Wybór między aplikacjami desktopowymi a webowymi w świecie oprogramowania
W dzisiejszym świecie oprogramowania istnieje podział między aplikacje desktopowe a webowe. Aplikacje desktopowe są instalowane lokalnie, oferują pełne funkcje, ale niosą ryzyko utraty danych. Z kolei aplikacje webowe dostępne przez przeglądarkę charakteryzują się elastycznością i centralnym zarządzaniem aktualizacjami.

Wybór między aplikacjami desktopowymi a webowymi w świecie oprogramowania
W dzisiejszym świecie oprogramowania istnieje podział między aplikacje desktopowe a webowe. Aplikacje desktopowe są instalowane lokalnie, oferują pełne funkcje, ale niosą ryzyko utraty danych. Z kolei aplikacje webowe dostępne przez przeglądarkę charakteryzują się elastycznością i centralnym zarządzaniem aktualizacjami.
Aplikacja desktopowa – co to?
Aplikacja desktopowa to program zainstalowany bezpośrednio na dysku komputera, jako odrębny software, niepowiązany zwykle z innymi programami, dostępnymi na tym urządzeniu. Do realizacji niektórych funkcjonalności, może potrzebować połączenia z urządzeniami zewnętrznymi, np. drukarkami, skanerami czy dyskami.

Ewolucja aplikacji webowych – od prostych narzędzi do wielofunkcyjnych platform
Ograniczenia aplikacji desktopowych spowodowały, że na rynku powstało miejsce dla webowych. Choć coraz częściej, z powodzeniem zastępują one aplikacje desktopowe, to nadal wielu potencjalnych użytkowników kojarzy je z prostymi narzędziami do obsługi pojedynczych operacji. Nie brakuje poglądów, że aplikacje webowe są po prostu tą aktywną częścią stron internetowych lub dodatkiem do nich, ale to ciągle strony internetowe, tyle że trochę bardziej rozbudowane. W rzeczywistości aplikacje i strony internetowe istotnie się od siebie różnią, choć łączy je to, że środowiskiem pracy użytkownika jest przeglądarka internetowa.
Chcesz zoptymalizować procesy logistyki magazynowej?
Dowiedz się więcej o Asiston WMS!
Kulisy działania – frontend i backend
Strona internetowa zbudowana jest wyłącznie na tzw. frontendzie, czyli wszystkie komponenty strony – w czasie jej uruchomienia – ładowane są do pamięci przeglądarki, choć na ekranie widać tylko zawartość startową lub tą, którą użytkownik właśnie wybrał do przeglądania. Zaawansowany użytkownik może od środka obejrzeć cały kod strony, używając tylko developerskich narzędzi przeglądarki.
Struktura kodu aplikacji internetowej, podzielona jest natomiast na część „frontendową” (przeglądarkową – jak w przypadku strony internetowej) oraz część „backendową”, czyli tę po stronie serwera. Aby aplikacja internetowa mogła działać, część operacji i danych – na żądanie użytkownika – musi zostać pobrana z serwera i przesłana do widoku na ekranie użytkownika. Serwer obsługuje tylko konkretne, zadane i autoryzowane żądania oraz odpowiedzi i nawet zaawansowany użytkownik – z poziomu przeglądarki – nie ma dostępu do kodu i danych na serwerze.

Najpopularniejsze wpisy

5 wyzwań kierownika magazynu
Zarządzanie magazynem jest kluczowym procesem, który nie tylko wymaga precyzji…

Co oznacza Cyfrowy Paszport Produktu…
UE zamierza wprowadzić mechanizm elektronicznych dokumentów, który pozwoli użytkownikom śledzić…

9 kroków do skutecznego wdrożenia…
Odkryj kluczowe kroki, które zapewnią efektywne wdrożenie systemu zarządzania magazynem…

Bezpieczeństwo w magazynie
Bezpieczeństwo w magazynie to podstawa działalności każdej firmy logistycznej. Zagrożenia…
Zobacz nasze realizacjeNasze realizacje
Zaprojektowaliśmy i wdrożyliśmy system usprawniający zarządzanie obiegiem dokumentów oraz komunikację wewnętrzną w firmie.
Zaprojektowaliśmy i wdrożyliśmy system kontroli przyjęć i wydań magazynowych z dedykowanym modułem handlowym w celu zoptymalizowania procesów kompletacji zamówień.
Dla firmy Ekolhouse zaprojektowaliśmy i wdrożyliśmy nowoczesną platformę sprzedażową Asiston B2B, która pomogła w usprawnieniu kontaktu z kontrahentami i zapewniła wiele dodatkowych udogodnień.
Zaprojektowaliśmy i wdrożyliśmy system kontroli przyjęć i wydań magazynowych w celu zoptymalizowania procesów kompletacji zamówień.
Zaprojektowaliśmy i wdrożyliśmy system do zarządzania procesami logistyki magazynowej z rozbudowanymi modułami przyjęć i wydań magazynowych dla firmy Krakfach.
Dla firmy ART-MAR zaprojektowaliśmy i wdrożyliśmy internetową hurtownię sprzedaży B2B, która pomogła usprawnić zarządzanie procesami i umożliwiła dalszy dynamiczny rozwój organizacji.
Zaprojektowaliśmy i wdrożyliśmy wyposażony w rozbudowany moduł pism przychodzących i wychodzących system elektronicznego obiegu dokumentów, który pozwolił na automatyzację procesów finansowych w firmie Pyzak.
W ramach realizacji dla firmy Paxer zaprojektowaliśmy i wdrożyliśmy zintegrowaną z Subiektem Nexo i Przelewy24 internetową hurtownię B2B, która usprawniła proces zarządzania cenami produktów.
Dla naszego Klienta – hurtowni podzespołów elektronicznych Micros – stworzyliśmy skalowalną i intuicyjną platformę sprzedaży B2B, którą wyposażyliśmy w system filtrów, moduł negocjacji oraz wiele innych nowoczesnych rozwiązań.
W ramach naszej realizacji dla FotoGift4u przygotowaliśmy oparty o narzędzia Asiston WMS i Asiston Produkcja, zintegrowany system pozwalający na automatyzację procesów magazynowych i produkcyjnych.
W ramach naszej realizacji dla firmy PESTAR zaprojektowaliśmy i wdrożyliśmy elektroniczny obieg dokumentów. System Asiston EOD wyposażyliśmy także w dopasowane do potrzeb organizacji funkcjonalności, które pozwoliły na usprawnienie kluczowych procesów biznesowych.
Zaprojektowanie systemu do kontroli przyjęć i wydań magazynowych.
Zaprojektowaliśmy i wdrożyliśmy platformę B2B, której głównym celem jest zautomatyzowanie procesów sprzedażowych oraz zwiększenie zasięgu odbiorców, a także usprawnienie obsługi zamówień.
Celem zaprojektowania i wdrożenia platformy B2B jest zautomatyzowanie procesów sprzedażowych oraz zwiększenie zasięgu odbiorców, a także usprawnienie obsługi zamówień.
Wdrożenie systemu Asiston EOD miało na celu usprawnienie zarządzania, przechowywania oraz obiegu dokumentów, a także komunikacji wewnątrz firmy.
Głównym celem wprowadzenia systemu elektronicznego obiegu dokumentów była potrzeba usprawnienia zarządzania obiegiem dokumentów oraz komunikacją wewnętrzną w firmie.
Wprowadziliśmy elektroniczny obieg informacji oraz dokumentów, usprawniający komunikację i współpracę pomiędzy oddalonymi ośrodkami
Zaprojektowaliśmy oraz wdrożyliśmy system, który usprawnił i uporządkował pracę całego skupu, pozwalając rejestrować towary.
Zainteresowany wdrożeniem systemu w Twojej firmie? Porozmawiajmy.
Dane firmy
Asiston Sp. z o. o.
ul. Nad Przyrwą 13
35-234 Rzeszów
REGON: 061443359
NIP: 9212029007
KRS: 0000429107