E-commerce

Zarządzaj efektywnie sprzedażą w swoim sklepie internetowym

Implementacja odpowiedniego sklepu internetowego daje szanse na szybki rozwój firmy oraz dotarcie do większego grona odbiorców

Rozwiązania e-commerce

E-commerce oznacza handel elektroniczny jak również produkcję, sprzedaż, dystrybucję produktów i usług przez sieci telekomunikacyjne. Polega to na działaniach prowadzonych on-line, obejmujących zarówno kupno jak i sprzedaż towarów i usług, które są realizowane za pomocą nowoczesnych rozwiązań technologicznych i telekomunikacyjnych.

 E-commerce pozwala pozyskać w krótkim czasie znacznie większą ilość klientów oraz eliminuje konieczność utrzymywania placówek handlowych jak i zatrudniania dużej liczby personelu.

Obecnie wiele sklepów prowadzi swoją sprzedaż wyłącznie za pomocą internetu, gdyż pozwala to pozyskać większą ilość klientów w krótkim czasie klientów, brak potrzeby utrzymywania placówek handlowych jak i zatrudniania dużej liczby personelu. Dodatkowo na plus jest również możliwość uproszczenia obiegu dokumentów a ponadto możliwość szybkiej aktualizacji oferty i zamieszczenia rozbudowanego opisu. Poza tym szybki kontakt z klientem jak i możliwość monitorowania jego działań wskazują na duży plus zastosowania systemu handlu elektronicznego.

Dla klienta natomiast, e-commerce oznacza wygodę jak i oszczędność czasu poprzez szybki i łatwy sposób w dokonywaniu zakupów bez potrzeby przemierzania kilometrów w sklepach stacjonarnych w celu znalezienia potrzebnego produktu czy późniejsze stanie w kolejkach. Co więcej w e-handlu klient na bieżąco ma możliwość śledzenia informacji o aktualnych promocjach jak i porównania konkurencyjnych ofert jak i dostęp na bieżąco do historii swoich zamówień. Klient bez najmniejszego problemu może zasięgnąć informacji o sprzedawcy poprzez opinię zamieszczoną na forach dyskusyjnych dotyczące danego produktu jak i firmy sprzedającej.

Kolejną istotną kwestią jest mobilność, bowiem szukane informacje lub produkty są łatwo dostępne w każdym miejscu i czasie dla każdego, kto posiada tylko dostęp do internetu nie tylko za pomocą komputerów ale również telefonów komórkowych czy tabletów.
Handel elektroniczny możemy podzielić na dwa typy: bezpośredni jak i pośredni różni je tylko to, że w przypadku handlu bezpośredniego cała transakcja ma miejsce tylko i wyłącznie w sieci, natomiast w handlu pośrednim zarówno złożenie jak i zapłata za zamówienie odbywa się za pomocą sieci, natomiast dostawa przedmiotu zamówienia ma miejsce tradycyjną metodą. Co więcej w zakupach on-line klient może zadecydować o preferowanej formie płatności do wyboru ma przelew lub w dniu odbioru produktu.

Ze stosowania systemu e-commerce coraz częściej korzystają w swojej działalności przedsiębiorstwa turystyczne, ponieważ jest to dla nich dodatkowy kanał informacyjny, dzięki któremu oferta może trafić do szerszej liczby potencjalnych klientów. Poprzez całodobową dostępność, klient nie wychodząc z domu może zasięgnąć potrzebnych mu informacji dotyczących obiektu jak i zarezerwować dogodny dla niego termin oraz sposób płatności.

Podsumowując dynamiczny rozwój internetu oraz szerokie zainteresowanie nim sprawiło, że stał się on jednym z podstawowych narzędzi w prowadzeniu biznesu. Szukane informacje lub produkty są łatwo dostępne w każdym miejscu i czasie dla każdego, kto posiada tylko dostęp do internetu, a przecież klienci coraz bardziej cenią sobie szybkość i wygodę zakupów bez wychodzenia z domu. Jeszcze kilka lat temu branża e-commerce była tylko i wyłącznie dla dużych firm, natomiast w chwili obecnej jest to rynek, na który coraz częściej wkraczają małe firmy.

Dzięki temu mają przez to ogromną szanse na szybki rozwój oraz w krótkim czasie mogą trafić do dużego grona odbiorców jak również stać się rozpoznawalne. W e-handlu budowanie wizerunku firmy opiera się na pozytywnych relacji z klientami, którzy po zakończeniu transakcji wystawiają sprzedawcy opinię a co za tym idzie dobre referencje przyciągnął kolejnych zainteresowanych.