Informatyczne wspomaganie produkcji
Przedsiębiorstwa produkcyjne decydują się na wdrożenie systemów IT usprawniających zarządzanie produkcją.
Produkcja jest jedną z głównych elementów systemu produkcyjnego. Prowadzi do przemiany surowców w wyroby gotowe, wykonane za pomocą środków pracy z udziałem czynnika ludzkiego.
Podstawowym zadaniem zarządzania produkcją jest podnoszenie poziomu technicznego, organizacyjnego i ekonomicznego procesu produkcyjnego.
Realizowane jest ono poprzez:
- wprowadzenie do produkcji nowych, potrzebnych wyrobów,
- podnoszenie jakości wyrobów już produkowanych,
- stosowanie nowych, sprawniejszych środków technologicznych,
- zwiększanie wykorzystania środków technologicznych,
- zwiększanie wydajności pracy,
- poprawę warunków pracy,
- oszczędne gospodarowanie materiałami i energią,
- obniżanie kosztów wytwarzania.
Aby były spełnione wszystkie te czynniki, współczesne przedsiębiorstwa produkcyjne decydują się na wdrożenie informatycznych systemów zarządzania produkcją. Systemy te, w sposób kompleksowy wspomagają kluczowe obszary związane z organizacją procesu produkcyjnego, takie jak planowanie, zarządzanie i rozliczanie produkcji. Jednym z tych systemów jest Asiston Produkcja, który oferuje wsparcie m.in. w takich obszarach jak:
- Standardy produkcyjne – dzięki nim możliwe jest określenie receptury danego wyrobu przez co spowoduje zaoszczędzenie czasu i uniknięcie pomyłki w przypadku każdorazowego wpisywania tych danych.
- Zlecenia produkcyjne – możliwość tworzenia i zarządzanie nimi, przez co ma się pełną kontrolę nad tym co się wytwarza, w jakim czasie, jakie i ile materiałów zostało pobranych do produkcji czy określanie długości trwania przestojów.
- Harmonogram – graficznie odwzorowanie utworzonego zlecenia produkcyjnego w czasie, dzięki czemu możliwe jest skuteczne planowanie prac w czasie.
- Kalkulacja kosztów – pozwala na obliczenie wszystkich kosztów wytworzenia produktów wraz z proponowaną ceną dla klienta.
- Kontrola jakości – umożliwia wyeliminowanie partii produktów nie spełniających założonych norm.
- Magazyn – możliwość wglądu w towary i zarządzanie dokumentami magazynowymi.
Jednym z najważniejszych powodów wdrażania przez przedsiębiorstwa systemów zarządzania produkcją jest płynący za nim szereg korzyści jak np. kontrola nad wytwarzanymi produktami czy zwiększenie wydajności pracowników. Dzięki zastosowaniu innowacyjnych rozwiązań eliminowane są tzw. wąskie gardła. Redukuje liczbę przestojów i niedoborów zasobów, określa przydział pracowników do określonego stanowiska oraz ich obowiązki. Te wszystkie czynniki sprawiają, że wydajność wzrasta, a czas realizacji zleceń skraca się co daje możliwość planowania kolejnych etapów produkcji.
Większość systemów zarządzania produkcją, tak jak Asiston Produkcja, umożliwiają integrację z systemami np.:
- sprzedażowymi (Subiekt GT, Subiekt Nexo, Subiekt Nexo Pro),
- ERP (Navireo, Sage Symfonia, SAP, Comarch Optima) i wieloma innymi.
W przypadku, kiedy przedsiębiorstwa posiadają już taki system z wprowadzonymi danymi, integracja systemów sprawia, że dane są automatyczne wymieniane bez konieczności ręcznego uzupełniania. Największymi korzyściami takiego rozwiązania jest kontrolowanie stanów zapasów, materiałów i towarów, które zostały przeznaczone do produkcji a także już tych wyprodukowanych. Również księgowość ma ułatwione zadanie przez łatwy proces wystawiania różnych dokumentów księgowych.
Najpopularniejsze wpisy
5 wyzwań kierownika magazynu
Zarządzanie magazynem jest kluczowym procesem, który nie tylko wymaga precyzji…
Co oznacza Cyfrowy Paszport Produktu…
UE zamierza wprowadzić mechanizm elektronicznych dokumentów, który pozwoli użytkownikom śledzić…
9 kroków do skutecznego wdrożenia…
Odkryj kluczowe kroki, które zapewnią efektywne wdrożenie systemu zarządzania magazynem…
Bezpieczeństwo w magazynie
Bezpieczeństwo w magazynie to podstawa działalności każdej firmy logistycznej. Zagrożenia…
Zobacz nasze realizacjeNasze realizacje
Zaprojektowaliśmy i wdrożyliśmy system usprawniający zarządzanie obiegiem dokumentów oraz komunikację wewnętrzną w firmie.
Zaprojektowaliśmy i wdrożyliśmy system kontroli przyjęć i wydań magazynowych z dedykowanym modułem handlowym w celu zoptymalizowania procesów kompletacji zamówień.
Zaprojektowanie oraz wdrożenie nowoczesnej platformy sprzedażowej Asiston B2B.
Zaprojektowaliśmy i wdrożyliśmy system kontroli przyjęć i wydań magazynowych w celu zoptymalizowania procesów kompletacji zamówień.
Zaprojektowaliśmy i wdrożyliśmy system do zarządzania procesami logistyki magazynowej z rozbudowanymi modułami przyjęć i wydań magazynowych dla firmy Krakfach.
Zaprojektowaliśmy i wdrożyliśmy internetową hurtownię sprzedaży B2B z rozbudowanymi modułami reklamacji i e-faktur dla firmy ART-MAR.
Zaprojektowaliśmy i wdrożyliśmy system elektronicznego obiegu dokumentów z rozbudowanym modułem pism przychodzących i wychodzących.
Zaprojektowaliśmy i wdrożyliśmy internetową hurtownię B2B z rozbudowanym katalogiem produktów oraz integracją z Subiektem Nexo.
Dla naszego Klienta – hurtowni podzespołów elektronicznych Micros – stworzyliśmy skalowalną i intuicyjną platformę sprzedaży B2B, którą wyposażyliśmy w system filtrów, moduł negocjacji oraz wiele innych nowoczesnych rozwiązań.
W ramach naszej realizacji dla FotoGift4u przygotowaliśmy oparty o narzędzia Asiston WMS i Asiston Produkcja, zintegrowany system pozwalający na automatyzację procesów magazynowych i produkcyjnych.
W ramach naszej realizacji dla firmy PESTAR zaprojektowaliśmy i wdrożyliśmy elektroniczny obieg dokumentów. System Asiston EOD wyposażyliśmy także w dopasowane do potrzeb organizacji funkcjonalności, które pozwoliły na usprawnienie kluczowych procesów biznesowych.
Zaprojektowanie systemu do kontroli przyjęć i wydań magazynowych.
Zaprojektowaliśmy i wdrożyliśmy platformę B2B, której głównym celem jest zautomatyzowanie procesów sprzedażowych oraz zwiększenie zasięgu odbiorców, a także usprawnienie obsługi zamówień.
Celem zaprojektowania i wdrożenia platformy B2B jest zautomatyzowanie procesów sprzedażowych oraz zwiększenie zasięgu odbiorców, a także usprawnienie obsługi zamówień.
Wdrożenie systemu Asiston EOD miało na celu usprawnienie zarządzania, przechowywania oraz obiegu dokumentów, a także komunikacji wewnątrz firmy.
Głównym celem wprowadzenia systemu elektronicznego obiegu dokumentów była potrzeba usprawnienia zarządzania obiegiem dokumentów oraz komunikacją wewnętrzną w firmie.
Wprowadziliśmy elektroniczny obieg informacji oraz dokumentów, usprawniający komunikację i współpracę pomiędzy oddalonymi ośrodkami
Zaprojektowaliśmy oraz wdrożyliśmy system, który usprawnił i uporządkował pracę całego skupu, pozwalając rejestrować towary.
Zainteresowany wdrożeniem Systemu WMS w Twojej firmie? Porozmawiajmy.
Dane firmy
Asiston Sp. z o. o.
ul. Nad Przyrwą 13
35-234 Rzeszów
REGON: 061443359
NIP: 9212029007
KRS: 0000429107