Omnichannel (czyli wielokanałowość) jest rozszerzeniem koncepcji sprzedaży tzw. multichannel. Cechą wyróżniającą wielokanałowość jest zintegrowana oraz spójna sprzedaż we wszystkich kanałach. Aby omnichannel dobrze funkcjonował, niezbędne jest zwiększenie przepływu informacji w przedsiębiorstwie, jak również wśród jej partnerów. Koncepcja wielokanałowości ma również bezpośredni wpływ na proces zarządzania magazynami oraz logistyki.

Omnichannel jest odpowiedzią na wyzwania współczesnego rynku – pozwala sprawnie obsłużyć klientów hurtowych, detalicznych oraz indywidualnych. Składane przez nich zamówienia różnią się między sobą pod względem częstotliwości, ilości produktów, jak również wahań popytu na przestrzeni roku. Zarządzający magazynami, mając na uwadze te różnice, muszą podjąć decyzję, jak prowadzić magazyn, aby obsłużyć wszystkich klientów.

Korzyści omnichannel

Magazyn wielokanałowy różni się od tradycyjnego magazynu tym, że obsługuje przychodzące zamówienia z kanałów internetowych, stacjonarnych, a także wszystkich innych możliwych.

 

Zastosowanie strategii omnichannel w magazynie niesie za sobą następujące korzyści:

 

  • skrócony czas dostawy zamówień,
  • zorganizowana współpraca na linii magazyn – odbiorca,
  • różnorodne formy dostawy składanych zamówień,
  • szeroka gama oferowanych produktów.

Prowadzenie e-commerce w połączeniu z rozwiązaniami płynącymi z omnichannel zapewnia klientom najlepsze doświadczenia związane z zakupami. Podejście to pomaga stworzyć doskonałą usługę dla klientów. Omnichannel pozwala ujednolicić doświadczenia online dla kupującego.

 

Sukces strategii omnichannel zależy od czynników, takich jak:

  • punkty styku (wszystkie miejsca oraz sytuacje, w których klient ma styczność z marką),
  • zachowania klientów,
  • cyfrowe punkty kontaktu (momenty, w których klient bezpośrednio lub pośrednio wchodzi w kontakt z firmą, za pośrednictwem kanałów internetowych),
  • wcześniejsze doświadczenia klientów z marką,
  • dane i technologia.
sklep internetowy

 

Marki posiadające wielokanałowe platformy e-commerce notują znaczące korzyści w odniesieniu do swojej działalności.

 

Zastosowanie omnichannel w handlu internetowym pozwala:

 

  • Zachować spójność marki – niezależnie od tego, w jaki sposób klient dociera do marki, przekaz o niej jest zawsze taki sam.
  • Lepiej zrozumieć podróż klienta – gromadzenie informacji o klientach, pochodzących z różnych kanałów, pozwala określić typy klientów, którzy są zainteresowani ofertą. Tym samym można dokonać personalizacji.
  • Zwiększyć konwersje sprzedaży – posiadanie strategii omnichannel dla e-commerce pomaga w zrozumieniu zachowań klientów podczas dokonywania zakupów, a tym samym budować relacje z klientami (ma to bezpośrednie przełożenie na wolumen sprzedaży).

Trendy w omnichannel 2023

Według prognoz w najbliższym czasie omnichannel nadal będzie się rozwijał. Wraz ze wzrostem liczby dostępnych kanałów, urządzań oraz rozwojem technologii, umożliwiającej wielokanałowe doświadczenia, rosną oczekiwania klientów.

sklep internetowy

Wybrane trendy omnichannel w 2023 roku:

  1. Korzystanie z wielu kanałów podczas zakupów może przyjąć następujące formy:
  • zakup online z odbiorem osobistym w sklepie,
  • zakup w sklepie z dostawą do domu,
  • zakup online ze zwrotem w sklepie.
  1. Łańcuch dostaw kluczowym aspektem. Klienci oczekują, że produkty będą dostępne „od ręki” zarówno w sklepie stacjonarnym, jak i sklepie internetowym. Dlatego też niezbędne jest utrzymanie odpowiedniego zaopatrzenia magazynu.
  1. Integracja całego systemu. Aby system odpowiednio działał niezbędna jest integracja głównych komponentów magazynu, punktów sprzedaży itp. Efektem tych działań jest synergia, pozwalająca na swobodny przepływ informacji.
  1. Dane zyskują na znaczeniu. Postawą każdej strategii omnichannel są dane dotyczące klientów. Im więcej danych, tym większa szansa na stworzenie doświadczeń, zachęcających klientów do powrotu. Od 2023 roku przestają istnieć pliki Cookie. Firmy uzyskają tylko te informacje o klientach, które oni sami im przekażą. Dlatego kluczowym aspektem będzie budowanie zaufania wśród klientów względem firmy.

Zastosowanie strategii omnichannel w biznesie ma niebotyczne znaczenie. Współcześni klienci chcą, aby dostosować się do ich potrzeb. Wielokanałowość sprzedaży pozwala poznać, a następnie zaspokoić ich potrzeby.

Zobacz nasze realizacje

asiston eod
Remondis

Zaprojektowaliśmy i wdrożyliśmy system usprawniający zarządzanie obiegiem dokumentów oraz komunikację wewnętrzną w firmie.

asiston wms
Topeshop

Zaprojektowaliśmy i wdrożyliśmy system kontroli przyjęć i wydań magazynowych z dedykowanym modułem handlowym w celu zoptymalizowania procesów kompletacji zamówień.

asiston b2b
Ekolhouse

Zaprojektowanie oraz wdrożenie nowoczesnej platformy sprzedażowej Asiston B2B.

asiston eod
Serwis Kop

Zaprojektowanie elektronicznego systemu obiegu dokumentów.

asiston produkcja
Wanas

Zaprojektowanie oraz wdrożenie nowoczesnego systemu Asiston Produkcja.

asiston wms
Reh4Mat

Zaprojektowaliśmy i wdrożyliśmy system kontroli przyjęć i wydań magazynowych w celu zoptymalizowania procesów kompletacji zamówień

asiston b2b
Micros

Zaprojektowaliśmy i wdrożyliśmy internetową platformę sprzedaży B2B z zaawansowanym systemem cenników, rozbudowanym filtrowaniem oraz wielokoszykowością dla hurtowni części elektronicznych Micros.

asiston wms asiston produkcja
FotoGift4u

Zaprojektowaliśmy i wdrożyliśmy system kontroli przyjęć i wydań magazynowych z dedykowanym modułem handlowym w celu zoptymalizowania procesów kompletacji zamówień.

asiston eod
Pestar

Zaprojektowanie oraz wdrożenie nowoczesnego systemu Asiston EOD.

asiston wms
Auto Kasacja Recycling

Zaprojektowanie systemu do kontroli przyjęć i wydań magazynowych.

asiston b2b
Topgan

Zaprojektowaliśmy i wdrożyliśmy platformę B2B, której głównym celem jest zautomatyzowanie procesów sprzedażowych oraz zwiększenie zasięgu odbiorców, a także usprawnienie obsługi zamówień.

asiston b2b
GB United

Celem zaprojektowania i wdrożenia platformy B2B jest zautomatyzowanie procesów sprzedażowych oraz zwiększenie zasięgu odbiorców, a także usprawnienie obsługi zamówień.

asiston eod
Arsanit

Wdrożenie systemu Asiston EOD miało na celu usprawnienie zarządzania, przechowywania oraz obiegu dokumentów, a także komunikacji wewnątrz firmy.

asiston eod
Hutrem Serwis Sp. z o.o.

Głównym celem wprowadzenia systemu elektronicznego obiegu dokumentów była potrzeba usprawnienia zarządzania obiegiem dokumentów oraz komunikacje wewnętrzną w firmie.

asiston e-commerce
WIPMEB

Zintegrowanie sklepu internetowego z Subiektem linii GT.

asiston dedykowane
OVS S.p.A.

Zaprojektowanie oraz wdrożenie zaawansowanego systemu sprzedażowego, pozwalającego na dynamiczne dopasowanie do oczekiwań i potrzeb klienta

asiston eod
Instytut Lecha Wałęsy

Wprowadziliśmy elektroniczny obieg informacji oraz dokumentów, ułatwiający komunikację i współpracę pomiędzy oddalonymi ośrodkami

asiston wms
Profesjonal

Zaprojektowaliśmy oraz wdrożyliśmy system, który usprawnił i uporządkował pracę całego skupu, pozwalając rejestrować towary.

asiston b2b
TechTime

W ramach realizowanego projektu zaprojektowaliśmy i wdrożyliśmy zaawansowaną aplikację sprzedażową – Asiston B2B.

asiston wms
VeggieFresh

Zaprojektowaliśmy oraz wdrożyliśmy zaawansowany system magazynowy zwiększający efektywność przeprowadzanych procesów.

asiston wms
Uren Novaberry Sp. z o.o.

Zaprojektowaliśmy oraz wdrożyliśmy zaawansowany system magazynowy.

Nasze realizacje

Remondis

Remondis
Zaprojektowaliśmy i wdrożyliśmy system usprawniający zarządzanie obiegiem dokumentów oraz komunikację wewnętrzną w firmie.

Topeshop

Topeshop
Zaprojektowaliśmy i wdrożyliśmy system kontroli przyjęć i wydań magazynowych z dedykowanym modułem handlowym w celu zoptymalizowania procesów kompletacji zamówień.

Ekolhouse

Ekolhouse
Zaprojektowanie oraz wdrożenie nowoczesnej platformy sprzedażowej Asiston B2B.

Serwis Kop

Serwis Kop
Zaprojektowanie elektronicznego systemu obiegu dokumentów.

Wanas

Wanas
Zaprojektowanie oraz wdrożenie nowoczesnego systemu Asiston Produkcja.

Reh4Mat

Reh4Mat
Zaprojektowaliśmy i wdrożyliśmy system kontroli przyjęć i wydań magazynowych w celu zoptymalizowania procesów kompletacji zamówień

asiston wms

Reh4Mat
Zaprojektowaliśmy i wdrożyliśmy system kontroli przyjęć i wydań magazynowych w celu zoptymalizowania procesów kompletacji zamówień

asiston wms

Reh4Mat
Zaprojektowaliśmy i wdrożyliśmy system kontroli przyjęć i wydań magazynowych w celu zoptymalizowania procesów kompletacji zamówień

asiston wms

Reh4Mat
Zaprojektowaliśmy i wdrożyliśmy system kontroli przyjęć i wydań magazynowych w celu zoptymalizowania procesów kompletacji zamówień

asiston wms

Reh4Mat
Zaprojektowaliśmy i wdrożyliśmy system kontroli przyjęć i wydań magazynowych w celu zoptymalizowania procesów kompletacji zamówień

asiston wms

Reh4Mat
Zaprojektowaliśmy i wdrożyliśmy system kontroli przyjęć i wydań magazynowych w celu zoptymalizowania procesów kompletacji zamówień

asiston wms

Reh4Mat
Zaprojektowaliśmy i wdrożyliśmy system kontroli przyjęć i wydań magazynowych w celu zoptymalizowania procesów kompletacji zamówień

asiston wms

Reh4Mat
Zaprojektowaliśmy i wdrożyliśmy system kontroli przyjęć i wydań magazynowych w celu zoptymalizowania procesów kompletacji zamówień

asiston wms

Reh4Mat
Zaprojektowaliśmy i wdrożyliśmy system kontroli przyjęć i wydań magazynowych w celu zoptymalizowania procesów kompletacji zamówień

asiston wms

Reh4Mat
Zaprojektowaliśmy i wdrożyliśmy system kontroli przyjęć i wydań magazynowych w celu zoptymalizowania procesów kompletacji zamówień

asiston wms

Reh4Mat
Zaprojektowaliśmy i wdrożyliśmy system kontroli przyjęć i wydań magazynowych w celu zoptymalizowania procesów kompletacji zamówień

asiston wms

Reh4Mat
Zaprojektowaliśmy i wdrożyliśmy system kontroli przyjęć i wydań magazynowych w celu zoptymalizowania procesów kompletacji zamówień

asiston wms

Reh4Mat
Zaprojektowaliśmy i wdrożyliśmy system kontroli przyjęć i wydań magazynowych w celu zoptymalizowania procesów kompletacji zamówień

asiston wms

Reh4Mat
Zaprojektowaliśmy i wdrożyliśmy system kontroli przyjęć i wydań magazynowych w celu zoptymalizowania procesów kompletacji zamówień

asiston wms

Reh4Mat
Zaprojektowaliśmy i wdrożyliśmy system kontroli przyjęć i wydań magazynowych w celu zoptymalizowania procesów kompletacji zamówień

asiston wms

Reh4Mat
Zaprojektowaliśmy i wdrożyliśmy system kontroli przyjęć i wydań magazynowych w celu zoptymalizowania procesów kompletacji zamówień
Zainteresowany wdrożeniem Systemu WMS w Twojej firmie? Porozmawiajmy.

    Wyślij wiadomość

    Biura:

    ul. Ciasna 9

    35-232 Rzeszów

    +48 17 785 25 56 biuro@asiston.pl

    ul. Cybernetyki 19B

    02-677 Warszawa

    +48 519 106 161 warszawa@asiston.pl

    Dane firmy

    Asiston Sp. z o. o.

    ul. Nad Przyrwą 13

    35-234 Rzeszów

    REGON: 061443359

    NIP: 9212029007

    KRS: 0000429107