Różnice między systemem zarządzania transportem (TMS) a systemem zarządzania magazynem (WMS)
Rozróżnienie między systemem zarządzania transportem (TMS) a systemem zarządzania magazynem (WMS) jest kluczowe dla efektywnej logistyki. Chcesz usprawnić swój łańcuch dostaw? Odkryj szczegółowe różnice i zastosowania obu systemów – podnieś efektywność swojej firmy na wyższy poziom!
Optymalizacja łańcucha dostaw – rola i integracja systemu zarządzania transportem (TMS) z WMS i ERP
System zarządzania transportem jest to platforma, która w głównej mierze zajmuje się wsparciem przedsiębiorstw w planowaniu, realizacji i optymalizacji fizycznych przepływów towarów. Możliwe jest zintegrowanie go z systemami zarządzania magazynem (WMS) oraz systemem ERP, co pozwala na pełną kontrolę łańcucha dostaw. Dodatkowo system oparty na chmurze zmniejsza koszty posiadania oraz zapewnia dodatkowe korzyści od strony IT, tj. szybsze wdrożenia, automatyczne aktualizacje oraz skrócenie czasu instalacji i wdrożeń.
Różnice między TMS a WMS
Zasadniczą różnicą jest przeznaczenie obu tych systemów. WMS ma na celu nadzór nad zarządzaniem magazynem i operacjami zachodzącymi w nim od momentu przyjęcia towaru do jego wydania. TMS skupia się szczególnie na zarządzaniu flotą, tj. optymalizacją tras, śledzeniem trasy, zarządzaniem dokumentami z tym związanymi, planowaniem załadunku itp.
Zalety integracji TMS z WMS
Główną korzyścią z integracji tych dwóch systemów jest sprawna wymiana danych, co pozwala na wyciągnięcie szczegółowych wniosków do analizy predykcyjnej. Ta z kolei usprawni planowanie pracy zarówno w magazynie, jak i poza nim. Optymalizacja ruchów magazynowych oraz lepsze wykorzystanie floty zwiększa oszczędności i przyspiesza proces realizacji zlecenia.
Chcesz zoptymalizować procesy logistyki magazynowej?
Dowiedz się więcej o Asiston WMS!Dla kogo przeznaczony jest system TMS?
W największym stopniu platforma używana jest przez firmy, które regularnie wysyłają i odbierają towary (przeważnie są to przedsiębiorstwa przeznaczające co najmniej 100 milionów dolarów rocznie na przewóz). Coraz większa dostępność rozwiązań w chmurze umożliwia jednak implementację TMS również w mniejszych przedsiębiorstwach. Przeważnie są to:
- producenci,
- dystrybutorzy,
- przedsiębiorstwa e-commerce,
- przedsiębiorstwa z branży logistycznej.
Przyszłość TMS
Trendem, który znacząco wychodzi przed szereg jest wdrożenie do systemu zarządzania jakością sztucznej inteligencji (AI). W dużej mierze dotyczy to organizowania przesyłek, które będą zgodne z planowanym systemem pakowania czy godzinami pracy przedsiębiorstwa. Będzie też w stanie precyzyjniej oszacować plan przybycia towarów do magazynu lub do klienta.
Z kolei zastosowanie uczenia maszynowego mogłoby z wyprzedzeniem wykrywać powstanie ewentualnych wąskich gardeł, co dałoby czas na znalezienie innego rozwiązania.
Powiązanie TMS z innymi systemami (np. marketingowymi, sprzedażowymi), powoduje zwiększenie ilości danych, które następnie platforma będzie mogła wykorzystać do wyliczania dokładnych kosztów przesyłki (uwzględniając nawet takie opłaty jak zużycie opon).
Najpopularniejsze wpisy
5 wyzwań kierownika magazynu
Zarządzanie magazynem jest kluczowym procesem, który nie tylko wymaga precyzji…
Co oznacza Cyfrowy Paszport Produktu…
UE zamierza wprowadzić mechanizm elektronicznych dokumentów, który pozwoli użytkownikom śledzić…
9 kroków do skutecznego wdrożenia…
Odkryj kluczowe kroki, które zapewnią efektywne wdrożenie systemu zarządzania magazynem…
Bezpieczeństwo w magazynie
Bezpieczeństwo w magazynie to podstawa działalności każdej firmy logistycznej. Zagrożenia…
Zobacz nasze realizacjeNasze realizacje
Zaprojektowaliśmy i wdrożyliśmy system usprawniający zarządzanie obiegiem dokumentów oraz komunikację wewnętrzną w firmie.
Zaprojektowaliśmy i wdrożyliśmy system kontroli przyjęć i wydań magazynowych z dedykowanym modułem handlowym w celu zoptymalizowania procesów kompletacji zamówień.
Zaprojektowanie oraz wdrożenie nowoczesnej platformy sprzedażowej Asiston B2B.
Zaprojektowaliśmy i wdrożyliśmy system kontroli przyjęć i wydań magazynowych w celu zoptymalizowania procesów kompletacji zamówień.
Zaprojektowaliśmy i wdrożyliśmy system do zarządzania procesami logistyki magazynowej z rozbudowanymi modułami przyjęć i wydań magazynowych dla firmy Krakfach.
Zaprojektowaliśmy i wdrożyliśmy internetową hurtownię sprzedaży B2B z rozbudowanymi modułami reklamacji i e-faktur dla firmy ART-MAR.
Zaprojektowaliśmy i wdrożyliśmy system elektronicznego obiegu dokumentów z rozbudowanym modułem pism przychodzących i wychodzących.
Zaprojektowaliśmy i wdrożyliśmy internetową hurtownię B2B z rozbudowanym katalogiem produktów oraz integracją z Subiektem Nexo.
Dla naszego Klienta – hurtowni podzespołów elektronicznych Micros – stworzyliśmy skalowalną i intuicyjną platformę sprzedaży B2B, którą wyposażyliśmy w system filtrów, moduł negocjacji oraz wiele innych nowoczesnych rozwiązań.
W ramach naszej realizacji dla FotoGift4u przygotowaliśmy oparty o narzędzia Asiston WMS i Asiston Produkcja, zintegrowany system pozwalający na automatyzację procesów magazynowych i produkcyjnych.
W ramach naszej realizacji dla firmy PESTAR zaprojektowaliśmy i wdrożyliśmy elektroniczny obieg dokumentów. System Asiston EOD wyposażyliśmy także w dopasowane do potrzeb organizacji funkcjonalności, które pozwoliły na usprawnienie kluczowych procesów biznesowych.
Zaprojektowanie systemu do kontroli przyjęć i wydań magazynowych.
Zaprojektowaliśmy i wdrożyliśmy platformę B2B, której głównym celem jest zautomatyzowanie procesów sprzedażowych oraz zwiększenie zasięgu odbiorców, a także usprawnienie obsługi zamówień.
Celem zaprojektowania i wdrożenia platformy B2B jest zautomatyzowanie procesów sprzedażowych oraz zwiększenie zasięgu odbiorców, a także usprawnienie obsługi zamówień.
Wdrożenie systemu Asiston EOD miało na celu usprawnienie zarządzania, przechowywania oraz obiegu dokumentów, a także komunikacji wewnątrz firmy.
Głównym celem wprowadzenia systemu elektronicznego obiegu dokumentów była potrzeba usprawnienia zarządzania obiegiem dokumentów oraz komunikacją wewnętrzną w firmie.
Wprowadziliśmy elektroniczny obieg informacji oraz dokumentów, usprawniający komunikację i współpracę pomiędzy oddalonymi ośrodkami
Zaprojektowaliśmy oraz wdrożyliśmy system, który usprawnił i uporządkował pracę całego skupu, pozwalając rejestrować towary.
Zainteresowany wdrożeniem systemu w Twojej firmie? Porozmawiajmy.
Dane firmy
Asiston Sp. z o. o.
ul. Nad Przyrwą 13
35-234 Rzeszów
REGON: 061443359
NIP: 9212029007
KRS: 0000429107