Dlaczego firma Serwis Kop zdecydowała się na wdrożenie system elektronicznego obiegu dokumentów?
Firma Serwis Kop jest jednym z czołowych importerów i dystrybutorów części zamiennych do maszyn budowlanych i rolniczych marki JCB, CAT, CASE, NEW HOLLAND, VOLVO oraz KOMATSU. Pełna i bogata oferta zawiera produkty zarówno oryginalne, jak i wysokiej jakości części zamienne. Specjalizuje się głównie w dostarczaniu części odpowiednich dla maszyn budowlanych marki JCB i CATERPILLAR.
Wraz z rozwojem działalności i rosnącą liczbą obsługiwanych klientów, firma Serwis Kop zaczęła mierzyć się z coraz większymi trudnościami w organizacji i przetwarzaniu dokumentów w tradycyjnej, papierowej formie. Ilość korespondencji, faktur, zamówień i raportów systematycznie rosła, a ręczny obieg dokumentów nie nadążał za tempem pracy. Pojawiały się opóźnienia w przekazywaniu informacji, problemy z szybkim dostępem do danych i ryzyko błędów w dokumentacji.
Aby usprawnić te procesy, firma zdecydowała się na wdrożenie systemu Elektronicznego Obiegu Dokumentów (EOD). Nowe rozwiązanie miało na celu:
- uporządkowanie przepływu informacji,
- przyspieszenie wymiany dokumentów,
- zapewnienie ich pełnej dostępności dla uprawnionych pracowników.
Dodatkowym celem była integracja systemu z używanymi w firmie narzędziami, takimi jak CRM czy systemy finansowe, co pozwoliło na lepszą organizację pracy i eliminację zbędnych formalności.
Jakie wyzwania związane z dostępnością danych i organizacją obiegu dokumentów napotykała firma Serwis Kop przed wdrożeniem systemu EOD?
Rozwój na dużą skalę oraz brak ustrukturyzowania procesowego sprawił, że przedsiębiorstwo potrzebowało automatyzacji na pełną skalę. Klient do wdrożenia Elektronicznego Obiegu Dokumentów (EOD) wybrał Asiston, aby zwiększyć dostępność do ważnych i potrzebnych danych oraz zorganizować obieg korespondencji w odpowiedni sposób.
Tradycyjny, papierowy obieg dokumentów utrudniał szybki dostęp do informacji — dokumenty fizycznie wędrowały między działami, co nie tylko wydłużało czas realizacji spraw, ale też niosło ryzyko ich zgubienia lub opóźnień w przekazywaniu. Zarządzanie dużą liczbą umów, faktur czy zamówień w wersji papierowej stawało się coraz bardziej uciążliwe, a ręczne procesy zwiększały prawdopodobieństwo błędów i utrudniały sprawne archiwizowanie dokumentacji. W tej sytuacji wdrożenie nowoczesnego, elektronicznego systemu obiegu dokumentów, który uporządkuje te procesy i wprowadzi automatyzację, było naturalnym krokiem w rozwoju firmy.
Pracę nad projektem rozpoczęliśmy od wnikliwej analizy sytuacji i specyfiki otoczenia firmy. Wdrożenie systemu EOD dało możliwość pobierania bazy klientów z systemu CRM oraz automatyzacji windykacji, co pozwoliło na automatyczną wysyłkę powiadomień z przypomnieniem o płatnościach czy wystawionych fakturach. Usystematyzowaliśmy również obieg korespondencji po to, aby był on płynny, dynamiczny i dobrze zorganizowany. Asiston EOD pozwolił na swobodne i szybkie przekazywanie korespondencji między odpowiednimi osobami. System pozwolił także na skuteczne uporządkowanie umów oraz sprawił, że zarządzanie nimi stało się szybsze i łatwiejsze. Klient potrzebował dedykowanej wyszukiwarki cen towarów i części. Dzięki importowi danych z Excela do systemu Asiston EOD, pracownicy mogą z łatwością odnaleźć potrzebne im informacje.
Najważniejsze usprawnienia:
- automatyczna wysyłka powiadomień – wdrożony system samodzielnie generuje i wysyła przypomnienia o zbliżających się terminach wykonania danego zadania. Dzięki temu pracownicy zyskali większy komfort pracy, a ważne sprawy są realizowane na czas.
- usprawniony obieg korespondencji – system uporządkował proces przyjmowania i przekazywania dokumentów, dzięki czemu trafiają one bezpośrednio do odpowiednich osób lub działów. W efekcie czas reakcji na sprawy bieżące uległ skróceniu, a ryzyko zagubienia ważnych informacji zostało zminimalizowane.
- uporządkowanie umów – wszystkie umowy zostały zdigitalizowane i przypisane do odpowiednich kontrahentów w systemie, co umożliwia ich szybkie wyszukiwanie oraz kontrolowanie terminów obowiązywania. Ułatwiło to nie tylko codzienną pracę zespołu, ale zwiększyło też bezpieczeństwo przechowywania danych.
- import danych z Excela – do systemu Asiston EOD zostały też przeniesione bazy danych dotyczące towarów. Dzięki temu pracownicy w każdej chwili mogą szybko odnaleźć potrzebne informacje, co znacząco przyspieszyło obsługę zapytań klientów i wewnętrznych procesów zakupowych.
Oszczędź czas i papier z naszym systemem elektronicznego obiegu dokumentów już dziś!
DOWIEDZ SIĘ WIĘCEJ O ASISTON EOD!Jakie moduły systemu EOD zostały wdrożone w firmie Serwis Kop i jak wspierają codzienne procesy?
Wyjścia z pracy
Raporty
Kalendarz
Powiadomienia
Zapotrzebowanie
Zarządzanie oddziałami
System powiadomień
E-faktury
Statystyki i raportowanie
Jakie efekty przyniosło wdrożenie systemu EOD w zakresie zarządzania dokumentacją w Serwis Kop?
Wdrożenie systemu przyniosło szereg wymiernych korzyści. Aktualnie każde przedsiębiorstwo powinno prawidłowo funkcjonować w zdigitalizowanym świecie i reagować na wyzwania biznesowe w czasie rzeczywistym. Wydajny system zarządzania dokumentami elektronicznymi wspiera firmę dzięki możliwościom automatycznego raportowania. Intuicyjny pulpit z automatycznymi alertami dla zaplanowanych działań pozwala na efektywną pracę oraz dodaje wartości systemom informacyjnym organizacji. Ponadto zautomatyzowaliśmy przepływ pracy, co sprawia, że dokumenty przychodzące i wychodzące przetwarzane są szybciej i sprawniej, kierowane są we właściwe miejsce i automatycznie aktualizowane. Asiston EOD wspiera skuteczną współpracę, co jest kluczem do efektywnego tworzenia, zarządzania i używania dokumentów biznesowych. Dzięki systemowi Asiston EOD możliwe jest prawidłowe usystematyzowanie procesów zarządzania dokumentami. Umożliwia zespołom ciągłe przestrzeganie standardowych procedur operacyjnych i najlepszych praktyk zarządzania dokumentami.
Korzyści wynikające z wdrożenia:
- intuicyjny pulpit i zautomatyzowane raportowanie,
- automatyzacja przepływu pracy i zarządzanie procesami biznesowymi,
- usprawniona współpraca i komunikacja,
- lepsze przestrzeganie procesów.
Jakie dodatkowe systemy zostały wdrożone w Serwis Kop w ramach cyfryzacji procesów?
Oprócz systemu Elektronicznego Obiegu Dokumentów, firma Serwis Kop zdecydowała się na wdrożenie systemu WMS oraz platformy B2B. System WMS odpowiada za kompleksowe zarządzanie procesami magazynowymi – od przyjęcia towaru, przez kontrolę stanów magazynowych, aż po kompletację i wysyłkę zamówień. Dzięki temu firma zyskała pełną kontrolę nad gospodarką magazynową, co przełożyło się na szybszą obsługę zleceń i ograniczenie pomyłek przy wydaniach. Z kolei system B2B umożliwił wygodną i zautomatyzowaną wymianę danych oraz dokumentów z partnerami biznesowymi. Klienci zyskali dostęp do aktualnych stanów magazynowych, historii zamówień i dokumentów sprzedażowych, co znacząco usprawniło obsługę i przyspieszyło procesy handlowe.
W jaki sposób wdrożenie systemów WMS i B2B uzupełniło cyfryzację procesów w Serwis Kop?
Integracja systemów WMS i B2B z Elektronicznym Obiegiem Dokumentów stworzyła w Serwis Kop spójne, w pełni zautomatyzowane środowisko pracy. System WMS usprawnił wszystkie operacje magazynowe, zapewniając bieżącą kontrolę nad stanami i precyzyjne śledzenie ruchu towarów. Dzięki automatycznym powiadomieniom i raportom, firma mogła szybciej reagować na zmiany w zapotrzebowaniu oraz lepiej planować dostawy. Jednocześnie platforma B2B ulepszyła współpracę z klientami i dostawcami, umożliwiając im dostęp do zamówień, faktur i stanów magazynowych w czasie rzeczywistym.
Połączenie tych systemów z EOD pozwoliło nie tylko na automatyzację wymiany dokumentów i danych, ale też na pełną kontrolę nad całym łańcuchem dostaw — od przyjęcia towaru, przez kompletację zamówienia, aż po wysyłkę i fakturowanie.
Podsumowanie
Dzięki wdrożeniu zintegrowanego środowiska cyfrowego firma Serwis Kop zyskała elastyczność, przejrzystość i kontrolę nad procesami. Automatyzacja dokumentów i cyfryzacja logistyki pozwoliły firmie sprostać nowym wyzwaniom rynkowym, zwiększając konkurencyjność i satysfakcję klientów.
Zobacz nasze inne realizacjeNasze realizacje
Zaprojektowanie systemu do kontroli przyjęć i wydań magazynowych.
Dla firmy Ekolhouse zaprojektowaliśmy i wdrożyliśmy nowoczesną platformę sprzedażową Asiston B2B, która pomogła w usprawnieniu kontaktu z kontrahentami i zapewniła wiele dodatkowych udogodnień.
Zaprojektowaliśmy i wdrożyliśmy system usprawniający zarządzanie obiegiem dokumentów oraz komunikację wewnętrzną w firmie.
Zaprojektowaliśmy i wdrożyliśmy system kontroli przyjęć i wydań magazynowych z dedykowanym modułem handlowym w celu zoptymalizowania procesów kompletacji zamówień.
W ramach naszej realizacji dla firmy PESTAR zaprojektowaliśmy i wdrożyliśmy elektroniczny obieg dokumentów. System Asiston EOD wyposażyliśmy także w dopasowane do potrzeb organizacji funkcjonalności, które pozwoliły na usprawnienie kluczowych procesów biznesowych.
Zaprojektowaliśmy i wdrożyliśmy system do zarządzania procesami logistyki magazynowej z rozbudowanymi modułami przyjęć i wydań magazynowych dla firmy Krakfach.
Dla firmy ART-MAR zaprojektowaliśmy i wdrożyliśmy internetową hurtownię sprzedaży B2B, która pomogła usprawnić zarządzanie procesami i umożliwiła dalszy dynamiczny rozwój organizacji.
Zaprojektowaliśmy i wdrożyliśmy wyposażony w rozbudowany moduł pism przychodzących i wychodzących system elektronicznego obiegu dokumentów, który pozwolił na automatyzację procesów finansowych w firmie Pyzak.
W ramach realizacji dla firmy Paxer zaprojektowaliśmy i wdrożyliśmy zintegrowaną z Subiektem Nexo i Przelewy24 internetową hurtownię B2B, która usprawniła proces zarządzania cenami produktów.
Dla naszego Klienta – hurtowni podzespołów elektronicznych Micros – stworzyliśmy skalowalną i intuicyjną platformę sprzedaży B2B, którą wyposażyliśmy w system filtrów, moduł negocjacji oraz wiele innych nowoczesnych rozwiązań.
W ramach naszej realizacji dla FotoGift4u przygotowaliśmy oparty o narzędzia Asiston WMS i Asiston Produkcja, zintegrowany system pozwalający na automatyzację procesów magazynowych i produkcyjnych.
Zaprojektowaliśmy i wdrożyliśmy platformę B2B, której głównym celem jest zautomatyzowanie procesów sprzedażowych oraz zwiększenie zasięgu odbiorców, a także usprawnienie obsługi zamówień.
Celem zaprojektowania i wdrożenia platformy B2B jest zautomatyzowanie procesów sprzedażowych oraz zwiększenie zasięgu odbiorców, a także usprawnienie obsługi zamówień.
Wdrożenie systemu Asiston EOD miało na celu usprawnienie zarządzania, przechowywania oraz obiegu dokumentów, a także komunikacji wewnątrz firmy.
Zaprojektowaliśmy i wdrożyliśmy system kontroli przyjęć i wydań magazynowych w celu zoptymalizowania procesów kompletacji zamówień.
Głównym celem wprowadzenia systemu elektronicznego obiegu dokumentów była potrzeba usprawnienia zarządzania obiegiem dokumentów oraz komunikacją wewnętrzną w firmie.
Wprowadziliśmy elektroniczny obieg informacji oraz dokumentów, usprawniający komunikację i współpracę pomiędzy oddalonymi ośrodkami
Zaprojektowaliśmy oraz wdrożyliśmy system, który usprawnił i uporządkował pracę całego skupu, pozwalając rejestrować towary.
Zainteresowany wdrożeniem Systemu WMS w Twojej firmie? Porozmawiajmy.
Dane firmy
Asiston Sp. z o. o.
ul. Nad Przyrwą 13
35-234 Rzeszów
REGON: 061443359
NIP: 9212029007
KRS: 0000429107