Klienta ważne były szczególnie dwie bazowe funkcjonalności: dodawanie produktów do koszyka i ich zamówienie oraz moduł e-dokumentów, w którym znajdują się faktury oraz WZ do pobrania. Ponadto instalatorzy mogą tworzyć oferty dla swoich klientów oraz składać zamówienia na asortyment dostarczany przez Ekolhouse. Przygotowaną ofertę można wygenerować w formie pliku PDF według przesłanego od klienta szablonu. Dokument zawiera informacje o instalatorze, który przygotował ofertę, dane klienta, opis oraz zestawienie asortymentu z oferty wraz ze zdjęciami i opisami. Oferta kończy się podsumowaniem wraz z podanymi cenami. Po zaakceptowaniu jej przez klienta, istnieje możliwość przeniesienia asortymentu z tej oferty do koszyka po to, aby złożyć zamówienie.
- dodawanie produktów do koszyka i ich zamawianie,
- tworzenie ofert dla klientów,
- składanie zamówień.
W systemie zostały wdrożone następujące moduły:
Komunikacja
Newsletter
Livechat
Obsługa techniczna
Moduł inwestycji
Reklamacje
Zarządzanie oddziałami
System powiadomień
E-faktury
Statystyki i raportowanie
Aktualności
Prawidłowo wdrożony system b2b przyniósł całej firmie liczne korzyści. Przede wszystkim pozwala gromadzić niezbędne informacje na temat kontrahentów. Wszystkie dane są uporządkowane i dostępne dla użytkowników w każdej chwili. Kartoteki kontrahentów mają miejsce na informacje o m.in.: osobach kontaktowych po stronie kontrahenta, adresach i oddziałach i firmy czy głównym opiekunie handlowym. Każdy z instalatorów ma swoje indywidualne konto, gdzie może tworzyć własne oferty dla swoich klientów. Zdecydowanie podnosi to jakość obsługi i sprawia, że oferta będzie spersonalizowana pod konkretnego klienta. Na podstawie zamówienia złożonego w systemie B2B generowane są potrzebne dokumenty. Dzięki integracji są one wysyłane bezpośrednio do systemu ERP. To etap, który często sprawia, że popełniane są błędy wynikające z ludzkiego przeoczenia. Podczas ręcznego wprowadzania zamówień do systemu ERP i kopiowania każdej informacji, bardzo łatwo o pomyłkę i wpisanie błędnych danych. System Asiston B2B eliminuje ten problem. Zalogowany klient ma dostęp do związanych z jego zamówieniem dokumentów, takich jak np. jego status czy odpowiednie faktury. Platforma zapewnia też dostęp do bieżących raportów sprzedażowych. Dzięki temu handlowcy w każdej chwili mogą zobaczyć poziom zamówień czy sprzedaży.
Korzyści wynikające z wdrożenia:
- platforma skupia kontrahentów w jednym miejscu,
- indywidualne konta,
- pełny dostęp do dokumentacji oraz integracja z ERP,
- wgląd w raporty sprzedażowe.
Zobacz nasze inne realizacje
Wprowadziliśmy elektroniczny obieg informacji oraz dokumentów, ułatwiający komunikację i współpracę pomiędzy oddalonymi ośrodkami
Zaprojektowaliśmy oraz wdrożyliśmy system, który usprawnił i uporządkował pracę całego skupu, pozwalając rejestrować towary.
Zaprojektowaliśmy i wdrożyliśmy system kontroli przyjęć i wydań magazynowych z dedykowanym modułem handlowym w celu zoptymalizowania procesów kompletacji zamówień.
Zaprojektowaliśmy i wdrożyliśmy platformę B2B, której głównym celem jest zautomatyzowanie procesów sprzedażowych oraz zwiększenie zasięgu odbiorców, a także usprawnienie obsługi zamówień.
Zaprojektowaliśmy i wdrożyliśmy internetową platformę sprzedaży B2B z zaawansowanym systemem cenników, rozbudowanym filtrowaniem oraz wielokoszykowością dla hurtowni części elektronicznych Micros.
Zaprojektowaliśmy i wdrożyliśmy system kontroli przyjęć i wydań magazynowych z dedykowanym modułem handlowym w celu zoptymalizowania procesów kompletacji zamówień.
Zaprojektowanie systemu do kontroli przyjęć i wydań magazynowych.
Zaprojektowanie oraz wdrożenie nowoczesnej platformy sprzedażowej Asiston B2B.
Zaprojektowaliśmy i wdrożyliśmy system usprawniający zarządzanie obiegiem dokumentów oraz komunikację wewnętrzną w firmie.
Celem zaprojektowania i wdrożenia platformy B2B jest zautomatyzowanie procesów sprzedażowych oraz zwiększenie zasięgu odbiorców, a także usprawnienie obsługi zamówień.
Wdrożenie systemu Asiston EOD miało na celu usprawnienie zarządzania, przechowywania oraz obiegu dokumentów, a także komunikacji wewnątrz firmy.
Zaprojektowaliśmy i wdrożyliśmy system kontroli przyjęć i wydań magazynowych w celu zoptymalizowania procesów kompletacji zamówień
Głównym celem wprowadzenia systemu elektronicznego obiegu dokumentów była potrzeba usprawnienia zarządzania obiegiem dokumentów oraz komunikacje wewnętrzną w firmie.
Zaprojektowanie oraz wdrożenie zaawansowanego systemu sprzedażowego, pozwalającego na dynamiczne dopasowanie do oczekiwań i potrzeb klienta
Nasze realizacje
Dane firmy
Asiston Sp. z o. o.
ul. Nad Przyrwą 13
35-234 Rzeszów
REGON: 061443359
NIP: 9212029007
KRS: 0000429107