Automatyzacja procesów magazynowych dla FotoGift4u – najważniejsze wyzwania
Rozwój przedsiębiorstwa to nie tylko szansa na zwiększenie zysków i umocnienie pozycji na rynku, ale także konieczność zmierzenia się z wieloma wyzwaniami. Dzięki zastosowaniu odpowiednich narzędzi możliwe jest jednak zoptymalizowanie działań i dalsze realizowanie wyznaczonej strategii. Przekonać się o tym mogła zajmująca się detaliczną i hurtową sprzedażą gadżetów i personalizowanych prezentów firma FotoGift4u, która zleciła nam zaprojektowanie systemu pozwalającego między innymi na automatyzację procesów magazynowych.
FotoGift4u to przedsiębiorstwo, które nieustannie się rozwija i poszerza swoją ofertę. Aby możliwe było utrzymanie obranego kursu, konieczne było jednak usprawnienie procesów zarządzania magazynem. Dodatkowo niezbędne było podjęcie działań mających na celu uzyskanie większej kontroli nad procesami produkcyjnymi i magazynowymi, w tym w szczególności nad wolumenem sprzedaży konkretnych towarów. W przypadku automatyzacji dla FotoGift4u uwzględnić musieliśmy również wewnętrzną produkcję sprzedawanych towarów, która wpływała na ruchy magazynowe.
Rozwiązania przygotowane w ramach automatyzacji dla FotoGift4u
Pierwszym krokiem do stworzenia naszej automatyzacji dla FotoGift4u było przeprowadzenie spotkań w siedzibie Klienta, omówienie wyzwań firmy, zbadanie specyfiki funkcjonowania magazynu i procesów produkcyjnych, a także wyznaczenie konkretnych potrzeb organizacji.
Tak dokładne poznanie charakterystyki przedsiębiorstwa pozwoliło nam na dobranie dla Klienta najskuteczniejszego rozwiązania. Było nim więc zaprojektowanie systemu magazynowego i produkcyjnego w formie jednej, zespolonej aplikacji.
W celu automatyzacji procesów magazynowych stworzyliśmy i zaimplementowaliśmy dwuetapowy system wydań, który pozwalał na tworzenie zamówień z poziomu aplikacji Asiston WMS. Pozwoliło to naszemu Klientowi uzyskać pełną kontrolę nad procesami związanymi z wydawaniem towaru kontrahentom.
Automatyzacja dla FotoGift4u musiała jednak pozwolić także na usprawnienie przyjęć towarów na magazyn. Do systemu wdrożyliśmy więc również moduł przyjęć wewnętrznych, który umożliwia między innymi przyjmowanie zamówień zawizowanych z systemu ERP oraz przyjęć bezpośrednich z poziomu aplikacji.
To jednak nadal nie wszystkie usprawnienia, jakie wdrożyliśmy dla naszego klienta. W ramach automatyzacji dla FotoGift4u zaimplementowaliśmy bowiem również umożliwiający kontrolowanie poprawności przyjętego towaru moduł weryfikacji handlowej oraz moduł inwentaryzacji, który pozwala na rozbijanie procesów inwentaryzacyjnych na mniejsze grupy, co sprawia, że magazyn może funkcjonować nawet w czasie remanentu. Całość wzbogaciliśmy także o moduł raporty (bieżąca analiza danych magazynowych) i moduł konfiguracja WMS (bazowa konfiguracja aplikacji).
W ramach realizacji wdrożyliśmy również system Asiston Produkcja. Dzięki niemu nasz Klient zyskał możliwość pełnego zarządzania procesami produkcyjnymi. System ten pozwolił mu także na łatwiejsze raportowanie oraz nadawanie ograniczonych uprawnień pracownikom.
Chcesz zoptymalizować procesy logistyki magazynowej?
DOWIEDZ SIĘ WIĘCEJ O ASISTON WMS!W systemie Asiston WMS zostały wdrożone następujące moduły:
Przyjęcia i wydania magazynowe
Przesunięcia magazynowe
Reklamacje
Zwroty
Towary
Kalendarz dostaw
Ewidencja opakowań
Inwentaryzacje
Raporty magazynowe
W systemie Asiston Produkcja zostały wdrożone następujące moduły:
Zamówienia od klientów
Zlecenia produkcyjne
Zadania okołoprodukcyjne
Receptury produkcji
Panel operatora
Raporty produkcyjne
Kalendarz dostaw
Konfiguracja Produkcji
Automatyzacja procesów magazynowych – jak wpływa na wydajność FotoGift4u?
Zaprojektowany przez nas system pozwolił na realizację wszystkich założonych celów – nasz Klient zyskał bowiem dzięki niemu pełną kontrolę nad procesami produkcyjnymi i magazynowymi. Automatyzacja dla FotoGift4u przyniosła jednak jeszcze więcej korzyści. Pozwoliła ona między innymi na zmniejszenie kosztów obsługi zamówień, wyeliminowanie błędów i pomyłek, a także na usprawnienie procesów wydawania i przyjmowania towarów oraz inwentaryzacji, co przełożyło się na ogólną poprawę wydajności pracy.
Zobacz nasze inne realizacjeNasze realizacje
Zaprojektowanie oraz wdrożenie nowoczesnej platformy sprzedażowej Asiston B2B.
Wprowadziliśmy elektroniczny obieg informacji oraz dokumentów, usprawniający komunikację i współpracę pomiędzy oddalonymi ośrodkami
Wdrożenie systemu Asiston EOD miało na celu usprawnienie zarządzania, przechowywania oraz obiegu dokumentów, a także komunikacji wewnątrz firmy.
Zaprojektowaliśmy i wdrożyliśmy system kontroli przyjęć i wydań magazynowych w celu zoptymalizowania procesów kompletacji zamówień.
Zaprojektowaliśmy i wdrożyliśmy system do zarządzania procesami logistyki magazynowej z rozbudowanymi modułami przyjęć i wydań magazynowych dla firmy Krakfach.
Dla firmy ART-MAR zaprojektowaliśmy i wdrożyliśmy internetową hurtownię sprzedaży B2B, która pomogła usprawnić zarządzanie procesami i umożliwiła dalszy dynamiczny rozwój organizacji.
Zaprojektowaliśmy i wdrożyliśmy wyposażony w rozbudowany moduł pism przychodzących i wychodzących system elektronicznego obiegu dokumentów, który pozwolił na automatyzację procesów finansowych w firmie Pyzak.
Zaprojektowaliśmy i wdrożyliśmy internetową hurtownię B2B z rozbudowanym katalogiem produktów oraz integracją z Subiektem Nexo.
Dla naszego Klienta – hurtowni podzespołów elektronicznych Micros – stworzyliśmy skalowalną i intuicyjną platformę sprzedaży B2B, którą wyposażyliśmy w system filtrów, moduł negocjacji oraz wiele innych nowoczesnych rozwiązań.
W ramach naszej realizacji dla FotoGift4u przygotowaliśmy oparty o narzędzia Asiston WMS i Asiston Produkcja, zintegrowany system pozwalający na automatyzację procesów magazynowych i produkcyjnych.
W ramach naszej realizacji dla firmy PESTAR zaprojektowaliśmy i wdrożyliśmy elektroniczny obieg dokumentów. System Asiston EOD wyposażyliśmy także w dopasowane do potrzeb organizacji funkcjonalności, które pozwoliły na usprawnienie kluczowych procesów biznesowych.
Zaprojektowanie systemu do kontroli przyjęć i wydań magazynowych.
Zaprojektowaliśmy i wdrożyliśmy platformę B2B, której głównym celem jest zautomatyzowanie procesów sprzedażowych oraz zwiększenie zasięgu odbiorców, a także usprawnienie obsługi zamówień.
Zaprojektowaliśmy i wdrożyliśmy system kontroli przyjęć i wydań magazynowych z dedykowanym modułem handlowym w celu zoptymalizowania procesów kompletacji zamówień.
Zaprojektowaliśmy i wdrożyliśmy system usprawniający zarządzanie obiegiem dokumentów oraz komunikację wewnętrzną w firmie.
Celem zaprojektowania i wdrożenia platformy B2B jest zautomatyzowanie procesów sprzedażowych oraz zwiększenie zasięgu odbiorców, a także usprawnienie obsługi zamówień.
Głównym celem wprowadzenia systemu elektronicznego obiegu dokumentów była potrzeba usprawnienia zarządzania obiegiem dokumentów oraz komunikacją wewnętrzną w firmie.
Zaprojektowaliśmy oraz wdrożyliśmy system, który usprawnił i uporządkował pracę całego skupu, pozwalając rejestrować towary.
Zainteresowany wdrożeniem Systemu WMS w Twojej firmie? Porozmawiajmy.
Dane firmy
Asiston Sp. z o. o.
ul. Nad Przyrwą 13
35-234 Rzeszów
REGON: 061443359
NIP: 9212029007
KRS: 0000429107