Poznaj 5 korzyści integracji systemu do zarządzania sprzedażą omnichannel z WMS
Każdy biznes powinien posiadać scharakteryzowaną i uporządkowaną sieć działań. Im jest ona bardziej zoptymalizowana, tym większa szansa na jej nieprzerwane i bezproblemowe działanie. Nie inaczej jest z magazynem, bowiem na jego efektywną pracę wpływa wiele czynników. Możesz je usprawnić za pomocą integracji z systemami OMS. W niniejszym artykule dowiesz się więcej o działaniach systemów przeznaczonych dla sprzedawców działających na wielu kanałach, a także o korzyściach wynikających z ich wprowadzenia do Twojego biznesu.

Poznaj 5 korzyści integracji systemu do zarządzania sprzedażą omnichannel z WMS
Każdy biznes powinien posiadać scharakteryzowaną i uporządkowaną sieć działań. Im jest ona bardziej zoptymalizowana, tym większa szansa na jej nieprzerwane i bezproblemowe działanie. Nie inaczej jest z magazynem, bowiem na jego efektywną pracę wpływa wiele czynników. Możesz je usprawnić za pomocą integracji z systemami OMS. W niniejszym artykule dowiesz się więcej o działaniach systemów przeznaczonych dla sprzedawców działających na wielu kanałach, a także o korzyściach wynikających z ich wprowadzenia do Twojego biznesu.
Na czym polega działanie systemu dla sprzedaży omnichannel?
Co do zasady, systemy dla sprzedaży omnichannel (OMS) są przeznaczone do integracji różnych kanałów sprzedaży w jednym miejscu, tworząc przy tym spójny ekosystem. Pozwala obsługiwać nielimitowaną ilość kont, zapewniając także pełną synchronizację danych i ich wymianę. Zawierają mnóstwo modułów i udogodnień pozwalających na rozwinięcie biznesu online. Do nich należą rozwiązania związane z takimi elementami, jak:
- integracja danych umożliwiająca wgląd do najważniejszych informacji,
- zarządzanie zamówieniami, które mogą optymalizować stany i procesy,
- poprawienie procesów realizacji zamówień.
Co ważne, takie oprogramowanie pozwala dostosować wiele aspektów zachodzących w codziennej pracy każdego biznesu w zależności od danych potrzeb. Korzyści tym samym mogą być ogromne!

Efektywny podział obowiązków
W niektórych magazynach pewne procesy i czynności wydają się trwać bez końca. Najczęściej jest to spowodowane nieprawidłowym przypisaniem zadania do danego stanowiska bądź zleceniem ich do pracowników, którzy nie są zobowiązani do ich wykonania. Integracja systemu dla sprzedaży wielokanałowej pozwoli Ci skuteczniej delegować czynności dzięki efektywnemu podziału ich obowiązków, które będą dopasowane do ich kompetencji.
To zapewni Twojej firmie oszczędność czasu i pieniędzy. Pracownicy nie otrzymują zlecenia, które będzie niezgodne z ich stanowiskiem. Eliminujesz tym samym możliwość błędnie wykonanych procesów. Co więcej, zrealizują je jeszcze szybciej i dokładniej, tym samym zwiększając ilość skompletowanych zamówień w danym dniu.
Z systemem OMS po integracji systemu WMS możesz jeszcze bardziej zwiększyć kontrolę nad informacjami oraz zapasami dzięki raportom. W tychże dokumentach znajdziesz niezbędne dane pozwalające mieć całościowy wgląd do tego, co jest niezbędne. Zwróć także uwagę na możliwość kontroli przepływu towarów w magazynie – z możliwością synchronizacji stanów, dostępnych m.in. w Apilo, możesz wyeliminować ryzyko nadchodzących braków. To prosta droga do zapewnienia placówce bezpiecznego poziomu zaopatrzenia.
Zwiększony poziom bezpieczeństwa wszelkich operacji
Wielu przedsiębiorców kładzie szczególny nacisk na bezpieczeństwo wszelkich operacji. Połączenie systemu do sprzedaży wielokanałowej z systemem WMS tworzy synergię wspierającą pracę magazynu i logistyki, przekładając to na większy zysk. Wszystkie informacje są rejestrowane w czasie rzeczywistym.
System w przypadku nieprawidłowej operacji poinformuje o zaistniałej sytuacji. Eliminujesz tym samym ryzyko wystąpienia ludzkiego błędu podczas realizacji zamówienia bądź wprowadzania danych. Zmniejszasz tym samym odsetek zwrotów przesyłek spowodowanych m.in. nieprawidłową zawartością w paczce, czy niemożnością dostarczenia go pod wskazany adres przez błędnie wpisane dane.
Warto także zwrócić uwagę na dostęp do danych – dzięki temu połączeniu są one lepiej chronione, a wgląd do nich mają wyłącznie osoby do tego uprawnione.
Optymalizacja działania magazynu
Wśród problemów, które mogą poważnie zaburzać sprawne funkcjonowanie magazynu jest nadmiar zachodzących w nim czynności. Ma to z pewnością wpływ na efektywność jego pracy.
Połączenie systemu WMS z oprogramowaniem dla sprzedaży wielokanałowej sprawi, że procesy zachodzące w magazynie będą idealnie dopasowane do Twoich potrzeb biznesowych. Zwiększasz ich dokładność, a także maksymalizujesz ich wydajność.
Przykładami takiej optymalizacji mogą być między innymi:
- skrócenie ścieżki kompletacji zamówienia,
- sprawniejsze zarządzanie przyjęciami i wydaniami,
- doskonalenie działań i eliminacja niepożądanych procesów w magazynie.
Efektywne zarządzanie zasobami firmy
Jak pewnie wiesz, czas to pieniądz. Nie inaczej jest w przypadku pracy magazynu – im więcej czynności, tym mniej realizacji zamówień. Podobnie sprawa ma się z niedokładną inwentaryzacją, bowiem brak możliwości natychmiastowej lokalizacji niezbędnych produktów wpływa na długość kompletacji, czy logistyki zachodzącej w magazynie.
Systemy do zarządzania sprzedażą wielokanałową takie jak Apilo, pomagają magazynom w efektywnym zarządzaniu zasobami firmy. Możesz rejestrować każdą zmianę zachodzącą w magazynie, podglądać liczebność produktów, czy choćby skrócić łańcuch dostaw. Zwiększasz wykorzystanie potencjału prowadzonego biznesu, co przekłada się na lepsze wyniki.
Chcesz dowiedzieć się więcej o integracji omnichannel z WMS?
ODWIEDŹ APILO!Podsumowanie
Integracja systemu dla sprzedaży wielokanałowej z systemem WMS odblokowuje pełny potencjał przedsiębiorstwa – zarówno w sprzedaży, jak i logistyce i gospodarce magazynowej. Automatyzacja i optymalizacja działań zachodzących w nich pozwoli Ci zwiększyć efektywność operacyjną dzięki większej kontroli nad przepływem informacji, podziałem obowiązków i zawsze aktualnymi stanami. To warta rozważenia droga do osiągnięcia sukcesu!
Najpopularniejsze wpisy

Omnichannel w magazynie i e-commerce
Podstawą prowadzania biznesu jest dostarczanie klientom właściwego produktu, w odpowiednim…

Dlaczego strefy magazynowe są niezbędne…
Strefy magazynowe odgrywają kluczową rolę w efektywnym zarządzaniu magazynem, umożliwiając…

Historia systemów zarządzania magazynem
Pojęcie magazynów wywodzi się już ze starożytności, kiedy to człowiek…

5 kluczowych korzyści z wdrożenia…
Dynamiczny rozwój branży logistycznej i rosnące wymagania klientów wymuszają na…
Zobacz nasze realizacjeNasze realizacje
Zaprojektowaliśmy i wdrożyliśmy system usprawniający zarządzanie obiegiem dokumentów oraz komunikację wewnętrzną w firmie.
Zaprojektowaliśmy i wdrożyliśmy system kontroli przyjęć i wydań magazynowych z dedykowanym modułem handlowym w celu zoptymalizowania procesów kompletacji zamówień.
Dla firmy Ekolhouse zaprojektowaliśmy i wdrożyliśmy nowoczesną platformę sprzedażową Asiston B2B, która pomogła w usprawnieniu kontaktu z kontrahentami i zapewniła wiele dodatkowych udogodnień.
Zaprojektowaliśmy i wdrożyliśmy system kontroli przyjęć i wydań magazynowych w celu zoptymalizowania procesów kompletacji zamówień.
Zaprojektowaliśmy i wdrożyliśmy system do zarządzania procesami logistyki magazynowej z rozbudowanymi modułami przyjęć i wydań magazynowych dla firmy Krakfach.
Dla firmy ART-MAR zaprojektowaliśmy i wdrożyliśmy internetową hurtownię sprzedaży B2B, która pomogła usprawnić zarządzanie procesami i umożliwiła dalszy dynamiczny rozwój organizacji.
Zaprojektowaliśmy i wdrożyliśmy wyposażony w rozbudowany moduł pism przychodzących i wychodzących system elektronicznego obiegu dokumentów, który pozwolił na automatyzację procesów finansowych w firmie Pyzak.
W ramach realizacji dla firmy Paxer zaprojektowaliśmy i wdrożyliśmy zintegrowaną z Subiektem Nexo i Przelewy24 internetową hurtownię B2B, która usprawniła proces zarządzania cenami produktów.
Dla naszego Klienta – hurtowni podzespołów elektronicznych Micros – stworzyliśmy skalowalną i intuicyjną platformę sprzedaży B2B, którą wyposażyliśmy w system filtrów, moduł negocjacji oraz wiele innych nowoczesnych rozwiązań.
W ramach naszej realizacji dla FotoGift4u przygotowaliśmy oparty o narzędzia Asiston WMS i Asiston Produkcja, zintegrowany system pozwalający na automatyzację procesów magazynowych i produkcyjnych.
W ramach naszej realizacji dla firmy PESTAR zaprojektowaliśmy i wdrożyliśmy elektroniczny obieg dokumentów. System Asiston EOD wyposażyliśmy także w dopasowane do potrzeb organizacji funkcjonalności, które pozwoliły na usprawnienie kluczowych procesów biznesowych.
Zaprojektowanie systemu do kontroli przyjęć i wydań magazynowych.
Zaprojektowaliśmy i wdrożyliśmy platformę B2B, której głównym celem jest zautomatyzowanie procesów sprzedażowych oraz zwiększenie zasięgu odbiorców, a także usprawnienie obsługi zamówień.
Celem zaprojektowania i wdrożenia platformy B2B jest zautomatyzowanie procesów sprzedażowych oraz zwiększenie zasięgu odbiorców, a także usprawnienie obsługi zamówień.
Wdrożenie systemu Asiston EOD miało na celu usprawnienie zarządzania, przechowywania oraz obiegu dokumentów, a także komunikacji wewnątrz firmy.
Głównym celem wprowadzenia systemu elektronicznego obiegu dokumentów była potrzeba usprawnienia zarządzania obiegiem dokumentów oraz komunikacją wewnętrzną w firmie.
Wprowadziliśmy elektroniczny obieg informacji oraz dokumentów, usprawniający komunikację i współpracę pomiędzy oddalonymi ośrodkami
Zaprojektowaliśmy oraz wdrożyliśmy system, który usprawnił i uporządkował pracę całego skupu, pozwalając rejestrować towary.
Zainteresowany wdrożeniem systemu w Twojej firmie? Porozmawiajmy.
Dane firmy
Asiston Sp. z o. o.
ul. Nad Przyrwą 13
35-234 Rzeszów
REGON: 061443359
NIP: 9212029007
KRS: 0000429107