Zastosowanie kodów kreskowych i systemów zarządzania magazynem (WMS) w transformacji logistyki
Transformacja logistyki dotyczy głównie jej cyfryzacji oraz zastosowania nowoczesnych technologii, które optymalizują wszystkie zachodzące wewnątrz procesy. Przedsiębiorstwa skupiają się przede wszystkim na obniżeniu kosztów operacyjnych oraz usprawnieniu funkcjonowania łańcucha dostaw.
Trendy w systemie WMS w 2024
W 2024 roku, systemy WMS (Warehouse Management Systems) ewoluują, wykorzystując zaawansowane technologie, takie jak sztuczna inteligencja i uczenie maszynowe, co pozwala na optymalizację procesów magazynowych i lepsze zarządzanie zasobami.
Chcesz zoptymalizować procesy logistyki magazynowej?
Dowiedz się więcej o Asiston WMS!Robotyzacja magazynów – eliminacja błędów ludzkich i precyzja działania dzięki programowaniu i uczeniu maszynowemu
Główną zaletą robotyzacji magazynów jest eliminacja błędów ludzkich. Zaprogramowany robot wykonuje działania według wcześniej określonego schematu, a jednoczesne zastosowanie uczenia maszynowego pozwala na reakcję robota w nietypowych sytuacjach. Cecha ta często wykorzystywana jest do prac wymagających dużej precyzji. Człowiek ma ograniczenia, które dla robota nie stanowią problemu, dlatego też często wykorzystywane są do pracy w trudnych warunkach, jak, np. wysoka temperatura.
E-commerce rewolucjonizuje logistykę – roboty jako odpowiedź na wyzwania 24-godzinnych dostaw i niedobór pracowników
Szybko rozwijający się e-commerce sprawia, że klienci stawiają przed logistykami coraz więcej wyzwań związanych z realizacją dostaw. Standardem jest realizacja zlecenia w ciągu 24h. powoduje to odejście od standardowego modelu 8-godzinnej pracy, a wymusza realizację zleceń przez całą dobę. Niedobór pracowników na rynku nie sprzyja pracy trzyzmianowej. Rozwiązaniem jest zastosowanie robotów, które mogą funkcjonować bez przerw, co pozwala na redukcję liczby pracowników i optymalizację czasu pracy.
Wszystkie powyższe urządzenia nie są w stanie sprawnie działać bez zastosowania kodów kreskowych. Informacje kryjące się w kodzie są źródłem wiedzy dla urządzeń, dzięki czemu wiedzą jak postępować z danym produktem.
Najpopularniejsze wpisy
5 wyzwań kierownika magazynu
Zarządzanie magazynem jest kluczowym procesem, który nie tylko wymaga precyzji…
Co oznacza Cyfrowy Paszport Produktu…
UE zamierza wprowadzić mechanizm elektronicznych dokumentów, który pozwoli użytkownikom śledzić…
9 kroków do skutecznego wdrożenia…
Odkryj kluczowe kroki, które zapewnią efektywne wdrożenie systemu zarządzania magazynem…
Bezpieczeństwo w magazynie
Bezpieczeństwo w magazynie to podstawa działalności każdej firmy logistycznej. Zagrożenia…
Zobacz nasze realizacjeNasze realizacje
Zaprojektowaliśmy i wdrożyliśmy system usprawniający zarządzanie obiegiem dokumentów oraz komunikację wewnętrzną w firmie.
Zaprojektowaliśmy i wdrożyliśmy system kontroli przyjęć i wydań magazynowych z dedykowanym modułem handlowym w celu zoptymalizowania procesów kompletacji zamówień.
Zaprojektowanie oraz wdrożenie nowoczesnej platformy sprzedażowej Asiston B2B.
Zaprojektowaliśmy i wdrożyliśmy system kontroli przyjęć i wydań magazynowych w celu zoptymalizowania procesów kompletacji zamówień
Zaprojektowaliśmy i wdrożyliśmy internetową hurtownię B2B z rozbudowanym katalogiem produktów oraz integracją z Subiektem Nexo.
Zaprojektowaliśmy i wdrożyliśmy internetową platformę sprzedaży B2B z zaawansowanym systemem cenników, rozbudowanym filtrowaniem oraz wielokoszykowością dla hurtowni części elektronicznych Micros.
Zaprojektowaliśmy i wdrożyliśmy system kontroli przyjęć i wydań magazynowych z dedykowanym modułem handlowym w celu zoptymalizowania procesów kompletacji zamówień.
Zaprojektowanie systemu do kontroli przyjęć i wydań magazynowych.
Zaprojektowaliśmy i wdrożyliśmy platformę B2B, której głównym celem jest zautomatyzowanie procesów sprzedażowych oraz zwiększenie zasięgu odbiorców, a także usprawnienie obsługi zamówień.
Celem zaprojektowania i wdrożenia platformy B2B jest zautomatyzowanie procesów sprzedażowych oraz zwiększenie zasięgu odbiorców, a także usprawnienie obsługi zamówień.
Wdrożenie systemu Asiston EOD miało na celu usprawnienie zarządzania, przechowywania oraz obiegu dokumentów, a także komunikacji wewnątrz firmy.
Głównym celem wprowadzenia systemu elektronicznego obiegu dokumentów była potrzeba usprawnienia zarządzania obiegiem dokumentów oraz komunikacje wewnętrzną w firmie.
Wprowadziliśmy elektroniczny obieg informacji oraz dokumentów, ułatwiający komunikację i współpracę pomiędzy oddalonymi ośrodkami
Zaprojektowaliśmy oraz wdrożyliśmy system, który usprawnił i uporządkował pracę całego skupu, pozwalając rejestrować towary.
Zainteresowany wdrożeniem systemu w Twojej firmie? Porozmawiajmy.
Dane firmy
Asiston Sp. z o. o.
ul. Nad Przyrwą 13
35-234 Rzeszów
REGON: 061443359
NIP: 9212029007
KRS: 0000429107