Dlaczego firmie Topeshop potrzebny był nowy system zarządzania magazynem?
Rozwój przedsiębiorstwa i pozyskiwanie nowych klientów często wiąże się z koniecznością usprawnienia procesów zarządzania magazynem. Sposobem na łatwe i skuteczne zoptymalizowanie tego obszaru działania firmy jest wdrożenie nowoczesnego i spersonalizowanego systemu WMS. Efekty takiego rozwiązania zobaczyć możemy na przykładzie naszej realizacji dla Topeshop.
To założone w Rawie Mazowieckiej przedsiębiorstwo jest obecnie przodującym producentem mebli nowoczesnych. W swojej ofercie posiada bogatą gamę wyrobów na wymiar – w tym meble łazienkowe, kuchenne, biurowe, komody, drzwi oraz różnego rodzaju szafki. Od samego początku swojej działalności firma dostarczała wysokiej jakości produkty, co sprawiło, że zaczęła cieszyć się ona coraz większym zainteresowaniem klientów. Wraz z rozwojem pojawiać zaczęła się jednak konieczność dopasowania się do nowych potrzeb rynkowych oraz optymalizacji obecnych procesów.
Z jakimi problemami związanymi z zarządzaniem magazynem zmagała się firma Topeshop?
Najważniejszym problemem, z jakim zaczęła zmagać się firma Topeshop, była niska wydajność i efektywność w procesach magazynowych. Dodatkowo stosunkowo często dochodziło do pomyłek przy zamówieniach, czego skutkiem były reklamacje.
Aby usprawnić kluczowe procesy i rozwiązać problemy związane z zarządzaniem magazynem, przedsiębiorstwo zdecydowało się na wdrożenie profesjonalnego oprogramowania. Zaprojektowanie i implementację systemu przyjęć i wydań magazynowych z dedykowanym modułem handlowym firma zleciła naszym specjalistom z Asiston.
Chcesz zoptymalizować procesy logistyki magazynowej?
DOWIEDZ SIĘ WIĘCEJ O ASISTON WMS!Dopasowanie systemu WMS do indywidualnych wymagań firmy jest niezbędne, by wdrażane rozwiązanie pozwalało na osiągnięcie najlepszych efektów. Pracę nad projektem dla Topeshop rozpoczęliśmy więc od przeanalizowania charakterystyki magazynu oraz zbadania potrzeb i oczekiwań naszego klienta.
Na podstawie zebranych informacji zdecydowaliśmy, że aby rozwiązać wszystkie problemy, zaimplementować będziemy musieli moduły przyjęć i wydań magazynowych oraz rabatów. Ponadto konieczne było dokonanie zmian w zakresie panelu administracyjnego czy historii towaru i lokalizacji. Zaprojektowany przez nas system WMS wyposażyliśmy więc ostatecznie w moduły takie jak:
- Panel administracyjny – moduł odpowiada za dodawanie i usuwanie użytkowników systemu. Pozwala również określać role tych, którzy korzystają z oprogramowania.
- Przyjęcia magazynowe – moduł ułatwia zarządzanie zamówieniami, począwszy od awizacji dostawy, aż do dostarczenia towaru do danej lokalizacji.
- Wydania magazynowe – moduł ułatwia obsługę zamówień, począwszy od pobrania towaru z lokalizacji, aż do wydania go kurierowi.
- Zmiany lokalizacji – moduł rejestruje wszelkie zmiany lokalizacji produktów w obrębie stref. Dzięki niemu można w łatwy sposób odnaleźć lokalizację produktów w magazynie.
- Historia towaru i lokalizacji – moduł pozwala gromadzić w systemie informacje dotyczące m.in. dat przyjęcia i wydania towarów, numerów partii oraz tego, jak zmieniały się lokalizacje produktów.
W systemie zarządzania magazynem zostały wdrożone następujące moduły:
Panel administracyjny
Przyjęcia magazynowe
Wydania magazynowe
Zmiany lokalizacji
Historia towarów i lokalizacji
Rabaty
Dzięki odpowiedniemu dopasowaniu systemu WMS do specyfiki firmy, udało się rozwiązać wszystkie problemy, z którymi zmagał się Topeshop. Wdrożony przez nas system pomógł więc w zwiększeniu wydajności i efektywności procesów magazynowych, a także przyczynił się do eliminacji wielu błędów. To natomiast przełożyło się na mniejszą liczbę reklamacji oraz na redukcję kosztów.
Zaimplementowane przez nas rozwiązanie przyniosło naszemu klientowi jeszcze więcej korzyści. Dzięki wdrożeniu cyklicznych raportów udało się bowiem zwiększyć wydajność pracy. Dedykowane funkcjonalności systemu umożliwiły również usprawnienie procesu inwentaryzacji i uporządkowanie dokumentacji w firmie.
Korzyści wynikające z wdrożenia:
- redukcja kosztów reklamacji i naprawy błędów magazynowych,
- zwiększenie wydajności pracy,
- usprawnienie procesu inwentaryzacji,
- uporządkowanie dokumentacji.
Zobacz nasze inne realizacjeNasze realizacje
Dla firmy Ekolhouse zaprojektowaliśmy i wdrożyliśmy nowoczesną platformę sprzedażową Asiston B2B, która pomogła w usprawnieniu kontaktu z kontrahentami i zapewniła wiele dodatkowych udogodnień.
Wprowadziliśmy elektroniczny obieg informacji oraz dokumentów, usprawniający komunikację i współpracę pomiędzy oddalonymi ośrodkami
Zaprojektowaliśmy i wdrożyliśmy system kontroli przyjęć i wydań magazynowych w celu zoptymalizowania procesów kompletacji zamówień.
W ramach naszej realizacji dla FotoGift4u przygotowaliśmy oparty o narzędzia Asiston WMS i Asiston Produkcja, zintegrowany system pozwalający na automatyzację procesów magazynowych i produkcyjnych.
Zaprojektowaliśmy i wdrożyliśmy system usprawniający zarządzanie obiegiem dokumentów oraz komunikację wewnętrzną w firmie.
Zaprojektowaliśmy i wdrożyliśmy system do zarządzania procesami logistyki magazynowej z rozbudowanymi modułami przyjęć i wydań magazynowych dla firmy Krakfach.
Dla firmy ART-MAR zaprojektowaliśmy i wdrożyliśmy internetową hurtownię sprzedaży B2B, która pomogła usprawnić zarządzanie procesami i umożliwiła dalszy dynamiczny rozwój organizacji.
Zaprojektowaliśmy i wdrożyliśmy wyposażony w rozbudowany moduł pism przychodzących i wychodzących system elektronicznego obiegu dokumentów, który pozwolił na automatyzację procesów finansowych w firmie Pyzak.
W ramach realizacji dla firmy Paxer zaprojektowaliśmy i wdrożyliśmy zintegrowaną z Subiektem Nexo i Przelewy24 internetową hurtownię B2B, która usprawniła proces zarządzania cenami produktów.
Dla naszego Klienta – hurtowni podzespołów elektronicznych Micros – stworzyliśmy skalowalną i intuicyjną platformę sprzedaży B2B, którą wyposażyliśmy w system filtrów, moduł negocjacji oraz wiele innych nowoczesnych rozwiązań.
W ramach naszej realizacji dla firmy PESTAR zaprojektowaliśmy i wdrożyliśmy elektroniczny obieg dokumentów. System Asiston EOD wyposażyliśmy także w dopasowane do potrzeb organizacji funkcjonalności, które pozwoliły na usprawnienie kluczowych procesów biznesowych.
Zaprojektowanie systemu do kontroli przyjęć i wydań magazynowych.
Zaprojektowaliśmy i wdrożyliśmy platformę B2B, której głównym celem jest zautomatyzowanie procesów sprzedażowych oraz zwiększenie zasięgu odbiorców, a także usprawnienie obsługi zamówień.
Zaprojektowaliśmy i wdrożyliśmy system kontroli przyjęć i wydań magazynowych z dedykowanym modułem handlowym w celu zoptymalizowania procesów kompletacji zamówień.
Celem zaprojektowania i wdrożenia platformy B2B jest zautomatyzowanie procesów sprzedażowych oraz zwiększenie zasięgu odbiorców, a także usprawnienie obsługi zamówień.
Wdrożenie systemu Asiston EOD miało na celu usprawnienie zarządzania, przechowywania oraz obiegu dokumentów, a także komunikacji wewnątrz firmy.
Głównym celem wprowadzenia systemu elektronicznego obiegu dokumentów była potrzeba usprawnienia zarządzania obiegiem dokumentów oraz komunikacją wewnętrzną w firmie.
Zaprojektowaliśmy oraz wdrożyliśmy system, który usprawnił i uporządkował pracę całego skupu, pozwalając rejestrować towary.
Zainteresowany wdrożeniem Systemu WMS w Twojej firmie? Porozmawiajmy.
Dane firmy
Asiston Sp. z o. o.
ul. Nad Przyrwą 13
35-234 Rzeszów
REGON: 061443359
NIP: 9212029007
KRS: 0000429107