System sprzedażowy dla OVS S.p.A.

Marka branży odzieżowej mająca opinię Lidera we Włoszech

Zaprojektowanie oraz wdrożenie zaawansowanego systemu sprzedażowego, pozwalającego na dynamiczne dopasowanie do oczekiwań i potrzeb klienta
Wystawa sklepowa

Zaawansowany system sprzedażowy dla OVS S.p.A.

OVS S.p.A. to marka, która w Europie, a przede wszystkim we Włoszech, skąd się wywodzi, ma opinię lidera w branży odzieżowej. Należy do Gruppo Coin, a jej początki marki sięgają 1972 roku. Swój rozwój w Europie opiera na polityce franczyzowej. W Polsce markę na rynek wprowadza spółka Adele Franchise, która stała się naszym bezpośrednim klientem.

Zaprojektowanie oraz wdrożenie zaawansowanego systemu sprzedażowego, pozwalającego na dynamiczne dopasowanie do oczekiwań i potrzeb klienta.

 

Warunkiem koniecznym dla poprawnego działania systemu było połączenie go z narzędziami magazynowymi i sprzedażowymi włoskiej centrali. Jednocześnie musiał gwarantować pełną i bieżącą aktualizację danych, uwzględniając różnice w prawie oraz standardach pracy. Sprawiły one zresztą, że prosta synchronizacja i tłumaczenie danych nie była możliwa. Informacje potrzebne do stworzenia chociażby karty produktowej, były rozrzucone w wielu plikach źródłowych. Nasz system, dzięki rozpoznawaniu kodów kreskowych, pobiera z nich odpowiednie dane, łączy, tłumaczy i wprowadza do polskiej bazy produktów. Sprzedawca dysponuje kompletnymi danymi w kilka sekund nie robiąc nic więcej jak tylko skanując kod towaru.

Ogromną część funkcji oparliśmy właśnie na automatyzacji i kodach kreskowych. Dzięki temu prostemu rozwiązaniu system sam potrafi wykonać większość prac. Odnotowuje przyjęcia towaru, wydania, sprzedaż, zwroty, przygotowuje analizy handlowe. Dzięki licznikom klientów mierzy natężenie ruchu. Automatycznie tworzy zestawienia i raporty sprzedażowe – ilościowe i jakościowe, efektywnościowe i magazynowe a także codziennie wysyła je do wybranych osób. Dostarcza w ten sposób cennych informacji – np. efektywność zmiany w sklepie, rozkład natężenia ruchu (dni i godziny), skuteczność akcji promocyjnych. Dzięki nim, można jeszcze precyzyjniej zarządzać biznesem.

Z kolei bezpośrednie promocje zostały oparte na kuponach rabatowych – mogą oferować rabat kwotowy, procentowy, na wybrany produkt a nawet na konkretny dzień i godzinę. W ten prosty sposób możemy swobodnie kierować uwagą klienta i skłonić go powrotu w określonym przez nas momencie – na konkretne stoisko, do określonej oferty, albo kiedy wiemy, że ruch w sklepie jest bardzo mały.

Jednocześnie chcąc zapewnić klientom pełną wygodę, zintegrowaliśmy terminale płatnicze z systemem e-płatności. Co więcej, w przypadku zwrotów, sprzedawca może przelać pieniądze z powrotem na konto klienta – nie musi już wypłacać gotówki. Wiemy też jak ważna jest swoboda pracy. Wdrożone rozwiązanie uwalnia z konieczności obsługiwania wyłącznie jednego stanowiska. System sam rozpoznaje który pracownik obsługuje kasę, dzięki czemu zwiększamy efektywność pracy oraz bezproblemowo rozliczamy efekty sprzedaży.

Najważniejsze korzyści dla Klienta
  • ​bieżąca aktualizacja danych automatycznie pobieranych z zaczytanych kodów kreskowych
  • łatwe raportowanie przyjęć towarów, wydań oraz tworzenie analiz handlowych
  • zwiększenie efektywności pracy
  • usprawnienie wysyłania informacji i dokumentacji