FotoGift4u: sprzedaż detaliczna i hurtowa gadżetów i personalizowanych prezentów
FotoGift4u to przedsiębiorstwo zajmujące się zarówno sprzedażą detaliczną, jak i hurtową szerokiej gamy gadżetów i personalizowanych prezentów. Firma posiada zróżnicowaną ofertę produktową, która przejawia się w aspekcie różnorodności oferowanych artykułów, ale też wzornictwa. Fotogift4u stale się rozwija, poszerza swoją ofertę, a także usprawnia procesy wewnętrzne, w związku z czym został zaprojektowany system magazynowy oraz system produkcyjny w formie jednej, zespolonej aplikacji.
Wyzwanie: usprawnienie procesów zarządzania magazynem i kontroli procesów produkcyjnych
Wraz z rozwojem firmy oraz wzrostem ruchów magazynowych zaistniała potrzeba usprawnienia procesów zarządzania magazynem, a także kontroli procesów produkcyjnych.
Szczególna uwaga zwrócona została na wolumen sprzedaży poszczególnych towarów, który wymagał wprowadzenia pełnej kontroli nad operacjami magazynowymi. Ponadto, ze względu na produkcję wewnętrzną sprzedawanych towarów bezpośrednio wiążącą się z ruchami magazynowymi, zapadła decyzja o jednoczesnym wdrożeniu systemu Asiston Produkcja.
Prace projektowe rozpoczęły się od wizyty w siedzibie firmy klienta, gdzie podczas dyskusji przeanalizowana została aktualna sytuacja, charakterystyka funkcjonowania magazynu, a także bieżących procesów produkcyjnych.
W celu optymalizacji prac nad systemem magazynowym zaprojektowany i wdrożony został dwuetapowy system wydań z możliwością tworzenia zamówień z poziomu aplikacji Asiston WMS, dzięki czemu klient zyskał pełną kontrolę nad procesem wydawania towaru swoim kontrahentom. By usprawnić procesy przyjęć towarów na magazyn, wdrożony został moduł przyjęć wewnętrznych, pozwalających zarówno na przyjmowanie zamówień awizowanych z systemu ERP, jak i przyjęć bezpośrednich z poziomu aplikacji. Ponadto, podczas projektowania systemu przyjęć przewidziana została konieczność kontroli poprawności przyjętego towaru, która poskutkowała wdrożeniem modułu weryfikacji handlowej. Kolejnym elementem wspomagającym klienta w procesie kontrolowania sytuacji magazynowej było zaprojektowanie i wdrożenie odpowiedniego modułu inwentaryzacji umożliwiającego rozbijanie procesów inwentaryzacyjnych na mniejsze grupy, dzięki czemu magazyn może funkcjonować nawet w trakcie trwania remanentu. System magazynowy zapewnił także bazową konfigurację aplikacji, za sprawą modułu Konfiguracja WMS oraz pozwolił na bieżącą analizę danych związanych z magazynem, dzięki spersonalizowanemu modułowi Raporty.
Jednocześnie w toku prac nad systemem magazynowym trwało wdrożenie systemu Asiston Produkcja, który umożliwił klientowi pełne zarządzanie procesami produkcyjnymi obejmującymi zamówienia od klientów czy zlecenia produkcyjne, umożliwiając również przydzielanie ograniczonych uprawnień systemowych dla pracowników linii produkcyjnej. Dzięki temu są oni przejrzyście informowani o zaplanowanych pracach. System wyposażony został również w spersonalizowany system raportowania związanego z produkcją – zgodnie z potrzebami klienta.
Po pozytywnej fazie testów system Asiston WMS oraz system Asiston Produkcja zostały ze sobą zintegrowane oraz połączone w jedną aplikację, co przełożyło się na znaczną poprawę komfortu korzystania z rozwiązań.
W systemie Asiston WMS zostały wdrożone następujące moduły:
Przyjęcia i wydania magazynowe
Przesunięcia magazynowe
Reklamacje
Zwroty
Towary
Kalendarz dostaw
Ewidencja opakowań
Inwentaryzacje
Raporty magazynowe
W systemie Asiston Produkcja zostały wdrożone następujące moduły:
Zamówienia od klientów
Zlecenia produkcyjne
Zadania okołoprodukcyjne
Receptury produkcji
Panel operatora
Raporty produkcyjne
Kalendarz dostaw
Konfiguracja Produkcji
Rezultat wdrożenia Asiston WMS i Asiston Produkcja
Wdrożenie systemów w firmie Fotogift4u poskutkowało pełną kontrolą nad procesami magazynowymi oraz produkcyjnymi. Ponadto zredukowane zostały koszty obsługi zamówień, a także zwiększono wydajność pracy, dzięki przejrzyście działającej aplikacji, która systemowo nie dopuszcza do powstawania pomyłek w działaniach magazynowo-produkcyjnych przedsiębiorstwa.
- Pełna kontrola nad procesami magazynowymi i produkcyjnymi,
- Zwiększenie wydajności pracy,
- Optymalizacja procesu wydań,
- Usprawnienie procesu inwentaryzacji,
- Ułatwienie procesu przyjmowania towarów na magazyn,
- Optymalizacja procesów produkcyjnych przedsiębiorstwa.
Zobacz nasze inne realizacjeNasze realizacje
Zaprojektowanie oraz wdrożenie nowoczesnej platformy sprzedażowej Asiston B2B.
Wprowadziliśmy elektroniczny obieg informacji oraz dokumentów, usprawniający komunikację i współpracę pomiędzy oddalonymi ośrodkami
Wdrożenie systemu Asiston EOD miało na celu usprawnienie zarządzania, przechowywania oraz obiegu dokumentów, a także komunikacji wewnątrz firmy.
Zaprojektowaliśmy i wdrożyliśmy system kontroli przyjęć i wydań magazynowych w celu zoptymalizowania procesów kompletacji zamówień.
Zaprojektowaliśmy i wdrożyliśmy system elektronicznego obiegu dokumentów z rozbudowanym modułem pism przychodzących i wychodzących.
Zaprojektowaliśmy i wdrożyliśmy internetową hurtownię B2B z rozbudowanym katalogiem produktów oraz integracją z Subiektem Nexo.
Zaprojektowaliśmy i wdrożyliśmy internetową platformę sprzedaży B2B z zaawansowanym systemem cenników, rozbudowanym filtrowaniem oraz wielokoszykowością dla hurtowni części elektronicznych Micros.
Zaprojektowaliśmy i wdrożyliśmy system kontroli przyjęć i wydań magazynowych z dedykowanym modułem handlowym w celu zoptymalizowania procesów kompletacji zamówień.
Zaprojektowanie systemu do kontroli przyjęć i wydań magazynowych.
Zaprojektowaliśmy i wdrożyliśmy platformę B2B, której głównym celem jest zautomatyzowanie procesów sprzedażowych oraz zwiększenie zasięgu odbiorców, a także usprawnienie obsługi zamówień.
Zaprojektowaliśmy i wdrożyliśmy system kontroli przyjęć i wydań magazynowych z dedykowanym modułem handlowym w celu zoptymalizowania procesów kompletacji zamówień.
Zaprojektowaliśmy i wdrożyliśmy system usprawniający zarządzanie obiegiem dokumentów oraz komunikację wewnętrzną w firmie.
Celem zaprojektowania i wdrożenia platformy B2B jest zautomatyzowanie procesów sprzedażowych oraz zwiększenie zasięgu odbiorców, a także usprawnienie obsługi zamówień.
Głównym celem wprowadzenia systemu elektronicznego obiegu dokumentów była potrzeba usprawnienia zarządzania obiegiem dokumentów oraz komunikacją wewnętrzną w firmie.
Zaprojektowaliśmy oraz wdrożyliśmy system, który usprawnił i uporządkował pracę całego skupu, pozwalając rejestrować towary.
Zainteresowany wdrożeniem Systemu WMS w Twojej firmie? Porozmawiajmy.
Dane firmy
Asiston Sp. z o. o.
ul. Nad Przyrwą 13
35-234 Rzeszów
REGON: 061443359
NIP: 9212029007
KRS: 0000429107