Wykorzystanie zaawansowanych systemów zarządzania magazynem (WMS) w e-commerce w okresie Black Friday
Optymalne wykorzystanie zaawansowanych systemów zarządzania magazynem (WMS) staje się kluczowym elementem sukcesu e-commerce podczas Black Friday. W dynamicznym okresie intensywnych zakupów, efektywne zarządzanie magazynem przy użyciu nowoczesnych technologii pozwala nie tylko unikać problemów logistycznych, ale także zwiększać szybkość obsługi zamówień. Jak WMS przyczynia się do zwiększenia wydajności i minimalizacji błędów podczas największego wyprzedażowego szaleństwa?
Black Friday w Polsce: świadome wybory i wczesne planowanie zakupów online
Black Friday dotarł do Polski ze Stanów Zjednoczonych i na dobre zagościł w polskiej rzeczywistości. Nie dziwi więc fakt, że coraz więcej sprzedawców rozpoczyna przygotowania do swoich akcji sprzedażowych znacznie wcześniej. Nie inaczej postępują kupujący. Według badania konsumenckiego przeprowadzonego przez Klarna.Insights, szwedzkiego serwisu oferującego płatności odroczone, 65% Polaków planuje zakupy online wcześniej, a 91% ankietowanych przed zakupem porównuje ceny. Świadczy to o tym, że Polacy podejmują decyzje zakupowe świadomie i nie są podatni na manipulacje. Dlatego też rynek e-commerce staje naprzeciw dużemu wyzwaniu podczas akcji takich jak Black Friday czy Cyber Monday.
Czym jest WMS?
System WMS (ang. Warehouse Management System) jest to oprogramowanie ułatwiające zarządzanie operacjami w magazynie. Głównym celem użytkowania takiego systemu jest optymalizacja pracy magazynu. Składa się na to przede wszystkim monitorowanie każdego etapu występującego w magazynie.
W przypadku naszego produktu występuje ścisła integracja z systemem ERP, co pozwala na szybką wymianę danych w czasie rzeczywistym i monitorowanie zachodzących procesów na bieżąco (więcej o możliwościach naszego systemu: System WMS – Najlepszy do zarządzania magazynem – Asiston).
Potrzeby klienta podczas Black Friday
Głównym celem sprzedaży e-commerce jest zorientowanie się na potrzeby klienta. Wszystkie działania powinny być podejmowane z myślą o zaspokojeniu potrzeb klientów.
Oczekiwania klientów podczas Black Friday nie różnią się znacząco od tych, które wykazują podczas codziennych zakupów w sklepach internetowych. Różni się natomiast stopień ich nagromadzenia, a co za tym idzie, zwiększenie trudności zaspokojenia potrzeb każdego z konsumentów. Do najważniejszych oczekiwań klientów należą:
Stała dostępność towaru
Podczas Czarnego Piątku liczba zamówień może zaskakiwać, jednak należy być przygotowanym na wiele scenariuszy. Dostępność towaru jest aspektem kluczowym podczas zakupów. Niedostępność danego produktu może być frustrująca, co bezpośrednio wpływa na negatywne odczucia klienta i zmniejszenie jego zadowolenia z oferowanych usług. Aby temu zapobiec niezbędne jest przeprowadzenie inwentaryzacji. Najlepiej jest zorganizować ją dużo wcześniej, aby mieć czas na uzupełnienie braków u dostawców lub realizację dodatkowych zleceń produkcyjnych.
Szeroki asortyment
Ze stałą dostępnością bezpośrednio wiąże się szerokość asortymentu. Klient internetowy jest wygodny i wymagający. Zrezygnował z zakupów w sklepach stacjonarnych, więc może też bez problemu zrezygnować z zakupu w danym sklepie. Obecnie na rynku istnieje wiele firm oferujących ten sam towar, dlatego tak ważne jest ciągłe poszerzanie swojego asortymentu, aby podczas zakupów jednego produktu, klient kupił również rzecz, której nawet nie był świadomy, że potrzebuje.
Dostawa od ręki
Ekspresowe dostawy są już standardem w branży e-commerce. Najlepsze przedsiębiorstwa oferują dowóz zamówionych produktów nawet do 24h od złożenia zamówienia. Nie dziwi jednak fakt, że podczas Black Friday często nie jest to możliwe do zrealizowania i klienci są tego świadomi. Jednak odpowiednia współpraca z kurierami może znacząco przyspieszyć realizację zleceń i pozytywnie zaskoczyć konsumentów.
Obsługa zwrotów
Zwiększona liczba zamówienia równa się zwiększonej liczbie zwrotów. Nawet przy najlepszej jakości produktu firmy nie są w stanie uniknąć zwrotów towaru. W tej sytuacje niezbędna jest odpowiednia obsługa klienta. Nawet podczas zwrotu towaru z powodu niespełnionych oczekiwań, odpowiednie podejście do konsumenta może sprawić, że powróci, aby zakupić inny przedmiot.
Najpopularniejsze wpisy
5 wyzwań kierownika magazynu
Zarządzanie magazynem jest kluczowym procesem, który nie tylko wymaga precyzji…
Co oznacza Cyfrowy Paszport Produktu…
UE zamierza wprowadzić mechanizm elektronicznych dokumentów, który pozwoli użytkownikom śledzić…
9 kroków do skutecznego wdrożenia…
Odkryj kluczowe kroki, które zapewnią efektywne wdrożenie systemu zarządzania magazynem…
Bezpieczeństwo w magazynie
Bezpieczeństwo w magazynie to podstawa działalności każdej firmy logistycznej. Zagrożenia…
Zobacz nasze realizacjeNasze realizacje
Zaprojektowaliśmy i wdrożyliśmy system usprawniający zarządzanie obiegiem dokumentów oraz komunikację wewnętrzną w firmie.
Zaprojektowaliśmy i wdrożyliśmy system kontroli przyjęć i wydań magazynowych z dedykowanym modułem handlowym w celu zoptymalizowania procesów kompletacji zamówień.
Zaprojektowanie oraz wdrożenie nowoczesnej platformy sprzedażowej Asiston B2B.
Zaprojektowaliśmy i wdrożyliśmy system kontroli przyjęć i wydań magazynowych w celu zoptymalizowania procesów kompletacji zamówień
Zaprojektowaliśmy i wdrożyliśmy internetową platformę sprzedaży B2B z zaawansowanym systemem cenników, rozbudowanym filtrowaniem oraz wielokoszykowością dla hurtowni części elektronicznych Micros.
Zaprojektowaliśmy i wdrożyliśmy system kontroli przyjęć i wydań magazynowych z dedykowanym modułem handlowym w celu zoptymalizowania procesów kompletacji zamówień.
Zaprojektowanie systemu do kontroli przyjęć i wydań magazynowych.
Zaprojektowaliśmy i wdrożyliśmy platformę B2B, której głównym celem jest zautomatyzowanie procesów sprzedażowych oraz zwiększenie zasięgu odbiorców, a także usprawnienie obsługi zamówień.
Celem zaprojektowania i wdrożenia platformy B2B jest zautomatyzowanie procesów sprzedażowych oraz zwiększenie zasięgu odbiorców, a także usprawnienie obsługi zamówień.
Wdrożenie systemu Asiston EOD miało na celu usprawnienie zarządzania, przechowywania oraz obiegu dokumentów, a także komunikacji wewnątrz firmy.
Głównym celem wprowadzenia systemu elektronicznego obiegu dokumentów była potrzeba usprawnienia zarządzania obiegiem dokumentów oraz komunikacje wewnętrzną w firmie.
Zaprojektowanie oraz wdrożenie zaawansowanego systemu sprzedażowego, pozwalającego na dynamiczne dopasowanie do oczekiwań i potrzeb klienta
Wprowadziliśmy elektroniczny obieg informacji oraz dokumentów, ułatwiający komunikację i współpracę pomiędzy oddalonymi ośrodkami
Zaprojektowaliśmy oraz wdrożyliśmy system, który usprawnił i uporządkował pracę całego skupu, pozwalając rejestrować towary.
Zainteresowany wdrożeniem systemu w Twojej firmie? Porozmawiajmy.
Dane firmy
Asiston Sp. z o. o.
ul. Nad Przyrwą 13
35-234 Rzeszów
REGON: 061443359
NIP: 9212029007
KRS: 0000429107