Historia systemów zarządzania magazynem
Pojęcie magazynów wywodzi się już ze starożytności, kiedy to człowiek musiał odpowiednio przechowywać żywność, żeby jak najdłużej zachowała swoją świeżość. Wtedy też rozpoczął się etap planowania i kontrolowania zapasów. Początkowo rejestr prowadzono na papirusie, głównie po to, aby zabezpieczyć się na okres suszy.

Historia systemów zarządzania magazynem
Pojęcie magazynów wywodzi się już ze starożytności, kiedy to człowiek musiał odpowiednio przechowywać żywność, żeby jak najdłużej zachowała swoją świeżość. Wtedy też rozpoczął się etap planowania i kontrolowania zapasów. Początkowo rejestr prowadzono na papirusie, głównie po to, aby zabezpieczyć się na okres suszy.
Długopis i papier
Przed pojawieniem się komputerów, jedynym rozwiązaniem do śledzenia zapasów była zwykła kartka i długopis. Wymagało to dużej skrupulatności i dokładności w szczególności w miejscach, gdzie rotacja towarów była duża.
Spora rewolucja nastąpiła po pojawieniu się kolei. Rozpoczęto wtedy masową wysyłkę towarów na duże odległości, ponieważ proces stał się szybszy i bardziej opłacalny. Spowodowało to powstawanie zdecentralizowanych magazynów przy stacjach kolejowych oraz sieci dystrybucyjnych.
Pojawienie się maszyny do pisania poprawiło wydajność, jednak to pierwsze komputery wprowadziły największą zmianę, jeśli chodzi o zarządzanie magazynem.

Arkusze kalkulacyjne Excel
Przełomowym działaniem w kontekście porządkowania danych magazynowych było wykorzystanie do tego programu Microsoft Excel. Pozwalał on na gromadzenie najważniejszych danych w jednym miejscu, a wbudowane formuły matematyczne ułatwiały sprawne przeprowadzanie najważniejszych obliczeń. Wiele małych przedsiębiorstw nadal posługuje się nimi do zarządzania stanami magazynowymi, jednak wraz ze wzrostem przechowywanych towarów i ich rotacją, arkusze Excela przestały być wystarczająco wydajne i nie spełniały już oczekiwań kadry zarządzającej. Wraz z rozwojem technologii komputerowej, ludzie zdali sobie sprawę z potrzeby stworzenia oprogramowania, które będzie w pełni dopasowane do zarządzania operacjami magazynowymi.
Chcesz zoptymalizować procesy logistyki magazynowej?
Dowiedz się więcej o Asiston WMS!
Przyszłość systemów zarządzania magazynem
Tak jak w większości branż, głównym źródłem zainteresowania jest obecnie sztuczna inteligencja. Wykorzystywana do analizy danych i określenia sezonowości popytu, pozwala na odpowiednie rozplanowanie prac dla pracowników oraz czasu i ilości zamawiania. Metoda oparta na głębokim uczeniu, w przyszłości pozwoli na faktyczną realizację zamówień, bez konieczności zaangażowania pracownika. Sztuczna inteligencja może pomóc przy kompletacji typu Voice Picking oraz rozpoznawać, nawet uszkodzone lub zabrudzone, znaki na podstawie obrazu (OCR). W przypadku magazynów automatycznych sztuczną inteligencję można zastosować przy organizacji płynnego przepływu towarów, optymalizując pracę urządzeń i tym samym przyspieszając wszystkie procesy magazynowe.

Najpopularniejsze wpisy

5 wyzwań kierownika magazynu
Zarządzanie magazynem jest kluczowym procesem, który nie tylko wymaga precyzji…

Co oznacza Cyfrowy Paszport Produktu…
UE zamierza wprowadzić mechanizm elektronicznych dokumentów, który pozwoli użytkownikom śledzić…

9 kroków do skutecznego wdrożenia…
Odkryj kluczowe kroki, które zapewnią efektywne wdrożenie systemu zarządzania magazynem…

Bezpieczeństwo w magazynie
Bezpieczeństwo w magazynie to podstawa działalności każdej firmy logistycznej. Zagrożenia…
Zobacz nasze realizacjeNasze realizacje
Zaprojektowaliśmy i wdrożyliśmy system usprawniający zarządzanie obiegiem dokumentów oraz komunikację wewnętrzną w firmie.
Zaprojektowaliśmy i wdrożyliśmy system kontroli przyjęć i wydań magazynowych z dedykowanym modułem handlowym w celu zoptymalizowania procesów kompletacji zamówień.
Dla firmy Ekolhouse zaprojektowaliśmy i wdrożyliśmy nowoczesną platformę sprzedażową Asiston B2B, która pomogła w usprawnieniu kontaktu z kontrahentami i zapewniła wiele dodatkowych udogodnień.
Zaprojektowaliśmy i wdrożyliśmy system kontroli przyjęć i wydań magazynowych w celu zoptymalizowania procesów kompletacji zamówień.
Zaprojektowaliśmy i wdrożyliśmy system do zarządzania procesami logistyki magazynowej z rozbudowanymi modułami przyjęć i wydań magazynowych dla firmy Krakfach.
Dla firmy ART-MAR zaprojektowaliśmy i wdrożyliśmy internetową hurtownię sprzedaży B2B, która pomogła usprawnić zarządzanie procesami i umożliwiła dalszy dynamiczny rozwój organizacji.
Zaprojektowaliśmy i wdrożyliśmy wyposażony w rozbudowany moduł pism przychodzących i wychodzących system elektronicznego obiegu dokumentów, który pozwolił na automatyzację procesów finansowych w firmie Pyzak.
W ramach realizacji dla firmy Paxer zaprojektowaliśmy i wdrożyliśmy zintegrowaną z Subiektem Nexo i Przelewy24 internetową hurtownię B2B, która usprawniła proces zarządzania cenami produktów.
Dla naszego Klienta – hurtowni podzespołów elektronicznych Micros – stworzyliśmy skalowalną i intuicyjną platformę sprzedaży B2B, którą wyposażyliśmy w system filtrów, moduł negocjacji oraz wiele innych nowoczesnych rozwiązań.
W ramach naszej realizacji dla FotoGift4u przygotowaliśmy oparty o narzędzia Asiston WMS i Asiston Produkcja, zintegrowany system pozwalający na automatyzację procesów magazynowych i produkcyjnych.
W ramach naszej realizacji dla firmy PESTAR zaprojektowaliśmy i wdrożyliśmy elektroniczny obieg dokumentów. System Asiston EOD wyposażyliśmy także w dopasowane do potrzeb organizacji funkcjonalności, które pozwoliły na usprawnienie kluczowych procesów biznesowych.
Zaprojektowanie systemu do kontroli przyjęć i wydań magazynowych.
Zaprojektowaliśmy i wdrożyliśmy platformę B2B, której głównym celem jest zautomatyzowanie procesów sprzedażowych oraz zwiększenie zasięgu odbiorców, a także usprawnienie obsługi zamówień.
Celem zaprojektowania i wdrożenia platformy B2B jest zautomatyzowanie procesów sprzedażowych oraz zwiększenie zasięgu odbiorców, a także usprawnienie obsługi zamówień.
Wdrożenie systemu Asiston EOD miało na celu usprawnienie zarządzania, przechowywania oraz obiegu dokumentów, a także komunikacji wewnątrz firmy.
Głównym celem wprowadzenia systemu elektronicznego obiegu dokumentów była potrzeba usprawnienia zarządzania obiegiem dokumentów oraz komunikacją wewnętrzną w firmie.
Wprowadziliśmy elektroniczny obieg informacji oraz dokumentów, usprawniający komunikację i współpracę pomiędzy oddalonymi ośrodkami
Zaprojektowaliśmy oraz wdrożyliśmy system, który usprawnił i uporządkował pracę całego skupu, pozwalając rejestrować towary.
Zainteresowany wdrożeniem systemu w Twojej firmie? Porozmawiajmy.
Dane firmy
Asiston Sp. z o. o.
ul. Nad Przyrwą 13
35-234 Rzeszów
REGON: 061443359
NIP: 9212029007
KRS: 0000429107