Czym jest platforma B2B i dlaczego warto z niej korzystać?
Sprzedaż w internecie jest obecnie jedną z najpopularniejszych na świecie. Klienci szczególnie doceniają ten rodzaj sprzedaży, ponieważ czas przeglądania ofert, składanie zamówień nie jest czymkolwiek ograniczona. Zamawiać można z każdego miejsca w dowolnym czasie. Zastanówmy się więc czym jest platforma B2B i z jakich powodów najlepiej ją wykorzystywać.
Żeby móc sprawnie poruszać się w temacie platformy B2B, warto rozpocząć od rozwinięcia tego skrótu. B2B to z języka angielskiego nic innego jak „business to business” czyli prostymi słowami: stosunki handlowe między co najmniej dwoma kontrahentami. Tak więc do sprzedaży poprzez platformie B2B dochodzi wtedy, kiedy co najmniej dwa podmioty gospodarcze handlują ze sobą.
Platforma sprzedażowa B2B jest rozwiązaniem, które działa online. Z pomocą B2B możemy wspierać swój biznes zdalnie czyli z jednego miejsca możemy zarządzać wszystkimi akcjami takimi jak prezentacja produktu, opis, zamówienia, wysyłki, zwroty czy reklamacje.
Cyfryzacja sprzedaży
Cyfryzacja sprzedaży to inaczej przeniesienie tradycyjnej, fizycznej sprzedaży do wymiaru internetowego. Daje nam o wiele więcej możliwości i zdecydowanie definiuje szybkość procesów w odróżnieniu od tradycyjnego modelu zamawiania droga telefoniczną czy mailową.
Zastosowana automatyzacja procesów przebiegających kolejno po sobie jest znaczną oszczędnością czasu po każdej stronie (klienta jak i firmy). Uporządkowanie działań i synchronizacja B2B zapobiega często występującym błędom w tradycyjnym modelu sprzedaży. Systemy te z roku na rok zyskują coraz większą popularność. Dzięki platformie B2B za pomocą nietuzinkowych zdjęć, szczegółowych opisów i funkcjonalnej przeglądarki z łatwością możemy wybić się ponad dostępne standardy i uczynić naszą działalność szeroko rozpoznawalną.
Pamiętajmy, że platforma B2B jest rozwiązaniem indywidualnym, skierowanym do konkretnej firmy, użytkowników i klientów. Jeżeli więc firma, którą prowadzisz zajmuje się stałą dystrybucją biznesową lub prowadzi rozgałęzioną dostawę hurtową to platforma B2B będzie doskonałym fundamentem.
W tego typu systemie sprzedażowym, klient stawiany jest na pierwszym miejscu. Umożliwia on szybką obsługę zamówień, dzięki czemu sprzedaż administrowana jest na najwyższym poziomie.
W tym miejscu warto rozwinąć najważniejsze, zauważalne korzyści po wdrożeniu omawianej platformy.
Pierwsze skojarzenie które nasuwa się przy okazji prowadzenia firmy to jej pracownicy. B2B pozwala zminimalizować zatrudnienie do absolutnego minimum, co niesie ze sobą redukcję podstawowych kosztów zatrudnienia pracownika. Jeżeli natomiast decydujemy się na zatrudnienie ludzi, platforma jest gwarantem oszczędności czasu pracowników poprzez automatyzację cyklicznych procesów.
Możliwość prowadzenia biznesu całodobowo, także w święta czy dni wolne. Ponadto dzięki B2B klient ma dostęp do całej oferty produktowej oraz ma możliwość składania zamówień, pomijając kontakt ze sprzedawcą.
Platforma pozwala także zmniejszyć liczbę pomyłek, usprawnić kontakt z kontrahentami i zmniejszyć koszt obsługi kontrahentów. Dzięki działaniu online opłaty prowizyjne nie występują. Często opłaty były narzucane podczas korzystania z platform sprzedażowych.
Istota funkcjonalności platformy Asiston B2B
System Asiston B2B jest w pełni zintegrowany z programem handlowo-magazynowym. Z bazy naszego programu zaciąga listę kontrahentów, stanów magazynowych i dokumentów sprzedażowych. Oferuje stałą dostępność do oferty produktowej, którą możemy indywidualnie wyceniać pod rodzaj i status danego klienta.
Oprócz tego daje możliwość dobierania spersonalizowanych produktów dla danego typu klienta, a oni mogą składać nie tylko zamówienia ale także zapytania ofertowe. Baza kontrahentów obejmuje również historię współpracy.
System umożliwia dodanie modułów wraz z powiadomieniami, aktualnościami, newsletterami, dzięki którym można dotrzeć do jeszcze większej grupy odbiorców. Za ich pośrednictwem można także przekazać istotne informacje o aktualnych promocjach czy rabatach.
Dzięki automatycznym powiadomieniom mamy możliwość podglądu rankingów produktów, wartości koszyków lub konkretnych informacji o klientach. Niezwykle pomocny jest także komunikator, który umożliwia bezpośredni kontakt z klientem. Przechowuje on także historie chatu.
Usprawnij hurtową sprzedaż internetową w Twoim przedsiębiorstwie!
Dowiedz się więcej o Asiston B2B!Integracja czyli proces dwukierunkowy
Platforma B2B pobiera z systemu handlowo-magazynowego dane o kontrahentach i produktach (przypisane do nich ceny i stan magazynowy), zaciąga faktury i płatności. Informację o zamówieniu przesyła natomiast do systemu handlowego. Dzięki temu stany magazynowe i informacje o produktach są ciągle aktualizowane i zgodne ze stanem faktycznym. Nie ma konieczności ręcznego przepisywania zamówień do programu (synchronizacja). Działając w ten sposób oszczędzamy czas i minimalizujemy ryzyko wystąpienia błędów.
Platforma dedykowana czy może rozwiązanie gotowe do pracy od zaraz?
Gotowa platforma B2B będzie najlepszym wyborem dla małych i średnich firm. Proces wdrożenia jest prosty, a koszt stosunkowo niski. Dosłownie w kilka chwil platforma będzie gotowa do pracy. Inaczej jest natomiast w przypadku dużych przedsiębiorstw, w których procesy działają niestandardowo. Tutaj polecanym rozwiązaniem jest platforma dedykowana, która wymaga doprecyzowania potrzeb i oczekiwań.
Istnieje jeszcze trzecia możliwość, w której to zaczynamy pracę na gotowym systemie, a wraz z rozrostem przedsięwzięcia stopniowo rozbudowujemy platformę.
Licencja czy wynajem? Decyzja należy do Ciebie
Po podjęciu konkretnej decyzji, stajemy przed kolejnym wyborem, a mianowicie kupnem platformy lub wynajmem takowej. W pierwszym przypadku, jednorazowo należy opłacić licencję programu, a wtedy staje się on naszą własnością.
Oprogramowanie instalowane jest na serwerze, po uruchomieniu prawidłowo skonfigurowanego systemu, usuwanie pojawiających się w przebiegu usterek bądź problemów jest kwestią indywidualną. Wyjątkiem jest zawarta umowa SLA (Service Level Agreement), kiedy dostawca udziela gwarancji na bezwzględne zachowanie ustalonych standardów.
Nie jest to natomiast ostatecznością. Całą opiekę nad bezawaryjną obsługą platformy można zlecić dostawcy, wykupując abonament na korzystanie z jego serwera. Wówczas cała odpowiedzialność za oprogramowanie należy do wykonawcy systemu.
Główne moduły platformy B2B
Ofertowanie. Dobór oferty skierowanej pod indywidualnego klienta. Warto jest pokazać klientowi, że wiemy czego potrzebuje.
Limity kredytowe i kupieckie. Administrator ustala warunki współpracy.
Odrębne ceny i szczeble rabatowe. Wszystkie informacje odnośnie cen hurtowych, detalicznych, rabatach etc. pobierane są z systemu ERP. Moduł ten pozwala na tworzenie grup klientów oraz ustalanie cen dla tych grup na poziomie platformy B2B.
Baza handlowców. Najistotniejsze informacje pozwalające na nieograniczony kontakt droga mailową lub telefoniczną.
Role i uprawnienia. Pozwalają na bieżąco przeglądać grupę klientów, dają możliwość zalogowania się na koncie klienta i złożenia zamówienia w jego imieniu.
Lista zamówień. Lista nowych zamówień, w realizacji i tych już zrealizowanych.
Reklamacje. Platforma umożliwia zarządzanie zgłoszeniami reklamacji, w prosty sposób cały proces jest przeprowadzany od początku do końca.
Terminy płatności. Poprzez powiadomienia platforma informuje o zbliżających się terminach płatności lub o tych, które nie zostały zrealizowane.
E-faktury. Dostęp do wszystkich wygenerowanych wcześniej faktur.
Stany magazynowe i dostępność produktów. Klient ma widok na liczbę produktów którymi dysponujemy, w odniesieniu do wspomnianych stanów istnieje możliwość wygenerowania zapytania ofertowego lub zapytania spoza oferty.
Rejestracja nowego klienta. Po rejestracji nowy użytkownik oczekuje na potwierdzenie przez administratora, który też przypisuje użytkownika do danej grupy produktowej.
Jest to oczywiście tylko kilka z możliwości, które można zastosować w platformie B2B. Mamy możliwość rozbudowywania platformy o kolejne funkcjonalności, które będą dopasowane odpowiednio do działalności klienta. Więcej o Asiston B2B przeczytasz tutaj.
Długofalowa relacja gwarancją sukcesu
Kluczem jest zatrzymanie klienta, a to fakt o którym zapomina wiele firm. Dlatego tak ważne jest podtrzymywanie relacji na każdym etapie współpracy. Platforma B2B daje nam szereg możliwości, z pomocą których możemy pokazać odbiorcy, że jest on dla nas wyjątkowy i bardzo ważny. Każda relacja, choćby nawet wirtualna jest w nawet minimalnym stopniu wiążąca. Jeżeli dodatkowo jest połączona z dobrym doświadczeniem obsługi i bezproblemowej dostawy gwarantuje, że klient wróci by dokonać kolejnego zakupu.
Najpopularniejsze wpisy
5 wyzwań kierownika magazynu
Zarządzanie magazynem jest kluczowym procesem, który nie tylko wymaga precyzji…
Co oznacza Cyfrowy Paszport Produktu…
UE zamierza wprowadzić mechanizm elektronicznych dokumentów, który pozwoli użytkownikom śledzić…
9 kroków do skutecznego wdrożenia…
Odkryj kluczowe kroki, które zapewnią efektywne wdrożenie systemu zarządzania magazynem…
Bezpieczeństwo w magazynie
Bezpieczeństwo w magazynie to podstawa działalności każdej firmy logistycznej. Zagrożenia…
Zobacz nasze realizacjeNasze realizacje
Zaprojektowaliśmy i wdrożyliśmy system usprawniający zarządzanie obiegiem dokumentów oraz komunikację wewnętrzną w firmie.
Zaprojektowaliśmy i wdrożyliśmy system kontroli przyjęć i wydań magazynowych z dedykowanym modułem handlowym w celu zoptymalizowania procesów kompletacji zamówień.
Zaprojektowanie oraz wdrożenie nowoczesnej platformy sprzedażowej Asiston B2B.
Zaprojektowaliśmy i wdrożyliśmy system kontroli przyjęć i wydań magazynowych w celu zoptymalizowania procesów kompletacji zamówień.
Zaprojektowaliśmy i wdrożyliśmy system do zarządzania procesami logistyki magazynowej z rozbudowanymi modułami przyjęć i wydań magazynowych dla firmy Krakfach.
Zaprojektowaliśmy i wdrożyliśmy internetową hurtownię sprzedaży B2B z rozbudowanymi modułami reklamacji i e-faktur dla firmy ART-MAR.
Zaprojektowaliśmy i wdrożyliśmy system elektronicznego obiegu dokumentów z rozbudowanym modułem pism przychodzących i wychodzących.
Zaprojektowaliśmy i wdrożyliśmy internetową hurtownię B2B z rozbudowanym katalogiem produktów oraz integracją z Subiektem Nexo.
Zaprojektowaliśmy i wdrożyliśmy internetową platformę sprzedaży B2B z zaawansowanym systemem cenników, rozbudowanym filtrowaniem oraz wielokoszykowością dla hurtowni części elektronicznych Micros.
Zaprojektowaliśmy i wdrożyliśmy system kontroli przyjęć i wydań magazynowych z dedykowanym modułem handlowym w celu zoptymalizowania procesów kompletacji zamówień.
Zaprojektowanie systemu do kontroli przyjęć i wydań magazynowych.
Zaprojektowaliśmy i wdrożyliśmy platformę B2B, której głównym celem jest zautomatyzowanie procesów sprzedażowych oraz zwiększenie zasięgu odbiorców, a także usprawnienie obsługi zamówień.
Celem zaprojektowania i wdrożenia platformy B2B jest zautomatyzowanie procesów sprzedażowych oraz zwiększenie zasięgu odbiorców, a także usprawnienie obsługi zamówień.
Wdrożenie systemu Asiston EOD miało na celu usprawnienie zarządzania, przechowywania oraz obiegu dokumentów, a także komunikacji wewnątrz firmy.
Głównym celem wprowadzenia systemu elektronicznego obiegu dokumentów była potrzeba usprawnienia zarządzania obiegiem dokumentów oraz komunikacją wewnętrzną w firmie.
Wprowadziliśmy elektroniczny obieg informacji oraz dokumentów, usprawniający komunikację i współpracę pomiędzy oddalonymi ośrodkami
Zaprojektowaliśmy oraz wdrożyliśmy system, który usprawnił i uporządkował pracę całego skupu, pozwalając rejestrować towary.
Zainteresowany wdrożeniem Systemu WMS w Twojej firmie? Porozmawiajmy.
Dane firmy
Asiston Sp. z o. o.
ul. Nad Przyrwą 13
35-234 Rzeszów
REGON: 061443359
NIP: 9212029007
KRS: 0000429107