Jakie problemy w zarządzaniu magazynem występowały przed wdrożeniem systemu Asiston WMS?
Efektywne zarządzanie magazynem i automatyzacja poszczególnych procesów są dziś niemalże niezbędne, by przedsiębiorstwa mogły rywalizować z ciągle rozwijającą się konkurencją. To właśnie dlatego tak ważne jest to, by podejmować pozwalające na zwiększanie wydajności działania, takie jak implementacja profesjonalnego oprogramowania. O zaletach płynących z wdrożenia nowoczesnych rozwiązań technologicznych przekonać mogła się firma Krakfach, dla której przygotowaliśmy dopasowany do potrzeb organizacji system Asiston WMS.
Obecna na rynku od ponad 20 lat firma Krakfach specjalizuje się w dwóch dziedzinach – prowadzeniu kompleksowych remontów łazienek i sprzedaży asortymentu związanego z techniką grzewczą, armaturą oraz ceramiką sanitarną. W jej ofercie znajdują się między innymi nowoczesne rozwiązania z zakresu technologii grzewczej i sanitarnej, w tym urządzenia umożliwiające automatyzację ogrzewania oraz inteligentne zarządzanie domem, a także produkty idealne do urządzenia ogrodu.
Ciągły rozwój firmy i rozbudowa bazy produktów sprawiły, że przed przedsiębiorstwem pojawiać zaczęły się nowe wyzwania. Ich podjęcie i pokonanie związanych z nimi trudności było konieczne, by możliwe było dalsze efektywne prowadzenie działalności.
Jakie zmiany w organizacji pracy magazynu można wprowadzić dzięki systemowi Asiston WMS?
Staranne dobranie rozwiązań do specyfiki przedsiębiorstwa i jego indywidualnych potrzeb jest niezbędne, by możliwe było maksymalne zwiększenie efektywności procesów zarządzania magazynem. Przed rozpoczęciem prac nad systemem dla Krakfach złożyliśmy więc wizytę w siedzibie organizacji, gdzie mogliśmy wspólnie z Klientem omówić najważniejsze wyzwania i przyjrzeć się charakterystyce funkcjonowania magazynu. Pozwoliło nam to na zaprojektowanie rozwiązania najlepiej dopasowanego do potrzeb przedsiębiorstwa – zintegrowanego z ERP i platformą sprzedażową systemu Asiston WMS, który został wyposażony w odpowiednio dobrane moduły.
Aby usprawnić codzienną pracę magazynu, wprowadziliśmy kolektory danych, które obsługują każdy etap operacji — od przyjęcia towaru po jego wydanie. Urządzenia te eliminują ręczne wprowadzanie informacji, ograniczając ryzyko błędów i znacznie przyspieszając cały proces. W ten sposób realizacja zamówień przebiega sprawniej i z większą precyzją, a zespół zyskuje narzędzie ułatwiające kontrolę nad bieżącymi działaniami.
Jak wyglądało wdrożenie systemu WMS w firmie Krakfach?
Wdrożenie systemu Asiston WMS w firmie Krakfach poprzedziła szczegółowa analiza przedwdrożeniowa. Zespół Asiston odwiedził magazyn klienta, aby na miejscu przeanalizować przebieg procesów i zidentyfikować newralgiczne punkty, w których możliwa była poprawa efektywności. Krakfach jasno określił swoje oczekiwania: przyspieszenie operacji przyjęć i wydań oraz zminimalizowanie liczby błędów. Dzięki dokładnemu zrozumieniu potrzeb przedsiębiorstwa możliwe było wdrożenie rozwiązania, które realnie odpowiada na wyzwania codziennej pracy magazynowej. System został tak skonfigurowany, by wspierać specyfikę działalności Krakfach i znacząco zwiększyć wydajność prowadzonych operacji.
Chcesz zoptymalizować procesy logistyki magazynowej?
Dowiedz się więcej o Asiston WMS!W systemie Asiston WMS dla Krakfach zostały wdrożone następujące moduły:
Przyjęcia magazynowe
Wydania magazynowe
Zwroty magazynowe
Przesunięcia magazynowe
Inwentaryzacja
Najkrótsze ścieżki
Integracja z systemem ERP (Subiekt Nexo)
Integracja z platformą sprzedaży (Apilo)
Raporty z obsługą AI
Jakie korzyści może przynieść integracja systemu WMS z ERP i platformą sprzedaży w Krakfach?
Stworzony i zaimplementowany przez nas system pozwalał na osiągnięcie wszystkich celów, które wspólnie z Klientem zidentyfikowaliśmy na etapie analizy przedwdrożeniowej. Dzięki Asiston WMS firmie Krakfach udało się zyskać pełną kontrolę nad procesami magazynowymi, zmniejszyć liczbę pomyłek oraz poprawić wydajność realizacji zamówień.
To jednak nie koniec korzyści, jakie firma Krakfach osiągnęła dzięki wdrożeniu przygotowanego przez nas systemu. Podzielenie modułów na różne kompetencje umożliwiło bowiem bardziej efektywny podział obowiązków, a wdrożenie najkrótszych ścieżek pozwoliło na przyspieszenie konkretnych operacji. Dodatkowo udało się także zautomatyzować wiele procesów magazynowych, co przełożyło się na jeszcze wyższą wydajność organizacji.
Jakie procesy w firmie Krakfach usprawnił system Asiston WMS?
Wdrożenie systemu Asiston WMS znacząco usprawniło kluczowe procesy magazynowe w firmie Krakfach. Operacje przyjęć i wydań odbywają się teraz z wykorzystaniem kolektorów danych, co pozwoliło wyeliminować ręczne wprowadzanie informacji i znacznie zmniejszyć liczbę pomyłek. Automatyzacja działań magazynowych przełożyła się nie tylko na większą dokładność, ale również na szybszą realizację zamówień. Dużym usprawnieniem okazała się także inwentaryzacja w czasie rzeczywistym – zmiany w stanach magazynowych są od razu widoczne w systemie, bez konieczności wstrzymywania pracy na czas spisu. Dzięki pełnej integracji z systemem ERP, dane dotyczące przyjęć, wydań i poziomu zapasów są automatycznie synchronizowane, co daje firmie pełną kontrolę nad procesami logistycznymi i oszczędność czasu na każdym etapie operacji.
Podsumowanie
Wyzwanie
Krakfach – firma z 20-letnim doświadczeniem w sprzedaży i remontach łazienek – dynamicznie się rozwijała, a ręczne procesy magazynowe nie nadążały za tempem zmian. Potrzebna była automatyzacja, przyspieszenie operacji i większa precyzja.
Rozwiązanie
Zespół Asiston przeprowadził szczegółową analizę procesów w magazynie i zaproponował system Asiston WMS:
- zintegrowany z ERP (Subiekt Nexo) i platformą sprzedaży Apilo,
- wyposażony w kolektory danych, eliminujące ręczne wpisy i błędy,
- dostosowany do specyfiki działalności firmy.
Efekty
Po wdrożeniu:
- Operacje przyjęć i wydań stały się szybsze i dokładniejsze,
- firma zyskała pełną widoczność stanów magazynowych w czasie rzeczywistym,
- automatyzacja procesów przyspieszyła realizację zamówień i poprawiła podział obowiązków,
- dane są synchronizowane automatycznie, co oszczędza czas i zwiększa kontrolę.
To case study pokazuje, jak odpowiednio dobrane rozwiązania WMS mogą realnie usprawnić codzienną logistykę i wesprzeć rozwój firmy.
Zobacz nasze inne realizacjeNasze realizacje
Dla firmy Ekolhouse zaprojektowaliśmy i wdrożyliśmy nowoczesną platformę sprzedażową Asiston B2B, która pomogła w usprawnieniu kontaktu z kontrahentami i zapewniła wiele dodatkowych udogodnień.
Wprowadziliśmy elektroniczny obieg informacji oraz dokumentów, usprawniający komunikację i współpracę pomiędzy oddalonymi ośrodkami
W ramach realizacji dla firmy Paxer zaprojektowaliśmy i wdrożyliśmy zintegrowaną z Subiektem Nexo i Przelewy24 internetową hurtownię B2B, która usprawniła proces zarządzania cenami produktów.
Zaprojektowaliśmy i wdrożyliśmy system kontroli przyjęć i wydań magazynowych z dedykowanym modułem handlowym w celu zoptymalizowania procesów kompletacji zamówień.
Celem zaprojektowania i wdrożenia platformy B2B jest zautomatyzowanie procesów sprzedażowych oraz zwiększenie zasięgu odbiorców, a także usprawnienie obsługi zamówień.
Zaprojektowaliśmy i wdrożyliśmy system do zarządzania procesami logistyki magazynowej z rozbudowanymi modułami przyjęć i wydań magazynowych dla firmy Krakfach.
Dla firmy ART-MAR zaprojektowaliśmy i wdrożyliśmy internetową hurtownię sprzedaży B2B, która pomogła usprawnić zarządzanie procesami i umożliwiła dalszy dynamiczny rozwój organizacji.
Zaprojektowaliśmy i wdrożyliśmy wyposażony w rozbudowany moduł pism przychodzących i wychodzących system elektronicznego obiegu dokumentów, który pozwolił na automatyzację procesów finansowych w firmie Pyzak.
Dla naszego Klienta – hurtowni podzespołów elektronicznych Micros – stworzyliśmy skalowalną i intuicyjną platformę sprzedaży B2B, którą wyposażyliśmy w system filtrów, moduł negocjacji oraz wiele innych nowoczesnych rozwiązań.
W ramach naszej realizacji dla FotoGift4u przygotowaliśmy oparty o narzędzia Asiston WMS i Asiston Produkcja, zintegrowany system pozwalający na automatyzację procesów magazynowych i produkcyjnych.
W ramach naszej realizacji dla firmy PESTAR zaprojektowaliśmy i wdrożyliśmy elektroniczny obieg dokumentów. System Asiston EOD wyposażyliśmy także w dopasowane do potrzeb organizacji funkcjonalności, które pozwoliły na usprawnienie kluczowych procesów biznesowych.
Zaprojektowanie systemu do kontroli przyjęć i wydań magazynowych.
Zaprojektowaliśmy i wdrożyliśmy platformę B2B, której głównym celem jest zautomatyzowanie procesów sprzedażowych oraz zwiększenie zasięgu odbiorców, a także usprawnienie obsługi zamówień.
Zaprojektowaliśmy i wdrożyliśmy system usprawniający zarządzanie obiegiem dokumentów oraz komunikację wewnętrzną w firmie.
Wdrożenie systemu Asiston EOD miało na celu usprawnienie zarządzania, przechowywania oraz obiegu dokumentów, a także komunikacji wewnątrz firmy.
Zaprojektowaliśmy i wdrożyliśmy system kontroli przyjęć i wydań magazynowych w celu zoptymalizowania procesów kompletacji zamówień.
Głównym celem wprowadzenia systemu elektronicznego obiegu dokumentów była potrzeba usprawnienia zarządzania obiegiem dokumentów oraz komunikacją wewnętrzną w firmie.
Zaprojektowaliśmy oraz wdrożyliśmy system, który usprawnił i uporządkował pracę całego skupu, pozwalając rejestrować towary.
Zainteresowany wdrożeniem Systemu WMS w Twojej firmie? Porozmawiajmy.
Dane firmy
Asiston Sp. z o. o.
ul. Nad Przyrwą 13
35-234 Rzeszów
REGON: 061443359
NIP: 9212029007
KRS: 0000429107