Platforma Asiston B2B dla Firmy Topgan
Topgan jest wyłącznym dystrybutorem renomowanej marki Excces specjalizującej się w produkcji okularów przeciwsłonecznych. Firma Topgan oferuje fachowy dobór opraw okularowych wraz z indywidualnym dopasowaniem. Swoje usługi świadczy na terenie całej Polski.
Realizacja polegała na wdrożeniu systemu B2B, którego podstawowym celem było zautomatyzowanie działań handlowych oraz zwiększenie odbiorców.
Jednym z warunków niezbędnych do wdrożenia platformy była jego integracja z programem handlowo-magazynowym Subiekt GT, firmy Insert, w obszarach katalogu produktów, zamówień oraz kontrahentów.
Najważniejsze funkcjonalności platformy B2B, jakie zostały wdrożone to
- Katalog produktów – zestawienie wszystkich produktów pobranych z programu księgowo-magazynowego. W zależności od warunków handlowych, klienci biznesowi widzą tylko te towary, które zostały im przypisane.
- Kontrahenci – lista kontrahentów pobranych z programu księgowo-magazynowego. Administrator może tworzyć drzewo organizacji, przypisywać opiekunów handlowych itp.
- Zamówienia – możliwość składania zamówień przez kontrahentów.
- Rabaty – możliwość nadawania rabatów na cały asortyment, na konkretnego kontrahenta, od ustalonej kwoty. Rabaty mogą być cenowe oraz procentowe.
- Powiadomienia mailowe – funkcjonalność umożliwiająca automatyczną wysyłkę maili w przypadku składania/realizacji zamówień, obsługi reklamacji, złożenia zapytań ofertowych itp.
- E-faktury – moduł pozwalający na wgląd i zarządzanie powstałych faktur po realizacji zamówień.
Dodatkowe wdrożone funkcjonalności platformy B2B:
- Powiadomienia mailowe o przeterminowanych fakturach – w przypadku upłynięcia terminu płatności, zostaje wysłany mail przypominający o konieczności uregulowania należności.
- System lojalnościowy – administracja towarami branymi pod uwagę i zliczanie promocyjnych sztuk na klienta. Możliwość wysyłki przez klienta promocyjnych sztuk przy braku zaległości w płatnościach
Platforma B2B współpracuje z systemem Subiekt GT w oparciu o API i wykorzystuje pośrednią bazę danych w celu usprawnienia całego procesu e-sprzedaży. Komunikacja oraz wymiana danych odbywa się poprzez Internet, dlatego zastosowano odpowiednie protokoły zabezpieczające gwarantujące niejawność przesłanych danych. Platforma pozwala również na łatwe skalowanie, jednocześnie zapewniając wysoką wydajność, która pozwala na bezproblemowe włączenie usługi e-sprzedaży dla kolejnych klientów.
Główne korzyści dla klienta:
- Usprawnienie komunikacji z klientem biznesowym
- Zautomatyzowanie procesów biznesowych
- Skrócenie czasu przyjmowania zamówień
- Możliwość zawierania transakcji na odległość
- Poszerzenie rynku zbytu
- Nowoczesna forma komunikacji
- Gwarancja bezpieczeństwa zawieranych transakcji
- Wzrost efektywności firmy