4 powody, które sprawiają, że system do zarządzania sprzedażą jest niezbędny w każdym magazynie e-commerce
Magazyn w biznesie e-commerce stanowi serce, którego prawidłowe funkcjonowanie jest niezbędne do osiągnięcia celów. Jeśli wkradną się niedociągnięcia bądź nieprawidłowe procedury – ryzykujesz niezadowoleniem klientów, frustracją Twoich pracowników, a także w dłuższej perspektywie gorszą sprzedażą. Warto wprowadzić narzędzia, które optymalizują jego pracę. W tym celu warto poznać systemy dedykowane do sprzedaży wielokanałowej, które posiadają także opcję rozszerzenia funkcji programów WMS. Poznaj korzyści, jakie uzyskasz po wprowadzeniu go do własnego magazynu.

4 powody, które sprawiają, że system do zarządzania sprzedażą jest niezbędny w każdym magazynie e-commerce
Magazyn w biznesie e-commerce stanowi serce, którego prawidłowe funkcjonowanie jest niezbędne do osiągnięcia celów. Jeśli wkradną się niedociągnięcia bądź nieprawidłowe procedury – ryzykujesz niezadowoleniem klientów, frustracją Twoich pracowników, a także w dłuższej perspektywie gorszą sprzedażą. Warto wprowadzić narzędzia, które optymalizują jego pracę. W tym celu warto poznać systemy dedykowane do sprzedaży wielokanałowej, które posiadają także opcję rozszerzenia funkcji programów WMS. Poznaj korzyści, jakie uzyskasz po wprowadzeniu go do własnego magazynu.
Sposób na efektywny magazyn – system do zarządzania sprzedażą
Prowadzisz biznes e-commerce z wykorzystaniem własnego magazynu i szukasz sposobu na optymalizację zachodzących w nim działań? Rozważ wykorzystanie dedykowanych programów, które zwiększają efektywność jego pracy. Wśród nich znajdziesz m.in. systemy do zarządzania sprzedażą, znane także jako OMS (skrót oznacza Order Management System). Ich celem jest usprawnienie i automatyzacja procesów sprzedażowych w firmie.
Jest to możliwe dzięki takim funkcjonalnościom jak:
- gromadzenie informacji o klientach,
- porządkowanie danych o produktach i zamówieniach,
- analizowanie poziomu sprzedaży,
- prognozowanie popytu,
- zarządzanie relacji z klientami.
W przypadku chęci wdrożenia go do magazynu – warto go połączyć z oprogramowaniem WMS, który dopełnia wiele z powyższych funkcji.
Poznaj 4 korzyści z wdrożenia systemu do sprzedaży multichannel w Twojej firmie

Skuteczne wykorzystanie magazynu uwalnia potencjał sprzedaży online dzięki bezbłędnym realizacjom oraz prawidłowej kompletacji przy wykorzystaniu odpowiednich środków. Takim z pewnością jest system do sprzedaży wielokanałowej. Poznaj oprogramowanie, które pozwala prowadzić e-commerce z wielu platform w jednym miejscu.
Czy wiesz, że możesz wprowadzić go do własnego magazynu dzięki integracji z systemami WMS? Poznaj 4 argumenty, które świadczą, że warto wykonać to działanie we własnej firmie. Tym samym zyskasz pewność, że będzie to inwestycja, która długofalowo się zwróci.
Skuteczniejsza optymalizacja zarządzania zapasami
Wprowadzając system OMS do własnej firmy sprawiasz, że Twój magazyn może skuteczniej zarządzać własnymi zapasami. Oprogramowanie tego rodzaju pozwala inwentaryzować na bieżąco poziom zatowarowania, a także ograniczyć zamawianie danych produktów w nadmiarze.Jest to możliwe poprzez dostarczanie dokładnych danych odnoszących się do produktów w magazynie, automatyczną aktualizację tychże stanów, a także precyzyjne oszacowanie ryzyka wystąpienia braków bądź nadmiarów w magazynie. Tym samym unikasz ewentualnych strat bądź zamrożenia kapitału przez niesprzedawalne produkty.
Należy pamiętać, że systemy dedykowane sprzedaży omnichannel same w sobie nie zarządzają zapasami, jednak po integracji z WMS wspierają w skuteczniejszej realizacji tegoż zadania.
Pełna transparentność procesów
Przy prowadzeniu magazynu z pewnością najważniejsze jest jego skuteczne działanie. Większy porządek i ustrukturyzowanie zachodzących w nim zadań pozwala osiągnąć jeszcze lepsze wyniki. W tym celu systemy do zarządzania sprzedażą wielokanałową (OMS) mogą wesprzeć Twoich pracowników, a tym samym Twój biznes na każdym etapie. Wprowadzenie go do firmy pozwoli Ci:
- śledzić zamówienia w czasie rzeczywistym – możesz zyskać wgląd do zamówień bez względu na stopień ich realizacji. Masz pełną wiedzę o procesach zachodzących w firmie,
- monitorować kluczowe wskaźniki wydajności – z systemem OMS zyskujesz wgląd do najważniejszych informacji dotyczących realizacji zamówień. W nich możesz określić m.in. liczby zwrotów, ilość nadanych przesyłek danego dnia,
- zyskać dostęp do historii zamówień – systemy dla sprzedaży wielokanałowej posiadają zarejestrowane transakcje, tym samym zyskujesz materiały umożliwiające przeprowadzenie audytu i analizy rentowności. Ma to wpływ na skuteczniejsze zarządzanie biznesem,
- usprawnić komunikację w firmie – wgląd w system ma każdy upoważniony pracownik. To sprawia, że każdy z nich jest tak samo poinformowany, unikając tym samym błędów wynikających z nieprawidłowego przekazu informacji.
Podkreślamy, że większa transparentność ma wpływ na jakość pracy Twojego magazynu. Zwiększa to tym samym efektywność, a wszelkie nieprawidłowości możesz przeanalizować – skutecznie optymalizujesz tym samym procesy i działania.
Skalowalność i integracja
Wprowadzenie systemu dla sprzedaży wielokanałowej to nie tylko optymalizacja zapasów i zachodzących procesów w magazynie. Przy prowadzeniu własnego e-commerce możesz napotkać na pożądane zjawiska, takie jak zwiększony poziom zysku. Wiąże się to z większą ilością zamówień, którą trzeba jakoś obsłużyć. W tym celu systemy OMS posiadają rozwiązania dopasowujące się do rozwoju Twojej firmy. Dopasują się do wzrostów spływających zamówień, zapewniając ciągłość sprzedaży.
Co więcej, posiadają one integracje z wieloma systemami, w tym z takimi jak WMS – tworzysz ekosystem spinający ich działanie w jednym miejscu. Co to oznacza dla magazynu?
- Łatwiejsze sklasyfikowanie skąd dane zamówienie spłynęło,
- Szybsze kompletacje produktów, skracające tym samym czas realizacji,
- Prostsze nadawanie przesyłek kurierem,
- Skuteczniejsze inwentaryzacje dzięki spisowi produktów, które możesz znaleźć.
Zwróc uwagę, że to nie wszystko, bowiem wpływają one także na szybszą pracę magazynierów, pozwalając tym samym skuteczniej realizować zamówienia, wpływając na zadowolenie klienta. Jeśli jest on zachwycony – istnieje duża szansa, że następnym razem wróci do Ciebie!
Redukcja kosztów operacyjnych
W prowadzeniu e-commerce optymalizacja jest zjawiskiem zarówno powszechnym, jak i pożądanym. Wielu przedsiębiorców zwraca szczególną uwagę na magazyny, bowiem to właśnie tam dzieją się najważniejsze etapy posprzedażowe, które można zawsze udoskonalać. W tym celu niezawodne będą wszelkie systemy do zarządzania sprzedażą wielokanałową, takie jak Apilo.
Wprowadzenie programu OMS pozwala zredukować koszty operacyjne na wiele sposobów. Jest to możliwe dzięki między innymi:
- zmniejszeniu częstotliwości występowania błędów przy realizacji zamówień – wszystkie działania kontrolujesz za pomocą systemu. W razie pojawienia się nieprawidłowości – otrzymasz informację, z którą zapobiegniesz niepożądanej sytuacji lub nadania wadliwie skompletowanego zamówienia powodującego zwrot. Unikasz tym samym generowania dodatkowych kosztów,
- większej autonomii procesów dzięki oprogramowaniu dla sprzedaży omnichannel – automatyzacja pozwala zmniejszyć zapotrzebowanie na dodatkowych pracowników w magazynie. Możesz tym samym zwiększyć nakłady na rozbudowę e-commerce bądź placówki.
- wyeliminowaniu papierowych dokumentów – systemy dedykowane sprzedaży multichannel umożliwiają digitalizację m.in. dokumentów sprzedaży, listów przewozowych. Zwiększasz porządek w firmie przy jednoczesnej oszczędności czasu na drukowanie i dołączanie każdej faktury do zamówienia.
Jak widzisz, wprowadzenie programu typu OMS przynosi wymierne korzyści i oszczędności wpływające na koszty ogólne magazynu. To czysty zysk!
Chcesz dowiedzieć się więcej o systemie do zarządzania sprzedażą i jego wpływie na Twój magazyn e-commerce?
ODWIEDŹ APILO!System do zarządzania sprzedażą – inwestycja, która się opłaca

Każdy biznes ma prawo do tego, aby dysponować prostymi narzędziami wspierającymi i optymalizującymi działania związane z pracą magazynu. Nowoczesne rozwiązania oparte na automatyzacjach i integracjach nie muszą kojarzyć się wyłącznie ze skomplikowaną technologią. Takie są systemy do zarządzania sprzedażą, które w branży e-commerce stają się niemalże obowiązkowe, jeśli chcemy dogonić lub prześcignąć konkurencję. Nie ma co rozważać – tu trzeba działać!
Czy wiesz, że systemy dla sprzedaży omnichannel dają tak wiele? Wśród korzyści znajdziesz m.in.: lepsze wyniki sprzedaży, skuteczniejszą praca magazynu, czy pokaźne oszczędności. Brzmi to jak marzenie? Niekoniecznie! Są to namacalne dowody na to, że system do zarządzania sprzedażą wielokanałową umożliwia rozwinięcie biznesu e-commerce, a tym samym także pracę magazynu. Przekonaj się samemu i wznieś swoje przedsiębiorstwo na jeszcze wyższy poziom!
Najpopularniejsze wpisy

Omnichannel w magazynie i e-commerce
Podstawą prowadzania biznesu jest dostarczanie klientom właściwego produktu, w odpowiednim…

Dlaczego strefy magazynowe są niezbędne…
Strefy magazynowe odgrywają kluczową rolę w efektywnym zarządzaniu magazynem, umożliwiając…

Historia systemów zarządzania magazynem
Pojęcie magazynów wywodzi się już ze starożytności, kiedy to człowiek…

5 kluczowych korzyści z wdrożenia…
Dynamiczny rozwój branży logistycznej i rosnące wymagania klientów wymuszają na…
Zobacz nasze realizacjeNasze realizacje
Zaprojektowaliśmy i wdrożyliśmy system usprawniający zarządzanie obiegiem dokumentów oraz komunikację wewnętrzną w firmie.
Zaprojektowaliśmy i wdrożyliśmy system kontroli przyjęć i wydań magazynowych z dedykowanym modułem handlowym w celu zoptymalizowania procesów kompletacji zamówień.
Dla firmy Ekolhouse zaprojektowaliśmy i wdrożyliśmy nowoczesną platformę sprzedażową Asiston B2B, która pomogła w usprawnieniu kontaktu z kontrahentami i zapewniła wiele dodatkowych udogodnień.
Zaprojektowaliśmy i wdrożyliśmy system kontroli przyjęć i wydań magazynowych w celu zoptymalizowania procesów kompletacji zamówień.
Zaprojektowaliśmy i wdrożyliśmy system do zarządzania procesami logistyki magazynowej z rozbudowanymi modułami przyjęć i wydań magazynowych dla firmy Krakfach.
Dla firmy ART-MAR zaprojektowaliśmy i wdrożyliśmy internetową hurtownię sprzedaży B2B, która pomogła usprawnić zarządzanie procesami i umożliwiła dalszy dynamiczny rozwój organizacji.
Zaprojektowaliśmy i wdrożyliśmy wyposażony w rozbudowany moduł pism przychodzących i wychodzących system elektronicznego obiegu dokumentów, który pozwolił na automatyzację procesów finansowych w firmie Pyzak.
W ramach realizacji dla firmy Paxer zaprojektowaliśmy i wdrożyliśmy zintegrowaną z Subiektem Nexo i Przelewy24 internetową hurtownię B2B, która usprawniła proces zarządzania cenami produktów.
Dla naszego Klienta – hurtowni podzespołów elektronicznych Micros – stworzyliśmy skalowalną i intuicyjną platformę sprzedaży B2B, którą wyposażyliśmy w system filtrów, moduł negocjacji oraz wiele innych nowoczesnych rozwiązań.
W ramach naszej realizacji dla FotoGift4u przygotowaliśmy oparty o narzędzia Asiston WMS i Asiston Produkcja, zintegrowany system pozwalający na automatyzację procesów magazynowych i produkcyjnych.
W ramach naszej realizacji dla firmy PESTAR zaprojektowaliśmy i wdrożyliśmy elektroniczny obieg dokumentów. System Asiston EOD wyposażyliśmy także w dopasowane do potrzeb organizacji funkcjonalności, które pozwoliły na usprawnienie kluczowych procesów biznesowych.
Zaprojektowanie systemu do kontroli przyjęć i wydań magazynowych.
Zaprojektowaliśmy i wdrożyliśmy platformę B2B, której głównym celem jest zautomatyzowanie procesów sprzedażowych oraz zwiększenie zasięgu odbiorców, a także usprawnienie obsługi zamówień.
Celem zaprojektowania i wdrożenia platformy B2B jest zautomatyzowanie procesów sprzedażowych oraz zwiększenie zasięgu odbiorców, a także usprawnienie obsługi zamówień.
Wdrożenie systemu Asiston EOD miało na celu usprawnienie zarządzania, przechowywania oraz obiegu dokumentów, a także komunikacji wewnątrz firmy.
Głównym celem wprowadzenia systemu elektronicznego obiegu dokumentów była potrzeba usprawnienia zarządzania obiegiem dokumentów oraz komunikacją wewnętrzną w firmie.
Wprowadziliśmy elektroniczny obieg informacji oraz dokumentów, usprawniający komunikację i współpracę pomiędzy oddalonymi ośrodkami
Zaprojektowaliśmy oraz wdrożyliśmy system, który usprawnił i uporządkował pracę całego skupu, pozwalając rejestrować towary.
Zainteresowany wdrożeniem systemu w Twojej firmie? Porozmawiajmy.
Dane firmy
Asiston Sp. z o. o.
ul. Nad Przyrwą 13
35-234 Rzeszów
REGON: 061443359
NIP: 9212029007
KRS: 0000429107