Etykieta logistyczna i zastosowanie jej w traceability
Możliwość szybkiego reagowania na nieścisłości w łańcuchu dostaw, jest kluczowe dla dzisiejszych przedsiębiorstw.
Etykieta logistyczna GS1 wykorzystywana jest do znakowania jednostek logistycznych w łańcuchu dostaw według zasad systemu GS1. Jest to uniwersalny nośnik informacji, dzięki któremu wszyscy uczestnicy łańcucha dostaw kontaktują się wspólnym językiem. Etykieta logistyczna GS1 składa się z informacji zakodowanych w kodzie kreskowym (GS1-128), wraz czytelnym opisem zawartości zawierającym najistotniejsze informacje dla kolejnych odbiorców w łańcuchu dostaw. Najważniejszym elementem każdej etykiety jest jej unikatowy 18- znakowy numer Seryjny (SSCC).
Etykieta logistyczna GS1 jest obecnie coraz częściej stosowana na jednostkach logistycznych, szczególnie przez producentów i dostawców produktów do sieci handlowych.
Etykieta logistyczna GS1 złożona jest z trzech części.
- W górnej części zawarte są informacje tekstowe. Informacje te są nanoszone przez firmy i zawiera się na nich najczęściej logotyp, nazwa, dane kontaktowe danej organizacji.
- W środkowej części widnieją tekstowe informacje wraz z interpretacją kodów kreskowych w czytelny dla oka sposób.
- Część dolna zarezerwowana jest dla symboli kodów kreskowych.
Stosowanie etykiety logistycznej GS1 niesie ze sobą wiele wymiernych korzyści takich jak:
- zmniejszenie liczby błędów spowodowanych ręcznym wprowadzaniem danych do systemu,
- znaczne skrócenie czasu przyjęcia/wydania towaru z magazynu,
- uproszczenie inwentaryzacji,
- możliwość śledzenia historii produktu.
Treaceability pozwala w znaczącym stopniu zwiększyć bezpieczeństwo wprowadzenia na rynek produktów szkodliwych lub zagrażających zdrowiu/życiu konsumenta. Dzięki kompleksowemu śledzeniu danej partii w łańcuchu dostaw, możliwe jest szybkie i efektywne wycofanie jej, jeżeli nie spełnia kryteriów akceptacji.
Na potrzeby tak funkcjonującego systemu opracowano dedykowane rozwiązania wg Standardów GS1. Jednym z nich jest Globalny Standard Tracebility (GS1 GTS), w którym zawarte są zasady i wymagania systemów traceability.
Chcesz zoptymalizować procesy logistyki magazynowej?
Dowiedz się więcej o Asiston WMS!Główne korzyści wynikające ze stosowania GS1 GTS:
- możliwość szybkiego wycofania niezgodnego produktu,
- zwiększenie bezpieczeństwa konsumentów,
- redukcja kosztów produkcji i kontroli jakości,
- spełnienie wymogów prawnych.
Traceabilty jest głównie stosowane w procesach produkcyjnych w branży farmaceutycznej, motoryzacyjnej oraz FMCG. Dzięki rozwiązaniom Asiston WMS oraz Asiston Produkcja możliwe jest wykorzystanie Traceabilty w przedsiębiorstwie, dzięki zastosowaniu kodów kreskowych, o których więcej można dowiedzieć się z artykułu, który można znaleźć tutaj.
Najpopularniejsze wpisy
5 wyzwań kierownika magazynu
Zarządzanie magazynem jest kluczowym procesem, który nie tylko wymaga precyzji…
Co oznacza Cyfrowy Paszport Produktu…
UE zamierza wprowadzić mechanizm elektronicznych dokumentów, który pozwoli użytkownikom śledzić…
9 kroków do skutecznego wdrożenia…
Odkryj kluczowe kroki, które zapewnią efektywne wdrożenie systemu zarządzania magazynem…
Bezpieczeństwo w magazynie
Bezpieczeństwo w magazynie to podstawa działalności każdej firmy logistycznej. Zagrożenia…
Zobacz nasze realizacjeNasze realizacje
Zaprojektowaliśmy i wdrożyliśmy system usprawniający zarządzanie obiegiem dokumentów oraz komunikację wewnętrzną w firmie.
Zaprojektowaliśmy i wdrożyliśmy system kontroli przyjęć i wydań magazynowych z dedykowanym modułem handlowym w celu zoptymalizowania procesów kompletacji zamówień.
Zaprojektowanie oraz wdrożenie nowoczesnej platformy sprzedażowej Asiston B2B.
Zaprojektowaliśmy i wdrożyliśmy system kontroli przyjęć i wydań magazynowych w celu zoptymalizowania procesów kompletacji zamówień.
Zaprojektowaliśmy i wdrożyliśmy system do zarządzania procesami logistyki magazynowej z rozbudowanymi modułami przyjęć i wydań magazynowych dla firmy Krakfach.
Zaprojektowaliśmy i wdrożyliśmy internetową hurtownię sprzedaży B2B z rozbudowanymi modułami reklamacji i e-faktur dla firmy ART-MAR.
Zaprojektowaliśmy i wdrożyliśmy system elektronicznego obiegu dokumentów z rozbudowanym modułem pism przychodzących i wychodzących.
Zaprojektowaliśmy i wdrożyliśmy internetową hurtownię B2B z rozbudowanym katalogiem produktów oraz integracją z Subiektem Nexo.
Zaprojektowaliśmy i wdrożyliśmy internetową platformę sprzedaży B2B z zaawansowanym systemem cenników, rozbudowanym filtrowaniem oraz wielokoszykowością dla hurtowni części elektronicznych Micros.
Zaprojektowaliśmy i wdrożyliśmy system kontroli przyjęć i wydań magazynowych z dedykowanym modułem handlowym w celu zoptymalizowania procesów kompletacji zamówień.
Zaprojektowanie systemu do kontroli przyjęć i wydań magazynowych.
Zaprojektowaliśmy i wdrożyliśmy platformę B2B, której głównym celem jest zautomatyzowanie procesów sprzedażowych oraz zwiększenie zasięgu odbiorców, a także usprawnienie obsługi zamówień.
Celem zaprojektowania i wdrożenia platformy B2B jest zautomatyzowanie procesów sprzedażowych oraz zwiększenie zasięgu odbiorców, a także usprawnienie obsługi zamówień.
Wdrożenie systemu Asiston EOD miało na celu usprawnienie zarządzania, przechowywania oraz obiegu dokumentów, a także komunikacji wewnątrz firmy.
Głównym celem wprowadzenia systemu elektronicznego obiegu dokumentów była potrzeba usprawnienia zarządzania obiegiem dokumentów oraz komunikacją wewnętrzną w firmie.
Wprowadziliśmy elektroniczny obieg informacji oraz dokumentów, usprawniający komunikację i współpracę pomiędzy oddalonymi ośrodkami
Zaprojektowaliśmy oraz wdrożyliśmy system, który usprawnił i uporządkował pracę całego skupu, pozwalając rejestrować towary.
Zainteresowany wdrożeniem Systemu WMS w Twojej firmie? Porozmawiajmy.
Dane firmy
Asiston Sp. z o. o.
ul. Nad Przyrwą 13
35-234 Rzeszów
REGON: 061443359
NIP: 9212029007
KRS: 0000429107