Wdrożenie platformy pozwalającej na automatyzację procesów sprzedaży – najważniejsze wyzwania
Profesjonalne systemy dla firm powinny nie tylko zwiększać wydajność procesów, ale także umożliwiać skalowanie się wraz z rozwojem organizacji. Właśnie takie założenie przyświecało nam podczas tworzenia platformy B2B dla Micros, czyli hurtowni specjalizującej się w sprzedaży podzespołów elektronicznych.
Micros to przedsiębiorstwo, które działa nieprzerwanie od 1988 roku. Jego dynamiczny rozwój i szeroka gama znajdujących się w ofercie produktów sprawiła jednak, że konieczne stało się wdrożenie narzędzi pozwalających na optymalizację i zwiększenie efektywności.
Firma potrzebowała więc systemu do automatyzacji procesów sprzedaży, który poradzi sobie z obsługą dużej ilości danych takich jak liczne rozbudowane kartoteki produktowe, a przy tym zapewni intuicyjną obsługę administracyjną oraz umożliwi użytkownikom szybkie odnalezienie produktów na podstawie ich cech, parametrów i atrybutów. To właśnie takie rozwiązanie przygotowaliśmy dla naszego Klienta.
Jak platforma B2B automatyzuje procesy sprzedaży i obsługi klienta?
Pierwszym podjętym przez nas działaniem było przeanalizowanie potrzeb Klienta i wyznaczenie jego najważniejszych celów. Następnie przystąpiliśmy natomiast do ustalania zależności pomiędzy systemami, które wykorzystywane są obecnie w firmie. Wykonana w ten sposób analiza przedwdrożeniowa dała nam wszystkie informacje niezbędne do stworzenia narzędzia pozwalającego na automatyzację procesów sprzedaży.
Niezwykle ważnym aspektem projektu było to, by tworzona przez nas platforma sprzedaży B2B dla Micros pozwalała na łatwe odnajdywanie produktów. Zaprojektowaliśmy więc zaawansowany system filtrów i powiązań produktowych, który pozwolił na znaczne przyspieszenie procesu zamawiania i pozytywnie wpłynął na wygodę użytkowników.
Jednym z oczekiwań Klienta było także to, by platforma dawała możliwość rozdzielania zakupów, transferowania produktów między koszykami i ich masowego przenoszenia do zamówienia. Cel ten realizował stworzony przez nas system wielokoszykowości. Zaimplementowane integracje płatności pozwoliły natomiast kontrahentom od razu opłacić zamówienie i zapewniły im łatwy dostęp do informacji o statusie płatności.
Kolejnymi ważnymi elementami przygotowanego rozwiązania był pozwalający na łatwe zarządzanie treściami udostępnianymi na internetowej platformie sprzedaży prosty w obsłudze system CMS, dający możliwość wysyłania informacji o zdarzeniach system mailingowy, wielojęzyczny edytor treści statycznych oraz moduł negocjacji, który pozwala na hurtową negocjację cen.
Jeszcze jednym zadaniem zrealizowanym przez nas w trakcie przygotowywania platformy sprzedaży B2B dla Micros było stworzenie rejestru zdarzeń i historii logowania dostarczających danych o wszystkich zmianach zachodzących w systemie. Wdrożenie takiej funkcjonalności było bowiem niezbędne do trackingu zdarzeń kluczowego dla tak złożonego projektu.
Usprawnij hurtową sprzedaż internetową w Twoim przedsiębiorstwie!
DOWIEDZ SIĘ WIĘCEJ O ASISTON B2B!W systemie Asiston B2B zostały wdrożone następujące moduły:
Zarządzanie zamówieniami
Platforma mailingowa
Transport
Podgląd koszyków
Konfiguracja stron i bloków
Zarządzanie tagami
Edytor komunikatów
Rejestr zdarzeń
Kategorie produktów
Bezpieczeństwo i ochrona danych na platformie sprzedaży B2B dla Micros
Implementacja platformy sprzedaży B2B dla Micros umożliwiła naszemu Klientowi realizację wszystkich założonych celów. Gotowy system cechuje się bowiem bardzo dobrą przepustowością, skalowalnością i stabilnością, a dodatkowo zapewnia wygodę jego użytkownikom. Platforma pozwala także na automatyzację procesów sprzedaży i kontrolowanie zamówień. O sukcesie naszego wdrożenia w tym obszarze świadczy między innymi dzienny ruch i rosnąca liczba zamówień.
Co ważne, implementacja platformy przyczyniła się również do osiągnięcia jeszcze innych korzyści. Zaprojektowany i wdrożony przez nas system wyposażony został bowiem w profesjonalne zabezpieczenia i systemy walidacyjne, co przełożyło się na wzrost bezpieczeństwa danych, a także na redukcję ryzyka popełnienia błędu.
Zobacz nasze inne realizacjeNasze realizacje
Zaprojektowanie oraz wdrożenie nowoczesnej platformy sprzedażowej Asiston B2B.
Wprowadziliśmy elektroniczny obieg informacji oraz dokumentów, usprawniający komunikację i współpracę pomiędzy oddalonymi ośrodkami
Celem zaprojektowania i wdrożenia platformy B2B jest zautomatyzowanie procesów sprzedażowych oraz zwiększenie zasięgu odbiorców, a także usprawnienie obsługi zamówień.
Zaprojektowanie systemu do kontroli przyjęć i wydań magazynowych.
Zaprojektowaliśmy i wdrożyliśmy system do zarządzania procesami logistyki magazynowej z rozbudowanymi modułami przyjęć i wydań magazynowych dla firmy Krakfach.
Dla firmy ART-MAR zaprojektowaliśmy i wdrożyliśmy internetową hurtownię sprzedaży B2B, która pomogła usprawnić zarządzanie procesami i umożliwiła dalszy dynamiczny rozwój organizacji.
Zaprojektowaliśmy i wdrożyliśmy wyposażony w rozbudowany moduł pism przychodzących i wychodzących system elektronicznego obiegu dokumentów, który pozwolił na automatyzację procesów finansowych w firmie Pyzak.
Zaprojektowaliśmy i wdrożyliśmy internetową hurtownię B2B z rozbudowanym katalogiem produktów oraz integracją z Subiektem Nexo.
Dla naszego Klienta – hurtowni podzespołów elektronicznych Micros – stworzyliśmy skalowalną i intuicyjną platformę sprzedaży B2B, którą wyposażyliśmy w system filtrów, moduł negocjacji oraz wiele innych nowoczesnych rozwiązań.
W ramach naszej realizacji dla FotoGift4u przygotowaliśmy oparty o narzędzia Asiston WMS i Asiston Produkcja, zintegrowany system pozwalający na automatyzację procesów magazynowych i produkcyjnych.
W ramach naszej realizacji dla firmy PESTAR zaprojektowaliśmy i wdrożyliśmy elektroniczny obieg dokumentów. System Asiston EOD wyposażyliśmy także w dopasowane do potrzeb organizacji funkcjonalności, które pozwoliły na usprawnienie kluczowych procesów biznesowych.
Zaprojektowaliśmy i wdrożyliśmy platformę B2B, której głównym celem jest zautomatyzowanie procesów sprzedażowych oraz zwiększenie zasięgu odbiorców, a także usprawnienie obsługi zamówień.
Zaprojektowaliśmy i wdrożyliśmy system kontroli przyjęć i wydań magazynowych z dedykowanym modułem handlowym w celu zoptymalizowania procesów kompletacji zamówień.
Zaprojektowaliśmy i wdrożyliśmy system usprawniający zarządzanie obiegiem dokumentów oraz komunikację wewnętrzną w firmie.
Wdrożenie systemu Asiston EOD miało na celu usprawnienie zarządzania, przechowywania oraz obiegu dokumentów, a także komunikacji wewnątrz firmy.
Zaprojektowaliśmy i wdrożyliśmy system kontroli przyjęć i wydań magazynowych w celu zoptymalizowania procesów kompletacji zamówień.
Głównym celem wprowadzenia systemu elektronicznego obiegu dokumentów była potrzeba usprawnienia zarządzania obiegiem dokumentów oraz komunikacją wewnętrzną w firmie.
Zaprojektowaliśmy oraz wdrożyliśmy system, który usprawnił i uporządkował pracę całego skupu, pozwalając rejestrować towary.
Zainteresowany wdrożeniem Systemu WMS w Twojej firmie? Porozmawiajmy.
Dane firmy
Asiston Sp. z o. o.
ul. Nad Przyrwą 13
35-234 Rzeszów
REGON: 061443359
NIP: 9212029007
KRS: 0000429107