Historia systemów zarządzania magazynem
Pojęcie magazynów wywodzi się już ze starożytności, kiedy to człowiek musiał odpowiednio przechowywać żywność, żeby jak najdłużej zachowała swoją świeżość. Wtedy też rozpoczął się etap planowania i kontrolowania zapasów. Początkowo rejestr prowadzono na papirusie, głównie po to, aby zabezpieczyć się na okres suszy.
Długopis i papier
Przed pojawieniem się komputerów, jedynym rozwiązaniem do śledzenia zapasów była zwykła kartka i długopis. Wymagało to dużej skrupulatności i dokładności w szczególności w miejscach, gdzie rotacja towarów była duża.
Spora rewolucja nastąpiła po pojawieniu się kolei. Rozpoczęto wtedy masową wysyłkę towarów na duże odległości, ponieważ proces stał się szybszy i bardziej opłacalny. Spowodowało to powstawanie zdecentralizowanych magazynów przy stacjach kolejowych oraz sieci dystrybucyjnych.
Pojawienie się maszyny do pisania poprawiło wydajność, jednak to pierwsze komputery wprowadziły największą zmianę, jeśli chodzi o zarządzanie magazynem.
Arkusze kalkulacyjne Excel
Przełomowym działaniem w kontekście porządkowania danych magazynowych było wykorzystanie do tego programu Microsoft Excel. Pozwalał on na gromadzenie najważniejszych danych w jednym miejscu, a wbudowane formuły matematyczne ułatwiały sprawne przeprowadzanie najważniejszych obliczeń. Wiele małych przedsiębiorstw nadal posługuje się nimi do zarządzania stanami magazynowymi, jednak wraz ze wzrostem przechowywanych towarów i ich rotacją, arkusze Excela przestały być wystarczająco wydajne i nie spełniały już oczekiwań kadry zarządzającej. Wraz z rozwojem technologii komputerowej, ludzie zdali sobie sprawę z potrzeby stworzenia oprogramowania, które będzie w pełni dopasowane do zarządzania operacjami magazynowymi.
Przyszłość systemów zarządzania magazynem
Tak jak w większości branż, głównym źródłem zainteresowania jest obecnie sztuczna inteligencja. Wykorzystywana do analizy danych i określenia sezonowości popytu, pozwala na odpowiednie rozplanowanie prac dla pracowników oraz czasu i ilości zamawiania. Metoda oparta na głębokim uczeniu, w przyszłości pozwoli na faktyczną realizację zamówień, bez konieczności zaangażowania pracownika. Sztuczna inteligencja może pomóc przy kompletacji typu Voice Picking oraz rozpoznawać, nawet uszkodzone lub zabrudzone, znaki na podstawie obrazu (OCR). W przypadku magazynów automatycznych sztuczną inteligencję można zastosować przy organizacji płynnego przepływu towarów, optymalizując pracę urządzeń i tym samym przyspieszając wszystkie procesy magazynowe.
Zobacz nasze realizacje
Zaprojektowaliśmy i wdrożyliśmy system usprawniający zarządzanie obiegiem dokumentów oraz komunikację wewnętrzną w firmie.
Zaprojektowaliśmy i wdrożyliśmy system kontroli przyjęć i wydań magazynowych z dedykowanym modułem handlowym w celu zoptymalizowania procesów kompletacji zamówień.
Zaprojektowanie oraz wdrożenie nowoczesnej platformy sprzedażowej Asiston B2B.
Zaprojektowaliśmy i wdrożyliśmy system kontroli przyjęć i wydań magazynowych w celu zoptymalizowania procesów kompletacji zamówień
Zaprojektowaliśmy i wdrożyliśmy internetową platformę sprzedaży B2B z zaawansowanym systemem cenników, rozbudowanym filtrowaniem oraz wielokoszykowością dla hurtowni części elektronicznych Micros.
Zaprojektowaliśmy i wdrożyliśmy system kontroli przyjęć i wydań magazynowych z dedykowanym modułem handlowym w celu zoptymalizowania procesów kompletacji zamówień.
Zaprojektowanie systemu do kontroli przyjęć i wydań magazynowych.
Zaprojektowaliśmy i wdrożyliśmy platformę B2B, której głównym celem jest zautomatyzowanie procesów sprzedażowych oraz zwiększenie zasięgu odbiorców, a także usprawnienie obsługi zamówień.
Celem zaprojektowania i wdrożenia platformy B2B jest zautomatyzowanie procesów sprzedażowych oraz zwiększenie zasięgu odbiorców, a także usprawnienie obsługi zamówień.
Wdrożenie systemu Asiston EOD miało na celu usprawnienie zarządzania, przechowywania oraz obiegu dokumentów, a także komunikacji wewnątrz firmy.
Głównym celem wprowadzenia systemu elektronicznego obiegu dokumentów była potrzeba usprawnienia zarządzania obiegiem dokumentów oraz komunikacje wewnętrzną w firmie.
Zaprojektowanie oraz wdrożenie zaawansowanego systemu sprzedażowego, pozwalającego na dynamiczne dopasowanie do oczekiwań i potrzeb klienta
Wprowadziliśmy elektroniczny obieg informacji oraz dokumentów, ułatwiający komunikację i współpracę pomiędzy oddalonymi ośrodkami
Zaprojektowaliśmy oraz wdrożyliśmy system, który usprawnił i uporządkował pracę całego skupu, pozwalając rejestrować towary.
W ramach realizowanego projektu zaprojektowaliśmy i wdrożyliśmy zaawansowaną aplikację sprzedażową – Asiston B2B.
Nasze realizacje
Dane firmy
Asiston Sp. z o. o.
ul. Nad Przyrwą 13
35-234 Rzeszów
REGON: 061443359
NIP: 9212029007
KRS: 0000429107