Kolektory danych i korzyści wynikające z ich zastosowania
Kolektor danych jest kieszonkowym komputerem, do którego można wprowadzać, przechowywać a następnie wysłać informacje do komputera.
Przedsiębiorstwa coraz częściej decydują się na wdrażanie kolektorów danych, które w znacznym stopniu wpływają na automatyzację procesów logistycznych.
Sprawnie działająca logistyka zwłaszcza w obszarze magazynowym wymaga najnowszych rozwiązań technologicznych. Wraz z dynamicznie zmieniającymi się warunkami pracy, rosną także oczekiwania klientów. Wiąże się to z potrzebą coraz większej automatyzacji i niezawodności procesów logistycznych. W tym celu przedsiębiorstwa coraz częściej decydują się na wdrażanie kolektorów danych, które w znacznym stopniu pozwalają te procesy usprawnić.
Kolektor danych zwany także terminalem mobilnym, terminalem magazynowym lub inwentaryzatorem, jest kieszonkowym komputerem, do którego można wprowadzać, przechowywać a następnie wysłać informacje do komputera. Dane wprowadzane są przy pomocy wbudowanego czytnika kodów kreskowych lub klawiatury, przechowywane w pamięci podręcznej (w postaci plików tekstowych ), a następnie synchronizowane z bazą danych najczęściej online (WiFi , Bluetooth) lub offline (kabel USB).
Kolektor danych a czytnik kodów
Często kolektory mylone są z czytnikami kodów kreskowych, jest to zrozumiałe, dlatego że oba urządzenia spełniają tą samą funkcje jaka jest odczyt kodów kreskowych. Jednak istnieją zasadnicze różnice między tymi urządzeniami tj.:
- kolektor posiada wyświetlacz, własną pamięć oraz system operacyjny,
- kolektor może być wyposażony w dodatkowe moduły jak: Bluetooth, RFID czy PSAM,
- w przeciwieństwie do czytnika kodów, kolektor nie musi przesyłać danych w czasie rzeczywistym dzięki możliwości gromadzenia danych,
- dzięki posiadanemu oprogramowaniu kolektor może zostać zaprogramowany indywidualnie do potrzeb każdego klienta.
Podstawowe cechy kolektora:
- własna pamięć oraz system operacyjny – dzięki czemu kolektor nie potrzebuje zewnętrznego urządzenia do obsługi danych,
- ergonomiczna klawiatura – wspomaga wprowadzanie danych,
- czytelny wyświetlacz (często dotykowy),
- czytnik kodów kreskowych.
Bardziej zaawansowane modele posiadają czytniki RFID (technologia wykorzystująca fale radiowe do przesyłania danych) czy wizyjny skaner magazynowy kodów QR, Data Matrix. Dodatkowo urządzenie takie w zależności od producenta posiada dużą odporność na wstrząsy oraz wodoodporność, pozwalając na użytkowanie w każdych warunkach. Warto wspomnieć iż ważnym elementem każdego kolektora jest zasięg czytnika, który w niektórych modelach sięga nawet 10m.
Chcesz zoptymalizować procesy logistyki magazynowej?
Dowiedz się więcej o Asiston WMS!Kolektor danych jest urządzeniem wszechstronnym i zależności od aplikacji może być wykorzystywane w wielu branżach. Świetnie sprawdza się w procesach związanych z obrotem towarów na magazynach, kontrolowaniu cen czy procesach produkcyjnych. Czytnik kodów kreskowych w znacznym stopniu zwiększa efektywność pracy, natomiast dzięki wbudowanej pamięci wewnętrznej nie musimy martwić się o bezpieczeństwo danych.
Typowe zastosowanie kolektora danych:
- logistyka – przyjęcia i wydania towarów,
- magazyn – operacje magazynowe, weryfikacja towarów, ilości i cen,
- produkcja – rejestracja wyrobów, zgłaszanie usterek maszyn,
- spedycja – sczytywanie etykiet towarów,
- inwentaryzacja – sczytywanie etykiet inwentaryzacyjnych.
Przede wszystkim kolektor danych jest idealnym rozwiązaniem dla firm którym zależy na zwiększeniu wydajności pracy.
Głównymi korzyściami płynącymi z jego stosowania są:
- redukcja kosztów i czasu pracy,
- szybkość wprowadzania danych przy jednoczesnej minimalizacji pomyłek,
- prostota obsługi,
- bezpieczeństwo danych,
- automatyzacja procesów.
Rodzaje kolektorów
Do każdego rozwiązania dla firm jak systemy zarządzania produkcją „Asiston Produkcja” czy kontroli magazynowej „Asiston WMS”, oferujemy dedykowane kolektory danych połączone z naszą aplikacją w celu jak najlepszej optymalizacji pracy. Posiadamy kolektory wielozadaniowe, oparte na systemach Windows CE i Android z wbudowanymi ekranami dotykowymi. Informacje z nich są wymieniane z komputerem poprzez sieć WiFi, interfejs Bluetooth bądź kabel USB.
Jaki kolektor wybrać?
W ofercie Asiston mogą Państwo znaleźć poszczególne modele kolektorów stosowanych sukcesywnie przez naszych klientów takie jak:
Argox PA-6030
Wydajne bezprzewodowe urządzenie podręczne oparte na systemie operacyjnym Windows CE® i szybkim procesorze. PA-60 ma jasny 2,4-calowy wyświetlacz TFT 320 x 240 QVGA z ekranem dotykowym, silnik skanowania kodów kreskowych o wysokiej wydajności, obsługę komunikacji bezprzewodowej, w tym Bluetooth i szybką bezprzewodową sieć LAN 802.11b. Lekki, ważący zaledwie 250 g, ergonomiczny PA-60 ma opcjonalny chwyt pistoletowy dla łatwego skanowania. Odporny na wstrząsy, pył i wodoodporny, przeznaczony do pracy w trudnych warunkach.
Casio DT-X400
Kieszonkowy kolektor marki Casio – model DT-X400, oparty na systemie Android 8.1 to idealne urządzenie łączące mobilność pracy z wielofunkcyjnością. Dzięki zastosowaniu plastikowego ekranu dotykowego i odpornej na wstrząsy konstrukcji zapewnia ochronę nawet przy upadku z 3m. Wyposażony w moduł Bluetooth umożliwia połączenie z urządzeniami takimi jak słuchawki i drukarki przenośne. Posiada także czytnik NFC, rozpoznający znaczniki RFID oraz aparat 8-megapikselowy. Dzięki pojemnej baterii pozwala na ciągły czas pracy do 30 godzin.
Denso BHT-1700
Urządzenie zaprojektowane z myślą o wygodzie i niezawodności (praca w temperaturze od -20º do +50º), przy pracy baterii sięgającej nawet 20 godzin. Dzięki zastosowaniu uchwytu pistoletowego zwiększono wygodę skanowania kodów, które w modelu BHT-1700 można odczytać nawet z 10m. Wyposażony w 4 calowy dotykowy wyświetlacz Asahi Dragontrail™ zapewniający wysokiej klasy ochronę przed stłuczeniami. Posiada czytnik kodów 1D, 2D oraz rozpoznaje znaczniki RFID. Łączność może odbywać się przez Bluetooth, USB, a także dzięki wbudowanym slotom na karty sim poprzez Internet.
Najpopularniejsze wpisy
5 wyzwań kierownika magazynu
Zarządzanie magazynem jest kluczowym procesem, który nie tylko wymaga precyzji…
Co oznacza Cyfrowy Paszport Produktu…
UE zamierza wprowadzić mechanizm elektronicznych dokumentów, który pozwoli użytkownikom śledzić…
9 kroków do skutecznego wdrożenia…
Odkryj kluczowe kroki, które zapewnią efektywne wdrożenie systemu zarządzania magazynem…
Bezpieczeństwo w magazynie
Bezpieczeństwo w magazynie to podstawa działalności każdej firmy logistycznej. Zagrożenia…
Zobacz nasze realizacjeNasze realizacje
Zaprojektowaliśmy i wdrożyliśmy system usprawniający zarządzanie obiegiem dokumentów oraz komunikację wewnętrzną w firmie.
Zaprojektowaliśmy i wdrożyliśmy system kontroli przyjęć i wydań magazynowych z dedykowanym modułem handlowym w celu zoptymalizowania procesów kompletacji zamówień.
Zaprojektowanie oraz wdrożenie nowoczesnej platformy sprzedażowej Asiston B2B.
Zaprojektowaliśmy i wdrożyliśmy system kontroli przyjęć i wydań magazynowych w celu zoptymalizowania procesów kompletacji zamówień.
Zaprojektowaliśmy i wdrożyliśmy system do zarządzania procesami logistyki magazynowej z rozbudowanymi modułami przyjęć i wydań magazynowych dla firmy Krakfach.
Zaprojektowaliśmy i wdrożyliśmy internetową hurtownię sprzedaży B2B z rozbudowanymi modułami reklamacji i e-faktur dla firmy ART-MAR.
Zaprojektowaliśmy i wdrożyliśmy system elektronicznego obiegu dokumentów z rozbudowanym modułem pism przychodzących i wychodzących.
Zaprojektowaliśmy i wdrożyliśmy internetową hurtownię B2B z rozbudowanym katalogiem produktów oraz integracją z Subiektem Nexo.
Zaprojektowaliśmy i wdrożyliśmy internetową platformę sprzedaży B2B z zaawansowanym systemem cenników, rozbudowanym filtrowaniem oraz wielokoszykowością dla hurtowni części elektronicznych Micros.
Zaprojektowaliśmy i wdrożyliśmy system kontroli przyjęć i wydań magazynowych z dedykowanym modułem handlowym w celu zoptymalizowania procesów kompletacji zamówień.
Zaprojektowanie systemu do kontroli przyjęć i wydań magazynowych.
Zaprojektowaliśmy i wdrożyliśmy platformę B2B, której głównym celem jest zautomatyzowanie procesów sprzedażowych oraz zwiększenie zasięgu odbiorców, a także usprawnienie obsługi zamówień.
Celem zaprojektowania i wdrożenia platformy B2B jest zautomatyzowanie procesów sprzedażowych oraz zwiększenie zasięgu odbiorców, a także usprawnienie obsługi zamówień.
Wdrożenie systemu Asiston EOD miało na celu usprawnienie zarządzania, przechowywania oraz obiegu dokumentów, a także komunikacji wewnątrz firmy.
Głównym celem wprowadzenia systemu elektronicznego obiegu dokumentów była potrzeba usprawnienia zarządzania obiegiem dokumentów oraz komunikacją wewnętrzną w firmie.
Wprowadziliśmy elektroniczny obieg informacji oraz dokumentów, usprawniający komunikację i współpracę pomiędzy oddalonymi ośrodkami
Zaprojektowaliśmy oraz wdrożyliśmy system, który usprawnił i uporządkował pracę całego skupu, pozwalając rejestrować towary.
Zainteresowany wdrożeniem Systemu WMS w Twojej firmie? Porozmawiajmy.
Dane firmy
Asiston Sp. z o. o.
ul. Nad Przyrwą 13
35-234 Rzeszów
REGON: 061443359
NIP: 9212029007
KRS: 0000429107