Firmy logistyczne nieustannie konkurują ze sobą o wykorzystanie najnowszych technologii w celu usprawnienia procesu zarządzania magazynem. Podstawą tych rozwiązań jest m.in. koncepcja Przemysłu 4.0, która opiera się na wykorzystaniu najnowszych technologii, takich jak Internet Rzeczy (więcej o IoT: https://asiston.pl/baza-wiedzy/czym-jest-internet-rzeczy/) czy uczenie maszynowe. Połączeniem tych rozwiązań jest zastosowanie cyfrowego bliźniaka, który jest idealnym rozwiązaniem do symulacji zachodzących procesów i wizualizacji rozmieszczenia przestrzennego magazynu. W tym artykule w prosty sposób przedstawimy korzyści płynące z zastosowania technologii Digital Twin w logistyce magazynowej.

Gdzie w magazynie stosowany jest cyfrowy bliźniak?
Technologia cyfrowego bliźniaka jest elastyczna, dzięki czemu nawet w magazynie może być wykorzystywana na różnych płaszczyznach i w odmiennych celach.
Podstawową funkcjonalnością, do której wykorzystywana jest technologia są przepływy towarów. Digital Twin pozwala na obserwowanie ruchów magazynowych w czasie rzeczywistym, kontrolując stany magazynowe i usprawniając zarządzanie zapasami. Model może przewidywać wzrosty popytu na rynku, co pozwoli na manipulowanie ilością magazynowanych towarów.
Z zarządzaniem towarami bezpośrednio wiąże się planowanie transportu towarów. Cyfrowy bliźniak jest w stanie zaplanować optymalną trasę dla urządzeń magazynowych, zmniejszając czas kompletacji. Jednocześnie przedsiębiorstwo jest w stanie przetestować nowe rozmieszczenie towaru bez ingerencji w trwający proces.
Technologia Digital Twin ma też duże znaczenie podczas projektowania nowych systemów automatyki. Podczas tradycyjnego wdrażania wiele godzin poświęca się na konfigurację i dostosowanie oprogramowania do specyficznych procesów. Dzięki zastosowaniu algorytmu uczenia maszynowego, system cyfrowego bliźniaka może przeprowadzać swoje eksperymenty. Skutkuje to tym, że postawiony system fizyczny jest w pełni optymalny już w dniu jego aktywacji.
W przypadku skomplikowanych procesów cyfrowe bliźniaki można też wykorzystać podczas szkoleń nowych pracowników. Pozwoli to w pełni zrozumieć zachodzące procesy i ich oddziaływania między sobą, bez ryzyka wystąpienia błędów.
Czy zastosowanie Digital Twin przynosi efekty?
Na to pytanie najlepiej odpowiedzieć przykładem niemieckiego giganta inżynierskiego – marki Siemens. Zakład produkcyjny Amberg specjalizuje się w produkcji przemysłowych systemów sterowania komputerowego. W 2017 roku Siemens rozpoczął projekt we współpracy z NavVis, w celu wdrożenia cyfrowego bliźniaka. Szacuje się, że rocznie produkują oni 15 milionów sztuk produktów, które dzielą się na ponad 1000 odmian. Mimo tak rozbudowanego asortymentu zakład osiągnął 99,9988% produkcji bez konieczności regulacji. Tę zasługę niewątpliwie przypisują zastosowaniu technologii Digital Twin.

Zobacz nasze realizacje
Zaprojektowaliśmy i wdrożyliśmy system usprawniający zarządzanie obiegiem dokumentów oraz komunikację wewnętrzną w firmie.
Zaprojektowaliśmy i wdrożyliśmy system kontroli przyjęć i wydań magazynowych z dedykowanym modułem handlowym w celu zoptymalizowania procesów kompletacji zamówień.
Zaprojektowanie oraz wdrożenie nowoczesnej platformy sprzedażowej Asiston B2B.
Zaprojektowaliśmy i wdrożyliśmy system kontroli przyjęć i wydań magazynowych w celu zoptymalizowania procesów kompletacji zamówień
Zaprojektowaliśmy i wdrożyliśmy system kontroli przyjęć i wydań magazynowych z dedykowanym modułem handlowym w celu zoptymalizowania procesów kompletacji zamówień.
Zaprojektowanie systemu do kontroli przyjęć i wydań magazynowych.
Zaprojektowaliśmy i wdrożyliśmy platformę B2B, której głównym celem jest zautomatyzowanie procesów sprzedażowych oraz zwiększenie zasięgu odbiorców, a także usprawnienie obsługi zamówień.
Celem zaprojektowania i wdrożenia platformy B2B jest zautomatyzowanie procesów sprzedażowych oraz zwiększenie zasięgu odbiorców, a także usprawnienie obsługi zamówień.
Wdrożenie systemu Asiston EOD miało na celu usprawnienie zarządzania, przechowywania oraz obiegu dokumentów, a także komunikacji wewnątrz firmy.
Głównym celem wprowadzenia systemu elektronicznego obiegu dokumentów była potrzeba usprawnienia zarządzania obiegiem dokumentów oraz komunikacje wewnętrzną w firmie.
Zaprojektowanie oraz wdrożenie zaawansowanego systemu sprzedażowego, pozwalającego na dynamiczne dopasowanie do oczekiwań i potrzeb klienta
Wprowadziliśmy elektroniczny obieg informacji oraz dokumentów, ułatwiający komunikację i współpracę pomiędzy oddalonymi ośrodkami
Zaprojektowaliśmy oraz wdrożyliśmy system, który usprawnił i uporządkował pracę całego skupu, pozwalając rejestrować towary.
W ramach realizowanego projektu zaprojektowaliśmy i wdrożyliśmy zaawansowaną aplikację sprzedażową – Asiston B2B.
Nasze realizacje
Dane firmy
Asiston Sp. z o. o.
ul. Nad Przyrwą 13
35-234 Rzeszów
REGON: 061443359
NIP: 9212029007
KRS: 0000429107