Jak odpowiednio przygotować swój magazyn na Black Friday i Cyber Monday?
Jedno wiemy na pewno – Boże Narodzenie zdarza się co roku. A oprócz tego też Black Friday i Cyber Monday. Mimo to mnóstwo przedsiębiorstw wydaje się co roku zaskakiwać nagłym wzrostem popytu i nie opracowuje wystarczająco dobrego planu, aby poradzić sobie z presją. Konsekwencją tego są przemęczeni pracownicy magazynów, niezadowoleni klienci i zbędne koszty. Jakie więc zastosować środki, aby odciążyć dostawy i zadbać o kondycję magazynu w Black Friday i Cyber Monday?
Święta Bożego Narodzenia od zawsze były pracowitym okresem, a ciągle rosnące zainteresowanie Czarnym Piątkiem i Cyberponiedziałkiem przedłużyło intensywny sezon w późniejszych latach. Dodajmy do tego złożone strategie omnichannel z uzupełnianiem zapasów, zakupy online, a to wystarczy, aby najfajniejszy kierownik magazynu się zestresował.
Słaba wydajność systemu WMS ma katastrofalny wpływ na sukces łańcucha dostaw. Może to skutkować wąskimi gardłami, trudnymi do pokonania szczytami w ruchu towarów, brakiem możliwości przetwarzania zamówień i nie tylko. Takie problemy prowadzą do złych doświadczeń klientów , w tym do zwiększonego wskaźnika zwrotów. Poza chęcią nadążenia za dodatkową presją obsługi regularnych procesów przychodzących, odkładania, kompletacji i pakowania, to właśnie obsługa zwrotów wydaje się być piętą achillesową w wielu magazynach podczas zakupów świątecznych. Jeśli nie zostanie to zrobione w sposób prawidłowy, efektywność spadnie.
Świątecznym celem dla sprzedawców na 2021 rok jest dostarczenie klientom zamówień – z szybkością, dokładnością i jak najmniejszą ilością błędów – od początku szaleństwa w Czarny Piątek po chaos styczniowych wyprzedaży.
Firmy, które inwestują w system do zarządzania magazynem oczekują integracji z innymi systemami, skalowalności i funkcji, które usprawnią operacje. Wszystkie te czynniki razem wzięte zwiększają wydajność WMS. Trzeba mieć na uwadze fakt, że aktualnie świat stał się bardziej połączony. Dotyczy to połączenia kanałów łańcucha dostaw, możliwości uzyskania widoczności w rzeczywistym czasie i dostępu do całego łańcucha dostaw. Ma to szczególne znaczenie dla dostarczenia towarów do rąk konsumentów i partnerów B2B.
Efektywny WMS umożliwia kierownikom sklepów korzystanie z witryn sklepowych jako centrum dystrybucji. Pozwala na wprowadzenie małych przesyłek w magazynach w strefach kompletacji, pakowania i załadunku. Dropshipping, dokładne zarządzanie zapasami i ciągła optymalizacja, poprawia wydajność magazynu i stojącej za nim technologii — WMS.
Jednym z kluczowych kroków w realizacji celów zamówień oraz zwiększeniu wydajności operacyjnej i produktywności zespołu jest optymalizacja procesu kompletacji i wysyłki. Jak to zrobić?
Zastosuj odkładanie cyfrowe. Ten sposób jest często pomijany podczas doskonalenia operacji magazynowych. Jest on jednak zasadniczym krokiem w utrzymaniu prawidłowego ruchu towarów. Cyfrowe odkładanie ma na celu jak najbardziej wydajne przemieszczanie towarów (tych nowych i zwracanych) z wózków widłowych do najlepszej lokalizacji w magazynie.
Zwróć uwagę na dokładny układ magazynu. Jest to czynnik wpływający zarówno na efektywność magazynu, ale także na wydajność przetwarzania zamówień. Jeśli układ nie został starannie dopracowany to sprzedawcy marnują czas i zasoby, a obsługa klientów staje się wolniejsza. Przystosowując magazyn w odpowiedni sposób, można zmaksymalizować obszar kompletacji i usprawnić sam proces, aby zwiększyć wydajność operacyjną i przestrzenną. Sama analiza najczęstszych zamówień w celu określenia optymalnych strategii kompletacji może wpłynąć na dalsze decyzje dotyczące układu magazynu.
Efektywna kompletacja. Kompletacja zamówień często okazuje się być najbardziej pracochłonnym zadaniem w magazynie. Zazwyczaj odpowiada za 55% kosztów jego funkcjonowania. W rezultacie maksymalizacja wydajności kompletacji jest głównym celem operacyjnym. Tworząc strefy kompletacji i przypisując osoby kompletujące do każdej strefy, sprzedawcy detaliczni mogą skrócić czas podróży w magazynie i ograniczyć obszar, który muszą przejść kompletujący.
Ważna jest także technologia przyjazna dla użytkownika. Proces kompletacji można usprawnić także za pomocą dedykowanej aplikacji na smartfony. Osoby zbierające mogą odwoływać się do zdjęć produktów na swoim telefonie lub wybierać według koloru, aby szybciej znajdować przedmioty. Aplikacji można również używać do skanowania podczas kompletacji towarów, aby poprawić dokładność. Eliminuje to potrzebę zatrudniania dodatkowych pracowników kontroli jakości pod koniec procesu w celu potwierdzenia ilości. Urządzenia mobilne dają także możliwość wglądu osobom zarządzającym, w celu zapewnienia prognoz finansowych. Mobilność daje przewagę, informując wszystkich i możliwość wprowadzania zmian na bieżąco.
Optymalizacja operacji magazynowych pod kątem wydajności, szybkości i dokładności powinna być najważniejsza dla marek po to, aby zapewnić płynny przepływ towarów i przygotować się na tegoroczny szczyt sezonu świątecznego.
Skuteczny system WMS zawiera mnóstwo danych, których można użyć, aby zwiększyć wydajność magazynu w okresach szczytu. Narzędzia do analizy mogą pomóc, aby wyciągnąć z tego właściwe wnioski. Kluczem do sukcesu może być także wykorzystanie danych z poprzednich okresów. Black Friday i Cyber Monday może okazać się logistycznym koszmarem z bardzo wysokimi wymaganiami w bardzo krótkim czasie. Ale jest to również jeden z najlepszych dni w roku, ponieważ mamy szansę stawiać sobie wyzwania, ulepszając, odnawiając i dopracowując nasze procesy w przedsiębiorstwie. Sprawdź nasze rozwiązanie do zarządzania magazynem i umów się na prezentację, żeby poznać jego funkcje.
Najpopularniejsze wpisy
5 wyzwań kierownika magazynu
Zarządzanie magazynem jest kluczowym procesem, który nie tylko wymaga precyzji…
Co oznacza Cyfrowy Paszport Produktu…
UE zamierza wprowadzić mechanizm elektronicznych dokumentów, który pozwoli użytkownikom śledzić…
9 kroków do skutecznego wdrożenia…
Odkryj kluczowe kroki, które zapewnią efektywne wdrożenie systemu zarządzania magazynem…
Bezpieczeństwo w magazynie
Bezpieczeństwo w magazynie to podstawa działalności każdej firmy logistycznej. Zagrożenia…
Zobacz nasze realizacjeNasze realizacje
Zaprojektowaliśmy i wdrożyliśmy system usprawniający zarządzanie obiegiem dokumentów oraz komunikację wewnętrzną w firmie.
Zaprojektowaliśmy i wdrożyliśmy system kontroli przyjęć i wydań magazynowych z dedykowanym modułem handlowym w celu zoptymalizowania procesów kompletacji zamówień.
Zaprojektowanie oraz wdrożenie nowoczesnej platformy sprzedażowej Asiston B2B.
Zaprojektowaliśmy i wdrożyliśmy system kontroli przyjęć i wydań magazynowych w celu zoptymalizowania procesów kompletacji zamówień.
Zaprojektowaliśmy i wdrożyliśmy system do zarządzania procesami logistyki magazynowej z rozbudowanymi modułami przyjęć i wydań magazynowych dla firmy Krakfach.
Zaprojektowaliśmy i wdrożyliśmy internetową hurtownię sprzedaży B2B z rozbudowanymi modułami reklamacji i e-faktur dla firmy ART-MAR.
Zaprojektowaliśmy i wdrożyliśmy system elektronicznego obiegu dokumentów z rozbudowanym modułem pism przychodzących i wychodzących.
Zaprojektowaliśmy i wdrożyliśmy internetową hurtownię B2B z rozbudowanym katalogiem produktów oraz integracją z Subiektem Nexo.
Zaprojektowaliśmy i wdrożyliśmy internetową platformę sprzedaży B2B z zaawansowanym systemem cenników, rozbudowanym filtrowaniem oraz wielokoszykowością dla hurtowni części elektronicznych Micros.
Zaprojektowaliśmy i wdrożyliśmy system kontroli przyjęć i wydań magazynowych z dedykowanym modułem handlowym w celu zoptymalizowania procesów kompletacji zamówień.
Zaprojektowanie systemu do kontroli przyjęć i wydań magazynowych.
Zaprojektowaliśmy i wdrożyliśmy platformę B2B, której głównym celem jest zautomatyzowanie procesów sprzedażowych oraz zwiększenie zasięgu odbiorców, a także usprawnienie obsługi zamówień.
Celem zaprojektowania i wdrożenia platformy B2B jest zautomatyzowanie procesów sprzedażowych oraz zwiększenie zasięgu odbiorców, a także usprawnienie obsługi zamówień.
Wdrożenie systemu Asiston EOD miało na celu usprawnienie zarządzania, przechowywania oraz obiegu dokumentów, a także komunikacji wewnątrz firmy.
Głównym celem wprowadzenia systemu elektronicznego obiegu dokumentów była potrzeba usprawnienia zarządzania obiegiem dokumentów oraz komunikacją wewnętrzną w firmie.
Wprowadziliśmy elektroniczny obieg informacji oraz dokumentów, usprawniający komunikację i współpracę pomiędzy oddalonymi ośrodkami
Zaprojektowaliśmy oraz wdrożyliśmy system, który usprawnił i uporządkował pracę całego skupu, pozwalając rejestrować towary.
Zainteresowany wdrożeniem Systemu WMS w Twojej firmie? Porozmawiajmy.
Dane firmy
Asiston Sp. z o. o.
ul. Nad Przyrwą 13
35-234 Rzeszów
REGON: 061443359
NIP: 9212029007
KRS: 0000429107