Jak wybrać program finansowo-księgowy do swojego przedsiębiorstwa?

Kiedyś nadzorowanie oraz prowadzenie finansów dla firmy było dosłownie papierowym procesem, obejmującym księgę rachunkową, dużą ilość kolumn i ołówek potrzebny do rejestrowania podstawowych danych finansowych firmy. Jednak w erze cyfrowej nawet najmniejsze przedsiębiorstwo może korzystać z szerokiej gamy oprogramowania księgowego dla firm dostępnych na rynku. Oprogramowanie księgowe może nie tylko pomóc w zmniejszeniu liczby błędów ludzkich w obliczeniach, ale także uzyskać wgląd w działalność firmy, którego nie można było zobaczyć w formie papierowej — na przykład generowanie prognoz sprzedaży na następny kwartał czy wskazanie najmniej opłacalnej usługi.

korzyści systemu do zarządzania produkcją

Wybór programu finansowo-księgowego dla swojego przedsiębiorstwa może okazać się niezwykle trudny. Należy skupić się na kilku kwestiach jednocześnie, tak aby wybrany program był zarazem pomocny, intuicyjny w obsłudze, dostarczał potrzebnych informacji, a przy tym posiadał odpowiednie wsparcie techniczne. Programy te będą różnić się w zależności od specyfiki firmy oraz jej wielkości.

 

Najłatwiej jest w przypadku dużych firm, które zazwyczaj mają swoje działy księgowe i potrzebne im informacje mogą uzyskać niemalże od ręki. W przypadku mniejszych firm wygląda to nieco inaczej dlatego, że dużo z nich korzysta z usług zewnętrznych biur rachunkowych. Kontakt z księgową nie jest już taki szybki jak w przypadku własnego działu księgowego oraz widoczny jest brak dostępu do danych.

 

Biura rachunkowe nie chcą udzielać dostępu do danych nawet właścicielom firm ze względu na ryzyko ich zmiany nawet w sposób całkowicie nieświadomy. Co wtedy? Pozyskanie programu księgowego przez podmiot nie będący biurem rachunkowym nie jest najłatwiejsze. Ponadto, aby korzystać z takiego programu trzeba wykazać się specjalistyczną wiedzą z zakresu rachunkowości i księgowości, aby wiedzieć gdzie znaleźć potrzebne dane oraz jak z nich korzystać w najbardziej efektywny sposób.

W jaki sposób wybrać oprogramowanie do swojego przedsiębiorstwa?

Podstawowy krok jaki należy podjąć przy wyborze programu finansowo-księgowego to przeprowadzenie dokładnej analizy potrzeb, która zaspokoi jednocześnie potrzeby finansowe jak i zarządcze. Powinna być dogłębna, poruszać jednocześnie kwestie oczywiste oraz te trudniejsze, które wymagają dłuższego przemyślenia. Należy podejść do tego bez pośpiechu po to, aby nie powtarzać tego procesu w ciągu najbliższych kilku lat. Jeśli na tym etapie zaplanujemy prawidłowo cały proces, unikniemy konieczności zbyt szybkiej zmiany oprogramowania.

 

Bardzo istotna jest również liczba użytkowników, którzy mogliby korzystać z programu równocześnie. Im większe możliwości w tym zakresie, tym większe szanse, że program jest w bardzo dobry sposób wspierany przez producenta. Ponadto, należy pamiętać o tym, że wybierając program finansowo-księgowy od producenta, który już długi czas jest na rynku i ma zbudowaną swoją pozycję to istnieje dużo większa szansa na to, że program będzie działał sprawnie i w pełni spełni nasze oczekiwania.

 

Wsparcie techniczne jest niezwykle istotne. Jednym z błędów popełnianych przez firmy przy zakupie oprogramowania księgowego jest przekonanie, że nie muszą w ogóle wiedzieć nic o rachunkowości finansowej, ponieważ oprogramowanie po prostu zajmie się tym w całości. Bardzo często, nawet wśród najbardziej doświadczonych pracowników pojawiają się różnorodne pytania. Możliwość skontaktowania się ze specjalistą jest dużym wsparciem.
W przypadku gdy producent rozwija programy, modyfikuje je, wsparcie techniczne gwarantuje stałą pomoc bez niezamierzonych przestojów.

 

Warto także zweryfikować, czy program jest zgodny z ustawą o rachunkowości oraz pozostałymi przepisami prawa. Należy sprawdzić jak często wprowadzane są aktualizacje, które gwarantują, że program stale będzie spójny z obowiązującymi przepisami oraz to czy są one płatne.

Kolejną ważną kwestią jest rodzaj prowadzonej działalności. Kilka różnych sektorów posiada wyspecjalizowane moduły lub pakiety dodatkowe, ponieważ muszą przechowywać wyspecjalizowane dane. W przypadku producentów może być konieczne zrozumienie zapasów, obsługi części i robocizny. Sprzedawcy być może będą musieli również poznać swoje zasoby za pośrednictwem programu sprzedaży.

Oszczędź czas i papier – wdroż system elektronicznego obiegu dokumentów już dziś!

Dowiedz się więcej o Asiston EOD!

Jaki powinien być system finansowo-księgowy?

Konfigurowalny program finansowo – księgowy to najlepszy wybór. Jest to ważne po to, aby oprogramowanie mogło przewidywać wyzwania związane z finansami i mieć potencjał do rozwoju.

 

Efektywny program finansowo – księgowy powinien być m.in.:

 

Przyjazny dla użytkownika
Jeśli pracownicy doświadczają trudności w obsłudze systemu księgowego, firma jest bardziej podatna na błędy. Przyjazne dla użytkownika i łatwe do zrozumienia oprogramowanie pozwoli na efektywne zarządzanie pracownikami i biznesem.

 

Dokładny
Dokładność jest podstawowym elementem dobrego oprogramowania. System musi utrzymywać dokładne i aktualne salda m.in. na kontach indywidualnych. Rozbieżności mogą wystąpić z powodu awarii bazy danych lub problemów z serwerem, ale solidny program musi identyfikować i korygować błędy, które mogą prowadzić do niedokładności danych.

 

Ułatwiony dostęp
Przy prowadzeniu finansów firmy oraz podejmowaniu kluczowych decyzji, potrzeba szybkiego i efektywnego dostępu do danych. Funkcjonalny system umożliwia dostęp do ważnych informacji finansowych w dowolnym czasie i z każdego miejsca dlatego, że wszystkie dane i informacje są szyfrowane i bezpiecznie przechowywane na serwerze.

    Dołącz do naszego newslettera i otrzymuj na bieżąco artykuły z naszej bazy wiedzy oraz najnowsze wiadomości ze świata Asiston!

    Informujemy, że administratorem Twoich danych osobowych jest Asiston Sp. z o.o. z siedzibą w Rzeszowie (35-234), przy ulicy nad Przyrwą 13, nr KRS 0000429107. Kliknij i dowiedz się więcej o ochronie Twoich danych.

    Asiston EOD z myślą o małych i średnich przedsiębiorstwach

    Program finansowo-księgowy powinien w jak największym stopniu usprawnić działanie w firmie, ulepszyć komunikację, ułatwić dostęp do poszczególnych dokumentów wybranym osobom. Takim rozwiązaniem jest system Asiston EOD. Gwarantuje skrócenie czasu obiegu dokumentów, zwiększa bezpieczeństwo eliminując możliwość zgubienia bądź zniszczenia dokumentów, usprawnia organizację pracy.

    Program zapewnia pracownikom dostęp do dokumentów w elektronicznej formie i dostarcza je w czasie rzeczywistym. Umożliwia to  tworzenie rożnego rodzaju raportów, które będą podstawą do podejmowania decyzji w firmie. Ponadto, pomaga monitorować zyski i straty biznesowe w poszczególnych oddziałach, aby określić, które działy dobrze sobie radzą, a które wymagają poprawy.

    Dane finansowe są najcenniejszą informacją dla przedsiębiorstwa i należy chronić je przed dostaniem się w niepowołane ręce. Systemy pomagają kontrolować księgowość przed ryzykiem oszustwa lub błędu. Ułatwiają zarządzać niektórymi biznesowymi procesami finansowymi i odpowiednio automatyzować różne zadania finansowych. Wybór odpowiedniego oprogramowania może ułatwić pracę personelowi, co sprawi, że będą oni bardziej produktywni.

    korzyści systemu do zarządzania produkcją

    Zobacz nasze realizacjeNasze realizacje

    asiston eod
    Remondis

    Zaprojektowaliśmy i wdrożyliśmy system usprawniający zarządzanie obiegiem dokumentów oraz komunikację wewnętrzną w firmie.

    asiston wms
    Topeshop

    Zaprojektowaliśmy i wdrożyliśmy system kontroli przyjęć i wydań magazynowych z dedykowanym modułem handlowym w celu zoptymalizowania procesów kompletacji zamówień.

    asiston b2b
    Ekolhouse

    Zaprojektowanie oraz wdrożenie nowoczesnej platformy sprzedażowej Asiston B2B.

    asiston eod
    Serwis Kop

    Zaprojektowanie elektronicznego systemu obiegu dokumentów.

    asiston produkcja
    Wanas

    Zaprojektowanie oraz wdrożenie nowoczesnego systemu Asiston Produkcja.

    asiston wms
    Reh4Mat

    Zaprojektowaliśmy i wdrożyliśmy system kontroli przyjęć i wydań magazynowych w celu zoptymalizowania procesów kompletacji zamówień.

    asiston wms
    Krakfach

    Zaprojektowaliśmy i wdrożyliśmy system do zarządzania procesami logistyki magazynowej z rozbudowanymi modułami przyjęć i wydań magazynowych dla firmy Krakfach.

    asiston b2b
    ART-MAR

    Zaprojektowaliśmy i wdrożyliśmy internetową hurtownię sprzedaży B2B z rozbudowanymi modułami reklamacji i e-faktur dla firmy ART-MAR.

    asiston eod
    Pyzak

    Zaprojektowaliśmy i wdrożyliśmy system elektronicznego obiegu dokumentów z rozbudowanym modułem pism przychodzących i wychodzących.

    asiston b2b
    Paxer

    Zaprojektowaliśmy i wdrożyliśmy internetową hurtownię B2B z rozbudowanym katalogiem produktów oraz integracją z Subiektem Nexo.

    asiston b2b
    Micros

    Zaprojektowaliśmy i wdrożyliśmy internetową platformę sprzedaży B2B z zaawansowanym systemem cenników, rozbudowanym filtrowaniem oraz wielokoszykowością dla hurtowni części elektronicznych Micros.

    asiston wms asiston produkcja
    FotoGift4u

    Zaprojektowaliśmy i wdrożyliśmy system kontroli przyjęć i wydań magazynowych z dedykowanym modułem handlowym w celu zoptymalizowania procesów kompletacji zamówień.

    asiston eod
    Pestar

    Zaprojektowanie oraz wdrożenie nowoczesnego systemu Asiston EOD.

    asiston wms
    Auto Kasacja Recycling

    Zaprojektowanie systemu do kontroli przyjęć i wydań magazynowych.

    asiston b2b
    Topgan

    Zaprojektowaliśmy i wdrożyliśmy platformę B2B, której głównym celem jest zautomatyzowanie procesów sprzedażowych oraz zwiększenie zasięgu odbiorców, a także usprawnienie obsługi zamówień.

    asiston b2b
    GB United

    Celem zaprojektowania i wdrożenia platformy B2B jest zautomatyzowanie procesów sprzedażowych oraz zwiększenie zasięgu odbiorców, a także usprawnienie obsługi zamówień.

    asiston eod
    Arsanit

    Wdrożenie systemu Asiston EOD miało na celu usprawnienie zarządzania, przechowywania oraz obiegu dokumentów, a także komunikacji wewnątrz firmy.

    asiston eod
    Hutrem Serwis Sp. z o.o.

    Głównym celem wprowadzenia systemu elektronicznego obiegu dokumentów była potrzeba usprawnienia zarządzania obiegiem dokumentów oraz komunikacją wewnętrzną w firmie.

    asiston eod
    Instytut Lecha Wałęsy

    Wprowadziliśmy elektroniczny obieg informacji oraz dokumentów, usprawniający komunikację i współpracę pomiędzy oddalonymi ośrodkami

    asiston wms
    Profesjonal

    Zaprojektowaliśmy oraz wdrożyliśmy system, który usprawnił i uporządkował pracę całego skupu, pozwalając rejestrować towary.

    asiston wms
    VeggieFresh

    Zaprojektowaliśmy oraz wdrożyliśmy zaawansowany system magazynowy zwiększający efektywność przeprowadzanych procesów.

    asiston wms
    Uren Novaberry Sp. z o.o.

    Zaprojektowaliśmy oraz wdrożyliśmy zaawansowany system magazynowy.

    Remondis

    Remondis
    Zaprojektowaliśmy i wdrożyliśmy system usprawniający zarządzanie obiegiem dokumentów oraz komunikację wewnętrzną w firmie.

    Topeshop

    Topeshop
    Zaprojektowaliśmy i wdrożyliśmy system kontroli przyjęć i wydań magazynowych z dedykowanym modułem handlowym w celu zoptymalizowania procesów kompletacji zamówień.

    Ekolhouse

    Ekolhouse
    Zaprojektowanie oraz wdrożenie nowoczesnej platformy sprzedażowej Asiston B2B.

    Serwis Kop

    Serwis Kop
    Zaprojektowanie elektronicznego systemu obiegu dokumentów.

    Wanas

    Wanas
    Zaprojektowanie oraz wdrożenie nowoczesnego systemu Asiston Produkcja.

    Reh4Mat

    Reh4Mat
    Zaprojektowaliśmy i wdrożyliśmy system kontroli przyjęć i wydań magazynowych w celu zoptymalizowania procesów kompletacji zamówień.

    asiston wms

    Reh4Mat
    Zaprojektowaliśmy i wdrożyliśmy system kontroli przyjęć i wydań magazynowych w celu zoptymalizowania procesów kompletacji zamówień.

    asiston wms

    Reh4Mat
    Zaprojektowaliśmy i wdrożyliśmy system kontroli przyjęć i wydań magazynowych w celu zoptymalizowania procesów kompletacji zamówień.

    asiston wms

    Reh4Mat
    Zaprojektowaliśmy i wdrożyliśmy system kontroli przyjęć i wydań magazynowych w celu zoptymalizowania procesów kompletacji zamówień.

    asiston wms

    Reh4Mat
    Zaprojektowaliśmy i wdrożyliśmy system kontroli przyjęć i wydań magazynowych w celu zoptymalizowania procesów kompletacji zamówień.

    asiston wms

    Reh4Mat
    Zaprojektowaliśmy i wdrożyliśmy system kontroli przyjęć i wydań magazynowych w celu zoptymalizowania procesów kompletacji zamówień.

    asiston wms

    Reh4Mat
    Zaprojektowaliśmy i wdrożyliśmy system kontroli przyjęć i wydań magazynowych w celu zoptymalizowania procesów kompletacji zamówień.

    asiston wms

    Reh4Mat
    Zaprojektowaliśmy i wdrożyliśmy system kontroli przyjęć i wydań magazynowych w celu zoptymalizowania procesów kompletacji zamówień.

    asiston wms

    Reh4Mat
    Zaprojektowaliśmy i wdrożyliśmy system kontroli przyjęć i wydań magazynowych w celu zoptymalizowania procesów kompletacji zamówień.

    asiston wms

    Reh4Mat
    Zaprojektowaliśmy i wdrożyliśmy system kontroli przyjęć i wydań magazynowych w celu zoptymalizowania procesów kompletacji zamówień.

    asiston wms

    Reh4Mat
    Zaprojektowaliśmy i wdrożyliśmy system kontroli przyjęć i wydań magazynowych w celu zoptymalizowania procesów kompletacji zamówień.

    asiston wms

    Reh4Mat
    Zaprojektowaliśmy i wdrożyliśmy system kontroli przyjęć i wydań magazynowych w celu zoptymalizowania procesów kompletacji zamówień.

    asiston wms

    Reh4Mat
    Zaprojektowaliśmy i wdrożyliśmy system kontroli przyjęć i wydań magazynowych w celu zoptymalizowania procesów kompletacji zamówień.

    asiston wms

    Reh4Mat
    Zaprojektowaliśmy i wdrożyliśmy system kontroli przyjęć i wydań magazynowych w celu zoptymalizowania procesów kompletacji zamówień.

    asiston wms

    Reh4Mat
    Zaprojektowaliśmy i wdrożyliśmy system kontroli przyjęć i wydań magazynowych w celu zoptymalizowania procesów kompletacji zamówień.

    asiston wms

    Reh4Mat
    Zaprojektowaliśmy i wdrożyliśmy system kontroli przyjęć i wydań magazynowych w celu zoptymalizowania procesów kompletacji zamówień.

    asiston wms

    Reh4Mat
    Zaprojektowaliśmy i wdrożyliśmy system kontroli przyjęć i wydań magazynowych w celu zoptymalizowania procesów kompletacji zamówień.

    Zainteresowany wdrożeniem Systemu WMS w Twojej firmie? Porozmawiajmy.

      Biura:

      ul. Ciasna 9

      35-232 Rzeszów

      +48 17 785 25 56 biuro@asiston.pl

      ul. Cybernetyki 19B

      02-677 Warszawa

      +48 519 106 161 warszawa@asiston.pl

      Dane firmy

      Asiston Sp. z o. o.

      ul. Nad Przyrwą 13

      35-234 Rzeszów

      REGON: 061443359

      NIP: 9212029007

      KRS: 0000429107