Omnichannel (czyli wielokanałowość) jest rozszerzeniem koncepcji sprzedaży tzw. multichannel. Cechą wyróżniającą wielokanałowość jest zintegrowana oraz spójna sprzedaż we wszystkich kanałach. Aby omnichannel dobrze funkcjonował, niezbędne jest zwiększenie przepływu informacji w przedsiębiorstwie, jak również wśród jej partnerów. Koncepcja wielokanałowości ma również bezpośredni wpływ na proces zarządzania magazynami oraz logistyki.

Omnichannel jest odpowiedzią na wyzwania współczesnego rynku – pozwala sprawnie obsłużyć klientów hurtowych, detalicznych oraz indywidualnych. Składane przez nich zamówienia różnią się między sobą pod względem częstotliwości, ilości produktów, jak również wahań popytu na przestrzeni roku. Zarządzający magazynami, mając na uwadze te różnice, muszą podjąć decyzję, jak prowadzić magazyn, aby obsłużyć wszystkich klientów.

Korzyści omnichannel

Magazyn wielokanałowy różni się od tradycyjnego magazynu tym, że obsługuje przychodzące zamówienia z kanałów internetowych, stacjonarnych, a także wszystkich innych możliwych.

 

Zastosowanie strategii omnichannel w magazynie niesie za sobą następujące korzyści:

 

  • skrócony czas dostawy zamówień,
  • zorganizowana współpraca na linii magazyn – odbiorca,
  • różnorodne formy dostawy składanych zamówień,
  • szeroka gama oferowanych produktów.

Prowadzenie e-commerce w połączeniu z rozwiązaniami płynącymi z omnichannel zapewnia klientom najlepsze doświadczenia związane z zakupami. Podejście to pomaga stworzyć doskonałą usługę dla klientów. Omnichannel pozwala ujednolicić doświadczenia online dla kupującego.

 

Sukces strategii omnichannel zależy od czynników, takich jak:

  • punkty styku (wszystkie miejsca oraz sytuacje, w których klient ma styczność z marką),
  • zachowania klientów,
  • cyfrowe punkty kontaktu (momenty, w których klient bezpośrednio lub pośrednio wchodzi w kontakt z firmą, za pośrednictwem kanałów internetowych),
  • wcześniejsze doświadczenia klientów z marką,
  • dane i technologia.
sklep internetowy

 

Marki posiadające wielokanałowe platformy e-commerce notują znaczące korzyści w odniesieniu do swojej działalności.

 

Zastosowanie omnichannel w handlu internetowym pozwala:

 

  • Zachować spójność marki – niezależnie od tego, w jaki sposób klient dociera do marki, przekaz o niej jest zawsze taki sam.
  • Lepiej zrozumieć podróż klienta – gromadzenie informacji o klientach, pochodzących z różnych kanałów, pozwala określić typy klientów, którzy są zainteresowani ofertą. Tym samym można dokonać personalizacji.
  • Zwiększyć konwersje sprzedaży – posiadanie strategii omnichannel dla e-commerce pomaga w zrozumieniu zachowań klientów podczas dokonywania zakupów, a tym samym budować relacje z klientami (ma to bezpośrednie przełożenie na wolumen sprzedaży).

Chcesz zoptymalizować procesy logistyki magazynowej?

Dowiedz się więcej o Asiston WMS!

Trendy w omnichannel 2023

Według prognoz w najbliższym czasie omnichannel nadal będzie się rozwijał. Wraz ze wzrostem liczby dostępnych kanałów, urządzań oraz rozwojem technologii, umożliwiającej wielokanałowe doświadczenia, rosną oczekiwania klientów.

sklep internetowy

    Dołącz do naszego newslettera i otrzymuj na bieżąco artykuły z naszej bazy wiedzy oraz najnowsze wiadomości ze świata Asiston!

    Informujemy, że administratorem Twoich danych osobowych jest Asiston Sp. z o.o. z siedzibą w Rzeszowie (35-234), przy ulicy nad Przyrwą 13, nr KRS 0000429107. Kliknij i dowiedz się więcej o ochronie Twoich danych.

    Wybrane trendy omnichannel w 2023 roku:

    1. Korzystanie z wielu kanałów podczas zakupów może przyjąć następujące formy:
    • zakup online z odbiorem osobistym w sklepie,
    • zakup w sklepie z dostawą do domu,
    • zakup online ze zwrotem w sklepie.
    1. Łańcuch dostaw kluczowym aspektem. Klienci oczekują, że produkty będą dostępne „od ręki” zarówno w sklepie stacjonarnym, jak i sklepie internetowym. Dlatego też niezbędne jest utrzymanie odpowiedniego zaopatrzenia magazynu.
    1. Integracja całego systemu. Aby system odpowiednio działał niezbędna jest integracja głównych komponentów magazynu, punktów sprzedaży itp. Efektem tych działań jest synergia, pozwalająca na swobodny przepływ informacji.
    1. Dane zyskują na znaczeniu. Postawą każdej strategii omnichannel są dane dotyczące klientów. Im więcej danych, tym większa szansa na stworzenie doświadczeń, zachęcających klientów do powrotu. Od 2023 roku przestają istnieć pliki Cookie. Firmy uzyskają tylko te informacje o klientach, które oni sami im przekażą. Dlatego kluczowym aspektem będzie budowanie zaufania wśród klientów względem firmy.

    Zastosowanie strategii omnichannel w biznesie ma niebotyczne znaczenie. Współcześni klienci chcą, aby dostosować się do ich potrzeb. Wielokanałowość sprzedaży pozwala poznać, a następnie zaspokoić ich potrzeby.

    Zobacz nasze realizacjeNasze realizacje

    asiston eod
    Remondis

    Zaprojektowaliśmy i wdrożyliśmy system usprawniający zarządzanie obiegiem dokumentów oraz komunikację wewnętrzną w firmie.

    asiston wms
    Topeshop

    Zaprojektowaliśmy i wdrożyliśmy system kontroli przyjęć i wydań magazynowych z dedykowanym modułem handlowym w celu zoptymalizowania procesów kompletacji zamówień.

    asiston b2b
    Ekolhouse

    Zaprojektowanie oraz wdrożenie nowoczesnej platformy sprzedażowej Asiston B2B.

    asiston eod
    Serwis Kop

    Zaprojektowanie elektronicznego systemu obiegu dokumentów.

    asiston produkcja
    Wanas

    Zaprojektowanie oraz wdrożenie nowoczesnego systemu Asiston Produkcja.

    asiston wms
    Reh4Mat

    Zaprojektowaliśmy i wdrożyliśmy system kontroli przyjęć i wydań magazynowych w celu zoptymalizowania procesów kompletacji zamówień.

    asiston wms
    Krakfach

    Zaprojektowaliśmy i wdrożyliśmy system do zarządzania procesami logistyki magazynowej z rozbudowanymi modułami przyjęć i wydań magazynowych dla firmy Krakfach.

    asiston b2b
    ART-MAR

    Zaprojektowaliśmy i wdrożyliśmy internetową hurtownię sprzedaży B2B z rozbudowanymi modułami reklamacji i e-faktur dla firmy ART-MAR.

    asiston eod
    Pyzak

    Zaprojektowaliśmy i wdrożyliśmy system elektronicznego obiegu dokumentów z rozbudowanym modułem pism przychodzących i wychodzących.

    asiston b2b
    Paxer

    Zaprojektowaliśmy i wdrożyliśmy internetową hurtownię B2B z rozbudowanym katalogiem produktów oraz integracją z Subiektem Nexo.

    asiston b2b
    Micros

    Zaprojektowaliśmy i wdrożyliśmy internetową platformę sprzedaży B2B z zaawansowanym systemem cenników, rozbudowanym filtrowaniem oraz wielokoszykowością dla hurtowni części elektronicznych Micros.

    asiston wms asiston produkcja
    FotoGift4u

    Zaprojektowaliśmy i wdrożyliśmy system kontroli przyjęć i wydań magazynowych z dedykowanym modułem handlowym w celu zoptymalizowania procesów kompletacji zamówień.

    asiston eod
    Pestar

    Zaprojektowanie oraz wdrożenie nowoczesnego systemu Asiston EOD.

    asiston wms
    Auto Kasacja Recycling

    Zaprojektowanie systemu do kontroli przyjęć i wydań magazynowych.

    asiston b2b
    Topgan

    Zaprojektowaliśmy i wdrożyliśmy platformę B2B, której głównym celem jest zautomatyzowanie procesów sprzedażowych oraz zwiększenie zasięgu odbiorców, a także usprawnienie obsługi zamówień.

    asiston b2b
    GB United

    Celem zaprojektowania i wdrożenia platformy B2B jest zautomatyzowanie procesów sprzedażowych oraz zwiększenie zasięgu odbiorców, a także usprawnienie obsługi zamówień.

    asiston eod
    Arsanit

    Wdrożenie systemu Asiston EOD miało na celu usprawnienie zarządzania, przechowywania oraz obiegu dokumentów, a także komunikacji wewnątrz firmy.

    asiston eod
    Hutrem Serwis Sp. z o.o.

    Głównym celem wprowadzenia systemu elektronicznego obiegu dokumentów była potrzeba usprawnienia zarządzania obiegiem dokumentów oraz komunikacją wewnętrzną w firmie.

    asiston eod
    Instytut Lecha Wałęsy

    Wprowadziliśmy elektroniczny obieg informacji oraz dokumentów, usprawniający komunikację i współpracę pomiędzy oddalonymi ośrodkami

    asiston wms
    Profesjonal

    Zaprojektowaliśmy oraz wdrożyliśmy system, który usprawnił i uporządkował pracę całego skupu, pozwalając rejestrować towary.

    asiston wms
    VeggieFresh

    Zaprojektowaliśmy oraz wdrożyliśmy zaawansowany system magazynowy zwiększający efektywność przeprowadzanych procesów.

    asiston wms
    Uren Novaberry Sp. z o.o.

    Zaprojektowaliśmy oraz wdrożyliśmy zaawansowany system magazynowy.

    Remondis

    Remondis
    Zaprojektowaliśmy i wdrożyliśmy system usprawniający zarządzanie obiegiem dokumentów oraz komunikację wewnętrzną w firmie.

    Topeshop

    Topeshop
    Zaprojektowaliśmy i wdrożyliśmy system kontroli przyjęć i wydań magazynowych z dedykowanym modułem handlowym w celu zoptymalizowania procesów kompletacji zamówień.

    Ekolhouse

    Ekolhouse
    Zaprojektowanie oraz wdrożenie nowoczesnej platformy sprzedażowej Asiston B2B.

    Serwis Kop

    Serwis Kop
    Zaprojektowanie elektronicznego systemu obiegu dokumentów.

    Wanas

    Wanas
    Zaprojektowanie oraz wdrożenie nowoczesnego systemu Asiston Produkcja.

    Reh4Mat

    Reh4Mat
    Zaprojektowaliśmy i wdrożyliśmy system kontroli przyjęć i wydań magazynowych w celu zoptymalizowania procesów kompletacji zamówień.

    asiston wms

    Reh4Mat
    Zaprojektowaliśmy i wdrożyliśmy system kontroli przyjęć i wydań magazynowych w celu zoptymalizowania procesów kompletacji zamówień.

    asiston wms

    Reh4Mat
    Zaprojektowaliśmy i wdrożyliśmy system kontroli przyjęć i wydań magazynowych w celu zoptymalizowania procesów kompletacji zamówień.

    asiston wms

    Reh4Mat
    Zaprojektowaliśmy i wdrożyliśmy system kontroli przyjęć i wydań magazynowych w celu zoptymalizowania procesów kompletacji zamówień.

    asiston wms

    Reh4Mat
    Zaprojektowaliśmy i wdrożyliśmy system kontroli przyjęć i wydań magazynowych w celu zoptymalizowania procesów kompletacji zamówień.

    asiston wms

    Reh4Mat
    Zaprojektowaliśmy i wdrożyliśmy system kontroli przyjęć i wydań magazynowych w celu zoptymalizowania procesów kompletacji zamówień.

    asiston wms

    Reh4Mat
    Zaprojektowaliśmy i wdrożyliśmy system kontroli przyjęć i wydań magazynowych w celu zoptymalizowania procesów kompletacji zamówień.

    asiston wms

    Reh4Mat
    Zaprojektowaliśmy i wdrożyliśmy system kontroli przyjęć i wydań magazynowych w celu zoptymalizowania procesów kompletacji zamówień.

    asiston wms

    Reh4Mat
    Zaprojektowaliśmy i wdrożyliśmy system kontroli przyjęć i wydań magazynowych w celu zoptymalizowania procesów kompletacji zamówień.

    asiston wms

    Reh4Mat
    Zaprojektowaliśmy i wdrożyliśmy system kontroli przyjęć i wydań magazynowych w celu zoptymalizowania procesów kompletacji zamówień.

    asiston wms

    Reh4Mat
    Zaprojektowaliśmy i wdrożyliśmy system kontroli przyjęć i wydań magazynowych w celu zoptymalizowania procesów kompletacji zamówień.

    asiston wms

    Reh4Mat
    Zaprojektowaliśmy i wdrożyliśmy system kontroli przyjęć i wydań magazynowych w celu zoptymalizowania procesów kompletacji zamówień.

    asiston wms

    Reh4Mat
    Zaprojektowaliśmy i wdrożyliśmy system kontroli przyjęć i wydań magazynowych w celu zoptymalizowania procesów kompletacji zamówień.

    asiston wms

    Reh4Mat
    Zaprojektowaliśmy i wdrożyliśmy system kontroli przyjęć i wydań magazynowych w celu zoptymalizowania procesów kompletacji zamówień.

    asiston wms

    Reh4Mat
    Zaprojektowaliśmy i wdrożyliśmy system kontroli przyjęć i wydań magazynowych w celu zoptymalizowania procesów kompletacji zamówień.

    asiston wms

    Reh4Mat
    Zaprojektowaliśmy i wdrożyliśmy system kontroli przyjęć i wydań magazynowych w celu zoptymalizowania procesów kompletacji zamówień.

    asiston wms

    Reh4Mat
    Zaprojektowaliśmy i wdrożyliśmy system kontroli przyjęć i wydań magazynowych w celu zoptymalizowania procesów kompletacji zamówień.

    Zainteresowany wdrożeniem Systemu WMS w Twojej firmie? Porozmawiajmy.

      Biura:

      ul. Ciasna 9

      35-232 Rzeszów

      +48 17 785 25 56 biuro@asiston.pl

      ul. Cybernetyki 19B

      02-677 Warszawa

      +48 519 106 161 warszawa@asiston.pl

      Dane firmy

      Asiston Sp. z o. o.

      ul. Nad Przyrwą 13

      35-234 Rzeszów

      REGON: 061443359

      NIP: 9212029007

      KRS: 0000429107